Polskie firmy ruszyły na zakupy włoskich maszyn

Red.: |Data publikacji:

Polskie firmy znów inwestują w maszyny do obróbki drewna. Po spadkach wartości sprzedaży w 2022, w zeszłym roku ruszyły na zakupy.

acimall_maszyny1Polscy producenci materiałów z drewna – czyli m.in. stolarki otworowej, znajdują się w grupie największych nabywców włoskich maszyn do obróbki drewna. Agencja Acimall, zrzeszająca włoskich producentów maszyn podała właśnie dane zebrane przez instytut Istat. Nasz kraj znajduje się na czwartym miejscu pod względem wartości eksportu. Firmy w Polsce kupiły w 2023 r. maszyny o wartości 107,5 mln euro co stanowi wzrost aż o 35 proc. w stosunku do roku ubiegłego. To według Włochów rekordowy wynik.

Niezmiennie największym rynkiem dla włoskich maszyn są Stany Zjednoczone, amerykańskie firmy zrobiły w zeszłym roku zakupy o wartości 185,1 mln euro. To jednak stanowi spadek o 16 proc. w stosunku do roku 2022. Francja jest drugim odbiorcą, tamtejsze firmy kupiły maszyny o wartości 147,9 mln euro, tu spadek wyniósł 4 proc. Niemieckie firmy zaś kupiły maszyny o wartości 125,5 mln, w tym wypadku również jest spadek w stosunku do roku 2022, tym razem o 3 proc.

Włosi podsumowali, że w minionym roku sprzedali za granicę maszyny do obróbki drewna o wartości 1687,4 mln euro. Było to o ponad 2 proc. więcej, w porównaniu do roku 2022. Eksport stanowi 70 proc. wartości sprzedaży w tym segmencie.

Zobacz również

MFO na plusie

MFO na plusie

MFO poinformowało o wstępnych danych za pierwszy kwartał tego roku. Spółka poprawiła wyniki w stosunku do roku ubiegłego.

Gealan inwestuje w Rzgowie w produkcję i w OZE

Gealan inwestuje w Rzgowie w produkcję i w OZE

Gealan planuje od września rozpocząć produkcję acrylcoloru w zakładzie pod Łodzią. Firma obecnie prowadzi prace modernizacyjne.

NSG publikuje wyniki finansowe. Wzrost sprzedaży, jednak nie na wszystkich rynkach

NSG publikuje wyniki finansowe. Wzrost sprzedaży, jednak nie na wszystkich rynkach

NSG podliczyło wyniki handlowe z roku obrotowego, zakończonego w marcu. Firma odnotowała wzrost na większości rynków, poza Europą.

1