Część firm zamknie działalność

Część firm zamknie działalność

Janusz Komurkiewicz z Fakro przypuszcza, że „kolejnymi skutkami pandemii będzie spadek potencjału produkcji dóbr i usług – część firm zamknie działalność, część zwolni dużą część załogi, a część straci płynność finansową. W efekcie odczujemy wyraźny wzrost inflacji.”

Czytaj dalej
Związkowi POID brakuje kadr i siły roboczej

Związkowi POID brakuje kadr i siły roboczej

Kwietniowe wydanie miesięcznika Builder publikuje artykuł przedstawiciela organizacji branżowej, w którym twierdzi, że „branża stolarki wciąż cieszy się dobrą kondycją”, a jej zmartwieniem jest „dostępność siły roboczej”. Czyżby jakaś prowokacja?

Czytaj dalej
W Berlinie wciąż montują okna z Polski!

W Berlinie wciąż montują okna z Polski!

Montaż okien w Berlinie odbywa się właściwie bez zmian – tak relacjonuje nam Polak zatrudniony w niemieckiej firmie. Na niemieckich wciąż realizowanych jest wiele montaży, także okien z Polski.

Czytaj dalej
Sklepy zamknięte, Internet kwitnie

Sklepy zamknięte, Internet kwitnie

Carolina Garcia Gomez, prezes IKEA Retail Polska mówi o konsekwencjach epidemii dla sieci marketów IKEA. Obecnie na całym świecie 300 tych marketów jest zamkniętych, a to na pewno znacząco się odbije na tegorocznej sprzedaży sieci.

Czytaj dalej
Skupmy się na szansach w kryzysie

Skupmy się na szansach w kryzysie

W niemieckich mediach branżowych ukazał się ciekawy wywiad, w którym dr Jochen Peichl oraz prof. Jörn P. Lass z ift Rosenheim podzielili się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi koronakryzysu i jego wpływu na branżę. Dostrzegają również szereg szans w obecnej sytuacji.

Czytaj dalej
Jak szybko ciąć koszty marketingu – poradnik

Jak szybko ciąć koszty marketingu – poradnik

W czasie kryzysu trzeba ciąć koszty. Dla wielu firm naturalnym celem oprócz cięcia herbaty, poniedziałkowych owoców i konferencji, będzie mocne uderzenie w dział marketingu. Ten artykuł to przekorny poradnik o tym, jak to cięcie zrobić dobrze.

Czytaj dalej
Koronawirus: trzy scenariusze dla przedsiębiorców

Koronawirus: trzy scenariusze dla przedsiębiorców

Koronawirus od pewnego czasu paraliżuje nie tylko życie publiczne, ale także dużą część gospodarki. Jak reagować na tę sytuację mają przedsiębiorcy? Oto trzy prognozy uzależnione od tego, kiedy wszystko wróci  do normy.

Czytaj dalej
Tarcza 2.0 podnosi morale biznesu

Tarcza 2.0 podnosi morale biznesu

Maciej Witucki, prezes Konfederacji Lewiatan, której częścią jest Związek Producentów Materiałów dla Budownictwa, wypowiedział się na temat uchwalonej właśnie ustawy i założeń do tarczy 2.0. Widać światełko w tym tunelu..

Czytaj dalej