Mizeria czy rozwój?

Mizeria czy rozwój?

Monitorując media i analizując publicznie dostępne dane statystyczne, można dojść do wniosku, że w ocenie najbliższej polskiej perspektywy gospodarczej, dominują dwa, skrajne stanowiska – zauważa Zbigniew Mendel w swoim felietonie.

Czytaj dalej
Uderzenie w płace uderzy w popyt

Uderzenie w płace uderzy w popyt

W toku postępowań rekrutacyjnych zauważalne jest, że aspiracje płacowe potencjalnych kandydatów wyraźnie spadły. Jestem przerażony i porażony – pisze w swoim felietonie Zbigniew Mendel.

Czytaj dalej
Słowo się rzekło… w biznesie

Słowo się rzekło… w biznesie

Są w biznesie procesy i zjawiska o ponadczasowym znaczeniu i analogicznej wartości, bez względu na skalę i sektor prowadzonej działalności. Jednym z nich jest odpowiedzialność za słowo – pisze Zbigniew Mendel.

Czytaj dalej
Jeżeli nie sprzedaż, to może chociaż zakupy?

Jeżeli nie sprzedaż, to może chociaż zakupy?

W swoim felietonie dr Zbigniew Mendel porusza często niedocenianą kwestię obszaru optymalizacji biznesowej, jaką są szeroko pojmowane zakupy towarów, usług, surowców, materiałów i komponentów produkcyjnych. Jak można tu zaoszczędzić?

Czytaj dalej
Ja „mam” i ty „masz”… przedstawicieli

Ja „mam” i ty „masz”… przedstawicieli

Zasadnym wydaje się dziś rozważenie jeszcze jednej opcji: konsolidacji funkcjonalnej sił sprzedaży między podmiotami nie konkurującymi ze sobą bezpośrednio.

Czytaj dalej
Priorytetem hermetyczność produktów, nie organizacji

Priorytetem hermetyczność produktów, nie organizacji

W swoim najnowszym felietonie Zbigniew Mendel porusza kwestię hermetyczności, ale nie związanej ze szczelnością stolarki, a hermetycznym zarządzaniem.

Czytaj dalej
Alianse/konsolidacje biznesowe, a różnice kulturowe

Alianse/konsolidacje biznesowe, a różnice kulturowe

Rozważania dotyczące problematyki fuzji i przejęć, widzianych przez pryzmat wagi różnic kulturowych w procesie, warto jednak zacząć od przypomnienia dekalogu motywacji, które uruchamiają sam proces zmian.

Czytaj dalej
Tradycje baśni Andersena w covidowym i postcovidowym świecie

Tradycje baśni Andersena w covidowym i postcovidowym świecie

Ponadczasowe przesłanie wydanej po raz pierwszy w 1837 roku baśni Hansa Christiana Andersena „Nowe szaty cesarza”, w erze naznaczonej covidowym piętnem, uzyskuje nowe możliwości interpretacyjne.

Czytaj dalej