SELENA w Portugalii zawarła warunkową umowę nabycia 90 proc. udziałów w spółce Imperalum, produkującej membrany bitumiczne. Wartość portugalskiej spółki o 55-letniej tradycji, ustalona została na 13,5 mln euro.
Dzięki tej transakcji Selena zamierza uzupełnić swoją ofertę produktową pap i hydroizolacji płynnych oraz umocnić w Zachodniej Europie dywizję Waterproofing – rozwiązań hydroizolacyjnych. Jest to kolejne działanie w ramach międzynarodowej ekspansji geograficznej Seleny. W połowie lipca Selena FM zawarła warunkową umowę inwestycyjną z węgierskim Masterplast Nyilvánosan Működő Részvénytársaság dotyczącą współpracy realizowanej w ramach spółki Pimco Kft. W zamian za wkład wynoszący maksymalnie 10 mln euro Selena miałaby objąć 50 proc. udziałów w Pimco.
„Celem akwizycji jest przede wszystkim poszerzenie naszego zasięgu globalnego, ale myślimy też o możliwościach wzrostu mocy produkcyjnych. Dlatego rozważamy, jako potencjalne cele M&A, firmy, które dysponują zarówno zakładami produkcyjnymi, jak i dostępem do rynku, aby uzupełnić naszą ofertę” – powiedział przy tej okazji Sławomir Majchrowski, nowo powołany prezes zarządu Grupy Selena. Jego zdaniem branża budowlana ma przed sobą długie lata prosperity:
Lockdown podczas pandemii znacząco przyczynił się do wzrostu liczby remontów, a tym samym zapotrzebowania na wszelkie produkty budowlane. Następnie, gdy złagodzono obostrzenia, pojawiły się problemy z łańcuchami dostaw i kosztami transportu, co z kolei przełożyło się na trend kupowania na zapas. Doszła do tego wysoka inflacja, a rynek stał się mocno konkurencyjny. Zmiana sytuacji geopolitycznej wpłynęła na światową gospodarkę, obserwowaliśmy spadek zakupu mieszkań związany z droższym i trudniejszym dostępem do kredytów. Niosło to za sobą redukcję popytu i wyhamowanie nowych inwestycji czy modernizacji. Teraz widać światełko w tunelu, zwłaszcza biorąc pod uwagę np. wolumeny składanych wniosków kredytowych. To napawa optymizmem i pokazuje, że w kolejnych okresach sektor budowlany powinien znów zacząć się rozwijać, a w ślad za tym – rosnąć zapotrzebowanie na nasze produkty. Za około rok powinniśmy zauważyć powrót do stabilniejszego rynku i rosnącego popytu.
Zobacz również
Nowe showroomy z rozwiązaniami polskich producentów
Marzec i kwiecień to okres, w którym polscy producenci intensywnie pracują nad swoimi showroomami. W ostatnim czasie o otwarciu nowych przestrzeni wystawowych informowali Aluprof, Budvar Centrum i Drutex.
Polskie firmy ruszyły na zakupy włoskich maszyn
Polscy producenci wyrobów z drewna, m.in. stolarki kupili w zeszłym roku maszyny włoskie o wartości ponad 107 mln euro, to wzrost o 35 proc.
Wzrost popytu na systemy bezpieczeństwa. Spółka Assa Abloy podsumowała pierwszy kwartał
Assa Abloy podliczyła pierwszy kwartał, spółka odnotowała wzrost sprzedaży o 6 proc. Widzi też popyt na bezpieczne systemy wejściowe.