Chytry dwa razy traci?

Chytry dwa razy traci?

Zbigniew Mendel w swoim felietonie pisze, że obecnie największe firmy dokonują rewizji dotychczasowej polityki cenowej. Coraz częściej uwzględniają w niej specyfikę poszczególnych krajów/rynków i pozycję marek grupy na tych rynkach.

Czytaj dalej
Nie tylko operacyjna sprawność….

Nie tylko operacyjna sprawność….

Przeminęły już czasy, w których dostępność towaru/usługi była drastycznie niska, w których jakość i cena miały marginalne znaczenie. Obecnie sytuacja rynkowe wymusza zmiany w strategii produkcji.

Czytaj dalej
Czemu nie lubię związku POID?

Czemu nie lubię związku POID?

Takie pytanie zadał mi wprost jeden z czołowych menedżerów branży stolarki, próbując przekonać, że współpraca z tą organizacją dałaby efekt synergii i lepsze efekty działań.

Czytaj dalej
Gdy wiele idzie źle, poszukaj, dokąd możesz pójść

Gdy wiele idzie źle, poszukaj, dokąd możesz pójść

Wbrew werbalnym wypowiedziom wielu uczestników publicznego dyskursu lansującym tezę, że w naszej rzeczywistości gospodarczej widoczne są już pierwsze symptomy poprawy,…

Czytaj dalej
Nie jest za późno…

Nie jest za późno…

W mijającym tygodniu, sfinalizowałem planowaną od dawna wymianę drzwi wejściowych do domu, zamieniając sprawne, mające dwie dekady drzwi antywłamaniowe renomowanego producenta, na nowe odpowiadające nowym parametrom i czasom. Felieton dr. Zbigniewa Mendla.

Czytaj dalej
Kryzys to czas podciągania biznesowych taborów

Kryzys to czas podciągania biznesowych taborów

Jak mawiał Albert Schwietzer: „[…] na pytanie, czy jestem pesymistą czy optymistą, odpowiadam, że moja wiedza jest pesymistyczna, ale moja chęć i nadzieje są optymistyczne […]”. O kluczowych zadaniach na czas kryzysu dr Zbigniew Mendel w swoim felietonie.

Czytaj dalej
Marka jako uniwersalne panaceum?

Marka jako uniwersalne panaceum?

W tym czasie szczególnego znaczenia nabierają słowa Hector’a Laing’a (1923 – 2010), współtwórcy United Biscuits„[…] maszyny się zużywają. Samochody rdzewieją. Ludzie umierają. Żyją tylko marki […]”. Dr Zbigniew Mendel o znaczeniu i przyszłości marek.

Czytaj dalej
Między kryzysem, a zachłannością – czyli droga do racjonalności

Między kryzysem, a zachłannością – czyli droga do racjonalności

Presja inflacyjna i wzrost kosztów utrzymania stały się codziennością dla konsumentów. Jednak czy maksymalizacja zysków przyniesie korzyści biznesowi? O tym w swoim felietonie pisze Zbigniew Mendel.

Czytaj dalej