„Spadochroniarz” czy „stary wiarus”?
Kluczowe zmiany w firmie – w tym proces restrukturyzacji – wymagają najczęściej nowych kompetencji, a także nowych zasobów. Dr Zbigniew Mendel w swoim felietonie o tym, co jest szczególnie istotne dla powodzenia tego procesu.
Czytaj dalej„Duży” może więcej, ale „mały” nie musi przegrać
W relacjach do „dużych” – rynkowych liderów, podmioty określane zbiorczym mianem MŚP (Małe i Średnie Przedsiębiorstwa), nie są pozbawione atutów, które mogą być źródłem przewag konkurencyjnych. Felieton dr Zbigniewa Mendla
Czytaj dalejCzy restrukturyzacja to powód do wstydu?
Ostatnie tygodnie potwierdzają bezpodstawność urzędowego i marketingowego optymizmu wedle którego, polska gospodarka zachowuje odporność wobec globalnych procesów recesyjnych. Felieton dr Zbigniewa Mendla.
Czytaj dalejPonadczasowa symbolika „małej łyżeczki”
Dr Zbigniew Mendel pisze w swoim felietonie na temat współczesnej odmianie kapitalizmu i potrzebie zmian postaw, szczególnie ze strony pracodawców.
Czytaj dalejKiedy powściągliwość jest prawdziwą cnotą?
Dostępność i cena nośników energii oraz działania osłonowe są głównymi tematami debaty publicznej w Polsce. O swoich przemyśleniach w zakresie wsparcia sektora prywatnego przez rząd piszę dr Zbigniew Mendel.
Czytaj dalejProdukcja okien w Polsce wzrosła, nie zmalała
Choć polski rząd nie otrzymał jeszcze środków unijnych z KPO, to przecież już przeznaczył ponad 100 mld zł na program Czyste Powietrze. A to jest przecież program wspierający obecnie m.in. wymianę okien w starych budynkach.
Czytaj dalejCzy wiara przeszkadza w biznesie?
„Mateusz Kłosek idzie coraz dalej i mocniej w swej misji, teraz już stricte ewangelizacyjnej. Cóż, ma pieniądze i może je wydawać tak, jak chce, jeśli nie szkodzi to innym. Pytanie, jak to wpłynie na jego biznes w kraju i poza nim”. – czytamy w sierpniowym Newsweeku.
Czytaj dalejKryzys to chaos
W sieci można znaleźć setki, tysiące porad, złotych myśli i genialnych przykładów, które dowodzą, że kryzys to szansa. Nie mówię, że nie, ale droga do sukcesu jest bardzo daleka i wyboista. – pisze Piotr Lutek, podpowiadając cztery pytania, na jakie powinna sobie odpowiedzieć dzisiaj każda firma.
Czytaj dalej