Chytry dwa razy traci?
Zbigniew Mendel w swoim felietonie pisze, że obecnie największe firmy dokonują rewizji dotychczasowej polityki cenowej. Coraz częściej uwzględniają w niej specyfikę poszczególnych krajów/rynków i pozycję marek grupy na tych rynkach.
Czytaj dalejNie tylko operacyjna sprawność….
Przeminęły już czasy, w których dostępność towaru/usługi była drastycznie niska, w których jakość i cena miały marginalne znaczenie. Obecnie sytuacja rynkowe wymusza zmiany w strategii produkcji.
Czytaj dalejCzemu nie lubię związku POID?
Takie pytanie zadał mi wprost jeden z czołowych menedżerów branży stolarki, próbując przekonać, że współpraca z tą organizacją dałaby efekt synergii i lepsze efekty działań.
Czytaj dalejGdy wiele idzie źle, poszukaj, dokąd możesz pójść
Wbrew werbalnym wypowiedziom wielu uczestników publicznego dyskursu lansującym tezę, że w naszej rzeczywistości gospodarczej widoczne są już pierwsze symptomy poprawy,…
Czytaj dalejNie jest za późno…
W mijającym tygodniu, sfinalizowałem planowaną od dawna wymianę drzwi wejściowych do domu, zamieniając sprawne, mające dwie dekady drzwi antywłamaniowe renomowanego producenta, na nowe odpowiadające nowym parametrom i czasom. Felieton dr. Zbigniewa Mendla.
Czytaj dalejKryzys to czas podciągania biznesowych taborów
Jak mawiał Albert Schwietzer: „[…] na pytanie, czy jestem pesymistą czy optymistą, odpowiadam, że moja wiedza jest pesymistyczna, ale moja chęć i nadzieje są optymistyczne […]”. O kluczowych zadaniach na czas kryzysu dr Zbigniew Mendel w swoim felietonie.
Czytaj dalejMarka jako uniwersalne panaceum?
W tym czasie szczególnego znaczenia nabierają słowa Hector’a Laing’a (1923 – 2010), współtwórcy United Biscuits„[…] maszyny się zużywają. Samochody rdzewieją. Ludzie umierają. Żyją tylko marki […]”. Dr Zbigniew Mendel o znaczeniu i przyszłości marek.
Czytaj dalejMiędzy kryzysem, a zachłannością – czyli droga do racjonalności
Presja inflacyjna i wzrost kosztów utrzymania stały się codziennością dla konsumentów. Jednak czy maksymalizacja zysków przyniesie korzyści biznesowi? O tym w swoim felietonie pisze Zbigniew Mendel.
Czytaj dalej