Analizy i opinie

Diabolizacja i dediabolizacja w biznesie: między uproszczeniem a rzeczywistością

Diabolizacja i dediabolizacja w biznesie: między uproszczeniem a rzeczywistością

W swoim felietonie dr Zbigniew Mendel analizuje uproszczenia, które zubażają debatę gospodarczą i podpowiada, jak zastąpić je konstruktywnym pragmatyzmem.

Czytaj dalej
17,8% – o tyle wzrósł import okien do Polski w 2024 roku. Stolarka w liczbach #27

17,8% – o tyle wzrósł import okien do Polski w 2024 roku. Stolarka w liczbach #27

Rok 2024 przyniósł wyraźny wzrost importu okien do Polski. Do kraju sprowadzono 320 tys. sztuk okien, co oznacza wzrost o 17,8 proc. r/r.

Czytaj dalej
Polityka celna a eksport do USA – jakie zagrożenia dla branży stolarki?

Polityka celna a eksport do USA – jakie zagrożenia dla branży stolarki?

Czy nowa polityka celna USA wyhamuje eksport okien i drzwi do Stanów Zjednoczonych i jaki wpływ na naszą branżę będzie miała np. na rynku zachodnioeuropejskim?

Czytaj dalej
32,5% – o tyle wzrósł eksport stolarki z Ukrainy w 2024 roku. Stolarka w liczbach #26

32,5% – o tyle wzrósł eksport stolarki z Ukrainy w 2024 roku. Stolarka w liczbach #26

W 2024 roku eksport stolarki z Ukrainy wzrósł o 32,5 proc. względem roku 2023, osiągając wartość 110,8 mln USD.

Czytaj dalej
Grzegorz Ratajczak: niedaleko od rdzenia

Grzegorz Ratajczak: niedaleko od rdzenia

W majowym numerze gościmy na okładce Grzegorza Ratajczaka, dyrektora wykonawczego i członka zarządu firmy Krishome.

Czytaj dalej
10,8% – o tyle wzrósł import okien do Polski w I kwartale 2025 r. Stolarka w liczbach #25

10,8% – o tyle wzrósł import okien do Polski w I kwartale 2025 r. Stolarka w liczbach #25

W pierwszym kwartale 2025 roku import okien do Polski wzrósł o 10,8 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Stolarka w liczbach #25

Czytaj dalej
Branża stolarki po I kwartale 2025: wyniki i ocena producentów

Branża stolarki po I kwartale 2025: wyniki i ocena producentów

Branża stolarki podsumowuje I kwartał 2025. Z wypowiedzi wyłaniają się trendy takie, jak elastyczność, eksport i rozwój produktów premium.

Czytaj dalej
Być jak Ferrari: siła marki, efekt skali czy czas na nowe podejście?

Być jak Ferrari: siła marki, efekt skali czy czas na nowe podejście?

Czy lepiej być marką premium jak Ferrari, czy postawić na efekt skali? W najnowszym felietonie dr. Zbigniewa Mendla o wyborach strategicznych w biznesie i zmianach, które redefiniują podejście do marki, kosztów i konkurencji.

Czytaj dalej