Za nami kolejny, nietypowy chciałoby się powiedzieć, rok dla branży. Kolejny rok odwoływanych imprez, targów online i nadziei na to, że już za momencik, już za chwileczkę z naszymi partnerami i klientami będziemy mogli widzieć się na żywo. Podsumujmy zatem targowy rok 2021.
Jesień w wersji „na żywo”
Mimo tego, że ten rok jest podobny pod względem liczby imprez targowych na żywo do roku ubiegłego, to scenariusz dla branżowych targów tym razem ułożył się inaczej. W pierwszym kwartale 2020 roku spotkaliśmy się na Budmie, zdążyły odbyć się targi w Las Vegas, Bautec i PSB, jeszcze na początku marca. W tym roku tak nie było. Po kolejnych falach zachorowań i związanych z nimi lockdownami, kalendarz targowy na początku roku był jedną wielką niewiadomą. Dopiero we wrześniu, po 1,5 roku przerwy, targi odbyły się w tradycyjnej formule.
Najpierw w Poznaniu gościliśmy na targach DREMA, gdzie prezentowało się wiele firm naszej branży – RELACJA, co było przedsmakiem przed daniem głównym, targami Équipbaie-Métalexpo w Paryżu. Było to największe wydarzenie targowe mijającego roku – RELACJA. W kolejnych miesiącach do skutku doszły jeszcze targi Bygg Reis Deg w Oslo i Made Expo w Mediolanie. Do skutku nie doszły targi Warsaw Build, ale część wystawców skorzystało z możliwości zaprezentowania się podczas Warsaw Home&Contract.
Digitalowe spotkania
Organizacja targów w tradycyjnej formule, szczególnie w pierwszej połowie roku, było niemożliwe. W związku z tym organizatorzy imprez pracowali nad atrakcyjną formułą online, która pozwoli spełnić zadania targów, a także zadowolić wystawców i klientów. Palma pierwszeństwa i tytuł najatrakcyjniejszych targów online zdecydowanie wędruje do targów R+T digital, które zebrały najlepsze recenzje, pozwalając uczestnikom poczuć prawdziwie targową atmosferę – RELACJA. Ponadto w formule online odbyły się targi:
- BAU ONLINE
- Dni Budownictwa i Architektury 2021 – w zastępstwie Budmy
- targi IBSX
- wirtualne targi PSB
Nasz redakcja również nie próżnowała w ubiegłym roku. Dużymi wydarzeniami w formule online były wiosenna i jesienna edycja Ogólnopolskiego Forum Stolarki. Relacja z wiosennej edycji – TUTAJ, jesień – pierwszy dzień i drugi dzień.
Przez cały rok prowadzący podcast Branżowisko – Paweł Gregorczyk i Karol Klos, w cyklicznych webinarach prezentowali nowości produktowe, które w spokojnych czasach byłyby prezentowane na wystawach targowych. Wszystkie webinary TUTAJ.
Co w 2022?
A co czeka nas w 2022? Już wiadomo, że w pierwszej połowie roku, tylko w formule online, odbędą się targi R+T (choć prawdopodobnie w mniejszej skali niż R+T digital z 2021 roku). Póki co gotowość do organizacji targów wykazują w Poznaniu (30. edycja Budmy 1-4 lutego) i Norymberdze (przełom marca i kwietnia, alternatywnie połowa lipca), za co mocno trzymamy kciuki, ale trzeba spodziewać się że sytuacja może zmienić się z dnia na dzień. Dodatkowo w Niemczech obowiązują przepisy landu, a nie ogólnokrajowe i to czy będzie nam dane spotkać się na Fensterbau Frontale zależy od sytuacji epidemicznej i decyzji władz w Bawarii.
Patrząc na doświadczenia ostatnich dwóch lat chyba można założyć, że szczyt targowych imprez i spotkań przypadnie na miesiące letnio-jesienne. Miejmy nadzieje, że nie będzie ich mniej niż w mijającym roku. Do zobaczenia na targach!
Tagi
BudmaEquipbaie-Métalexpofensterbau frontaleMade ExpoNorymbergaR+T DigitalStuttgarttargi R+TWarsaw BuildZobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".