Zaproszenie do zwiększenia sprzedaży

Red.: |Data publikacji:

Krzysztof Domarecki, założyciel i były prezes Seleny, wziął udział w Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach, gdzie rozmawiano o Nowym Polskim Ładzie i przyszłości gospodarczej. Prezes Domarecki wyraził w swoim wystąpieniu przekonanie o nadchodzącej dekadzie koniunktury gospodarczej, ale też zwrócił uwagę na konieczność współpracy przedsiębiorców ze strukturami państwowymi.

 

– Pandemia jest symbolicznym zamknięciem starego ładu gospodarczego i związanego z nim sposobu myślenia, zarówno o kapitalizmie, demokracji i skuteczności państwa, jak i o celach firm. W Polsce zbyt długo przedsiębiorcy powtarzali jak mantrę, że wystarczy, żeby rząd nie przeszkadzał. Wszędzie na świecie, zwłaszcza w najbardziej rozwiniętych krajach, to właśnie współdziałanie rządów, związków zawodowych i firm jest kluczem do konkurencyjności gospodarki w skali globalnej. Zwłaszcza średnie i duże przedsiębiorstwa czerpią ze wsparcia państwa, a ich właściciele są nastawieni na współpracę z rządem.

Mocno wybrzmiała również teza prezesa Domareckiego, że Nowy Ład jest zaproszeniem przedsiębiorców do zwiększania sprzedaży. Najwięcej jednak zależy od nich samych, o ile świadomie zechcą przeanalizować program i skorzystać z uruchamianych w nim strumieni finansowych.

Z punktu widzenia przedsiębiorcy patrzę na ten program jako informację, że przez kolejne 10 lat w Polsce będzie jedna wielka koniunktura. Analizując szczegóły pięciu fundamentów w zaprezentowanym przez rząd planie, widzimy, że równolegle stymuluje i stronę konsumpcyjną, i stronę inwestycyjną. (..) Jeśli chodzi o perspektywę przedsiębiorców, każda firma, która chce skorzystać z koniunktury, jaką oznacza Polski Ład, powinna przeanalizować, w jakich obszarach ten program uruchamia określone strumienie finansowe oraz w których z nich może funkcjonować i korzystać z nich. Tak naprawdę dla wielu przedsiębiorstw program jest zaproszeniem do zwiększenia sprzedaży. Zachęcam do patrzenia na niego jako czynnik stymulujący koniunkturę i wzrost gospodarczy, zarówno po stronie inwestycyjnej, jak i popytowej – komentował Krzysztof Domarecki.

O dekadzie koniunktury dla polskiej stolarki mówiono już na ostatnim Ogólnopolskim Forum Stolarki 2021, jednak aby z niej skorzystać konieczne będzie dostosowanie własnych programów produkcyjnych i kanałów dystrybucji do wymagań Nowego Ładu. W najbliższych tygodniach program ten będzie wdrażany w Polsce, a jego zapisy staną się zapewne lekturą dla większości producentów stolarki. Analiz tego dokumentu nie zabraknie również na lamach Forum Branżowego. Zachęcamy do lektury.

1