Selena inwestuje w Portugalii i na Węgrzech

Red.: |Data publikacji:

SELENA w Portugalii zawarła warunkową umowę nabycia 90 proc. udziałów w spółce Imperalum, produkującej membrany bitumiczne. Wartość portugalskiej spółki o 55-letniej tradycji, ustalona została na 13,5 mln euro.

Dzięki tej transakcji Selena zamierza uzupełnić swoją ofertę produktową pap i hydroizolacji płynnych oraz umocnić w Zachodniej Europie dywizję Waterproofing – rozwiązań hydroizolacyjnych. Jest to kolejne działanie w ramach międzynarodowej ekspansji geograficznej Seleny. W połowie lipca Selena FM zawarła warunkową umowę inwestycyjną z węgierskim Masterplast Nyilvánosan Működő Részvénytársaság dotyczącą współpracy realizowanej w ramach spółki Pimco Kft. W zamian za wkład wynoszący maksymalnie 10 mln euro Selena miałaby objąć 50 proc. udziałów w Pimco.

Celem akwizycji jest przede wszystkim poszerzenie naszego zasięgu globalnego, ale myślimy też o możliwościach wzrostu mocy produkcyjnych. Dlatego rozważamy, jako potencjalne cele M&A, firmy, które dysponują zarówno zakładami produkcyjnymi, jak i dostępem do rynku, aby uzupełnić naszą ofertę” – powiedział przy tej okazji Sławomir Majchrowski, nowo powołany prezes zarządu Grupy Selena. Jego zdaniem branża budowlana ma przed sobą długie lata prosperity:

Lockdown podczas pandemii znacząco przyczynił się do wzrostu liczby remontów, a tym samym zapotrzebowania na wszelkie produkty budowlane. Następnie, gdy złagodzono obostrzenia, pojawiły się problemy z łańcuchami dostaw i kosztami transportu, co z kolei przełożyło się na trend kupowania na zapas. Doszła do tego wysoka inflacja, a rynek stał się mocno konkurencyjny. Zmiana sytuacji geopolitycznej wpłynęła na światową gospodarkę, obserwowaliśmy spadek zakupu mieszkań związany z droższym i trudniejszym dostępem do kredytów. Niosło to za sobą redukcję popytu i wyhamowanie nowych inwestycji czy modernizacji. Teraz widać światełko w tunelu, zwłaszcza biorąc pod uwagę np. wolumeny składanych wniosków kredytowych. To napawa optymizmem i pokazuje, że w kolejnych okresach sektor budowlany powinien znów zacząć się rozwijać, a w ślad za tym – rosnąć zapotrzebowanie na nasze produkty. Za około rok powinniśmy zauważyć powrót do stabilniejszego rynku i rosnącego popytu.

Zobacz również

Nowe showroomy z rozwiązaniami polskich producentów

Nowe showroomy z rozwiązaniami polskich producentów

Marzec i kwiecień to okres, w którym polscy producenci intensywnie pracują nad swoimi showroomami. W ostatnim czasie o otwarciu nowych przestrzeni wystawowych informowali Aluprof, Budvar Centrum i Drutex.

Polskie firmy ruszyły na zakupy włoskich maszyn

Polskie firmy ruszyły na zakupy włoskich maszyn

Polscy producenci wyrobów z drewna, m.in. stolarki kupili w zeszłym roku maszyny włoskie o wartości ponad 107 mln euro, to wzrost o 35 proc.

Wzrost popytu na systemy bezpieczeństwa. Spółka Assa Abloy podsumowała pierwszy kwartał

Wzrost popytu na systemy bezpieczeństwa. Spółka Assa Abloy podsumowała pierwszy kwartał

Assa Abloy podliczyła pierwszy kwartał, spółka odnotowała wzrost sprzedaży o 6 proc. Widzi też popyt na bezpieczne systemy wejściowe.

1