Szwajcarska Arbonia po pierwszej połowie roku oceniła drugą jego część jako trudną do przewidzenia, jeśli chodzi o wyniki.
W pierwszej połowie 2023 r. Grupa Arbonia odnotowała spadek wolumenu w odniesieniu do wszystkich swoich produktów. W tym dywizja drzwi uzyskała 266 mln franków szwajcarskich, zaś HVAC (ogrzewanie, klimatyzacja, wentylacja) – 303 mln franków szwajcarskich. Wskaźnik EBIDTA w odniesieniu do drzwi spadł z 10,7 proc. w roku ubiegłym do 8 procent. Jak podaje firma, negatywny wpływ na tę sytuację miało zwłaszcza jednorazowe dodatkowe obciążenie kosztami energii. Wzrosła natomiast EBIDTA w drugiej grupie produktów, z 8 do 9,4 procent.
Niepokój co do przyszłości
Zjawiska, które wpływały negatywnie na spółkę, zaczęły się w 2021 r. Były to m.in. rosnące koszty transportu czy materiałów do produkcji. Znaczenie miał również wzrost stóp procentowych oraz cen energii, a także – jak w przypadku światowej gospodarki – skutki wojny w Ukrainie. Mimo to przychody za rok 2022 były wyższe niż za wcześniejszy i wyniosły 1,2 mld franków szwajcarskich. Jednak wobec trudnej sytuacji Arbonia zdecydowała o podjęciu środków zaradczych, o czym można przeczytać TUTAJ.
Obecnie grupa działa na całym świecie za pośrednictwem własnych spółek handlowych, a także agencji i partnerów w ponad 70 krajach. Główne zakłady produkcyjne znajdują się w Szwajcarii, Niemczech, Czechach, Polsce, Serbii, Włoszech i Belgii. W Grupie Arbonia zatrudnionych jest łącznie ok. 6,5 tys. osób.
Zobacz również
Nowe showroomy z rozwiązaniami polskich producentów
Marzec i kwiecień to okres, w którym polscy producenci intensywnie pracują nad swoimi showroomami. W ostatnim czasie o otwarciu nowych przestrzeni wystawowych informowali Aluprof, Budvar Centrum i Drutex.
Polskie firmy ruszyły na zakupy włoskich maszyn
Polscy producenci wyrobów z drewna, m.in. stolarki kupili w zeszłym roku maszyny włoskie o wartości ponad 107 mln euro, to wzrost o 35 proc.
Wzrost popytu na systemy bezpieczeństwa. Spółka Assa Abloy podsumowała pierwszy kwartał
Assa Abloy podliczyła pierwszy kwartał, spółka odnotowała wzrost sprzedaży o 6 proc. Widzi też popyt na bezpieczne systemy wejściowe.