„Spadochroniarz” czy „stary wiarus”?

„Spadochroniarz” czy „stary wiarus”?

Kluczowe zmiany w firmie – w tym proces restrukturyzacji – wymagają najczęściej nowych kompetencji, a także nowych zasobów. Dr Zbigniew Mendel w swoim felietonie o tym, co jest szczególnie istotne dla powodzenia tego procesu.

Czytaj dalej
„Duży” może więcej, ale „mały” nie musi przegrać

„Duży” może więcej, ale „mały” nie musi przegrać

W relacjach do „dużych” – rynkowych liderów, podmioty określane zbiorczym mianem MŚP (Małe i Średnie Przedsiębiorstwa), nie są pozbawione atutów, które mogą być źródłem przewag konkurencyjnych. Felieton dr Zbigniewa Mendla

Czytaj dalej
Czy restrukturyzacja to powód do wstydu?

Czy restrukturyzacja to powód do wstydu?

Ostatnie tygodnie potwierdzają bezpodstawność urzędowego i marketingowego optymizmu wedle którego, polska gospodarka zachowuje odporność wobec globalnych procesów recesyjnych. Felieton dr Zbigniewa Mendla.

Czytaj dalej
Ponadczasowa symbolika „małej łyżeczki”

Ponadczasowa symbolika „małej łyżeczki”

Dr Zbigniew Mendel pisze w swoim felietonie na temat współczesnej odmianie kapitalizmu i potrzebie zmian postaw, szczególnie ze strony pracodawców.

Czytaj dalej
Kiedy powściągliwość jest prawdziwą cnotą?

Kiedy powściągliwość jest prawdziwą cnotą?

Dostępność i cena nośników energii oraz działania osłonowe są głównymi tematami debaty publicznej w Polsce. O swoich przemyśleniach w zakresie wsparcia sektora prywatnego przez rząd piszę dr Zbigniew Mendel.

Czytaj dalej
Produkcja okien w Polsce wzrosła, nie zmalała

Produkcja okien w Polsce wzrosła, nie zmalała

Choć polski rząd nie otrzymał jeszcze środków unijnych z KPO, to przecież już przeznaczył ponad 100 mld zł na program Czyste Powietrze. A to jest przecież program wspierający obecnie m.in. wymianę okien w starych budynkach.

Czytaj dalej
Czy wiara przeszkadza w biznesie?

Czy wiara przeszkadza w biznesie?

„Mateusz Kłosek idzie coraz dalej i mocniej w swej misji, teraz już stricte ewangelizacyjnej. Cóż, ma pieniądze i może je wydawać tak, jak chce, jeśli nie szkodzi to innym. Pytanie, jak to wpłynie na jego biznes w kraju i poza nim”. – czytamy w sierpniowym Newsweeku.

Czytaj dalej
Kryzys to chaos

Kryzys to chaos

W sieci można znaleźć setki, tysiące porad, złotych myśli i genialnych przykładów, które dowodzą, że kryzys to szansa. Nie mówię, że nie, ale droga do sukcesu jest bardzo daleka i wyboista. – pisze Piotr Lutek, podpowiadając cztery pytania, na jakie powinna sobie odpowiedzieć dzisiaj każda firma.

Czytaj dalej