Yawal już podsumowuje sezon

Autor: |Data publikacji:

Yawal podsumowuje już obecny rok. To okres pełen wyzwań, w którym jednak firmie udało się uzyskać dobre wyniki handlowe.

Yawal opracował i przyjął strategię rozwoju na lata 2021-2023. Firma podliczyła, że dzięki jej realizacji wynik operacyjny wzrośnie o 23 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. Natomiast na rynkach eksportowych wzrost sprzedaży prognozowany jest na poziomie 37 proc. Dobra koniunktura na rynku budowlanym, według Yawala, utrzyma się w przyszłym roku, szczególnie w segmencie budownictwa mieszkaniowego.

Yawal już w pierwszym kwartale tego roku odnotował solidne wzrosty – firma zaliczyła 19-procentowy wzrost sprzedaży w okresie od stycznia do marca tego roku, w porównaniu z I kwartałem 2020 r. Systemodawca poinformował wówczas, że współpracuje już z ponad 150 producentami stolarki aluminiowej. Więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ.

Mijający rok był trudny i pełen wyzwań związanych z pandemią. Mimo tego firmie udało się w  tym okresie wprowadził do oferty nowość – to system aluminiowy DP 180 Primeview. Dużą popularnością cieszy się także od wielu lat obecny w ofercie firmy system fasadowy FA 50N. Rozwiązanie stosowane jest do produkcji aluminiowych fasad słupowo-ryglowych.

Producent systemów aluminiowych w swojej strategii działania przykłada dużą wagę do kwestii ekologicznych. Firma wskazuje, że jej rozwiązania systemowe spełniają wymagania dotyczące budownictwa pasywnego czy energooszczędnego. Artur Blukacz, szef działu R&D w Yawalu zauważa, że:

do niedawna na rynku funkcjonowała dość niesprawiedliwa ocena, iż stolarka aluminiowa z punktu widzenia izolacyjności termicznej całej konstrukcji jest zdecydowanie gorsza od PCW lub drewna. W rzeczywistości jest dokładnie odwrotnie, poziom izolacyjności termicznej okien, drzwi czy fasad aluminiowych jest bardzo często lepszy niż ich odpowiedników z innych materiałów.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".