Jeżeli nie sprzedaż, to może chociaż zakupy?

Jeżeli nie sprzedaż, to może chociaż zakupy?

W swoim felietonie dr Zbigniew Mendel porusza często niedocenianą kwestię obszaru optymalizacji biznesowej, jaką są szeroko pojmowane zakupy towarów, usług, surowców, materiałów i komponentów produkcyjnych. Jak można tu zaoszczędzić?

Czytaj dalej
Ja „mam” i ty „masz”… przedstawicieli

Ja „mam” i ty „masz”… przedstawicieli

Zasadnym wydaje się dziś rozważenie jeszcze jednej opcji: konsolidacji funkcjonalnej sił sprzedaży między podmiotami nie konkurującymi ze sobą bezpośrednio.

Czytaj dalej
Priorytetem hermetyczność produktów, nie organizacji

Priorytetem hermetyczność produktów, nie organizacji

W swoim najnowszym felietonie Zbigniew Mendel porusza kwestię hermetyczności, ale nie związanej ze szczelnością stolarki, a hermetycznym zarządzaniem.

Czytaj dalej
Alianse/konsolidacje biznesowe, a różnice kulturowe

Alianse/konsolidacje biznesowe, a różnice kulturowe

Rozważania dotyczące problematyki fuzji i przejęć, widzianych przez pryzmat wagi różnic kulturowych w procesie, warto jednak zacząć od przypomnienia dekalogu motywacji, które uruchamiają sam proces zmian.

Czytaj dalej
Tradycje baśni Andersena w covidowym i postcovidowym świecie

Tradycje baśni Andersena w covidowym i postcovidowym świecie

Ponadczasowe przesłanie wydanej po raz pierwszy w 1837 roku baśni Hansa Christiana Andersena „Nowe szaty cesarza”, w erze naznaczonej covidowym piętnem, uzyskuje nowe możliwości interpretacyjne.

Czytaj dalej
Nawet stawy hodowlane są cyklicznie opróżniane z wody

Nawet stawy hodowlane są cyklicznie opróżniane z wody

Czas pandemii to czas nowej formy interwencjonizmu państwowego: bezprzykładnego zaangażowania państwa w proces minimalizacji skutków koronawirusa.

Czytaj dalej
Jak wyrzucą Cię z oknem, możesz nie wrócić już z drzwiami

Jak wyrzucą Cię z oknem, możesz nie wrócić już z drzwiami

Rozbudowa portfolio produktowego i poszerzenie oferty to, poza e-commerce, bodaj najczęściej implementowana na dziś zmiana strategiczna w polskich firmach sektora stolarki otworowej. Zabieg to jak najbardziej zasadny, jednak efektywny dopiero po spełnieniu kilku warunków.

Czytaj dalej
E-commerce: moda, znak czasu, wartość dodana, czy pułapka?

E-commerce: moda, znak czasu, wartość dodana, czy pułapka?

Stopniowe przenoszenie działalności firm, zwłaszcza w aspekcie handlowo-marketingowym, do internetu zdecydowanie przyśpieszyło w dobie pandemii koronowirusa. Niesie jednak z sobą sporo wyzwań i pułapek.

Czytaj dalej