Dom aktywny, czyli jaki? Trzeci dzień OFS 2020 Online

Red.: |Data publikacji:

Zakończył się trzeci, ostatni dzień OFS 2020 Online. Uczestnicy wydarzenia w dniach 17-19 listopada wysłuchali prezentacji pogrupowanych we wzajemnie z siebie wynikające i uzupełniające się bloki tematyczne: e-commerce i marketing, zielony ład oraz dom aktywny.

Na pytanie czym jest dom aktywny odpowiedział Karol Karol Klos, prezes Stowarzyszenia Dom Bezpieczny opowiadając przy okazji o początkach stowarzyszenia i tym, jak na przestrzeni czterech lat istnienia stowarzyszenia zmieniała się świadomość klientów, dotycząca wpływu stolarki otworowej na bezpieczeństwo. Podkreślił także, jak ważne jest to, by z ideą domu aktywnego dotrzeć do potencjalnego klienta na właściwym etapie procesu zakupowego. To właśnie idea domu aktywnego jest według niego przyszłością dla branży stolarki

Swoje produkty, które wpisują się w ideę domu aktywnego zaprezentowali Michał Marcinowski, menedżer produktu Aluprof, Sylwester Korzeniak, dyrektor ds. projektów ML System, Grzegorz Bułat, menedżer produktu Maco Polska.

Michał Marcinowski z Aluprof oprowadził uczestników po showroomie firmy, pokazując między innymi system sterowania aktywnego, który pozwala na wydawanie głosowych poleceń różnym domowym systemom (rolety, oświetlenie) czy produkty takie jak żaluzje fasadowe SkyFlow. Sylwester Korzeniak z ML System przybliżył ideę fotowoltaiki i pokazał przykłady inwestycji zrealizowanych z użyciem Quantum Glass od ML System omawiając przy tym także inne produkty ML System. Grzegorz Bułat z Maco Polska opowiedział o tym, jak ważna jest w budynku wentylacja prezentując przy tym rozwiązania wentylacyjne firmy a także napęd ukryty E-Beschlag, który sam uchyla okno.

OFS 2020 Online – dzień 3.

Trzecie wydanie przeglądu rynkowemu poświęcone było segmentowi stolarki tworzywowej. Maksymilian Miros z CAB zaprezentował wyniki finansowe branży z których wynika, że i ten segment bardzo dobrze poradził sobie z pandemią – po 6 proc. spadku w pierwszym półroczu przewiduje się 4,5 proc wzrost w trzecim kwartale. Jak wynika z badania koniunktury, około 80 proc. firm donosi, że ich sprzedaż wróciła już do poziomów, jakie można było zaobserwować w ubiegłym roku. Podobnie jak w omawianych poprzednio segmentach rynku, przyśpieszenie i wzrosty widać przede wszystkim w eksporcie, a największe straty odnotować mogli przede wszystkim producenci sprzedający na rynek rodzimy.

OFS 2020 Online – dzień 3.

Po przeglądzie rynkowym nastąpił czas na trzecią część Gali Liderów Rynku Stolarki, podczas której przedstawiono firmy związane z omawianym wyżej segmentem rynku, które weszły w 2020 rok na pozycji lidera w Polsce. Oto laureaci:

  • Kategoria: okna tworzywowe, zwycięzca: Eko-Okna
  • Kategoria: systemy tworzywowe, zwycięzca: Aluplast
  • Kategoria: wzmocnienia zwycięzca: MFO
  • Kategoria: szyby zespolone, zwycięzca: Press Glass
  • Kategoria: automatyka, zwycięzca: Somfy
  • Lider wzrostu, zwycięzca: Eljako-Al (nowa kategoria, firma mogła się pochwalić około 77 proc. wzrostem).

Tak jak w poprzednich dniach wydarzenia, dzień zakończyli Karol Klos i Paweł Gregorczyk – prowadzący podcast Branżowisko – przedstawili i omówili innowacyjne produkty: Hydropur od Teknos, żaluzje fasadowe SkyFlow Aluprofu, linię Smart Glass od ML System, automatyczna brama UniTherm z inteligentnym napędem Metro SMART io produkowana przez firmę Wiśniowski, samoryglujący zamek A-TS od Maco oraz tedee Gerdy.

Kolejny raz przypominamy, że podczas całego wydarzenia trwa zorganizowana we współpracy z ING zbiórka środków na fundację „Jesteśmy razem. Pomagamy!”. Darczyńcy, niezależnie od kwoty donacji, otrzymają jedną z trzech analiz segmentowych przygotowanych przez Centrum Analiz Branżowych. Pozostałe są dostępne dla uczestników OFS z 50 proc. zniżką.

Branża pomaga

 

Zobacz również

Assa Abloy kończy produkcję w Bielsku

Assa Abloy kończy produkcję w Bielsku

Assa Abloy Mercor Doors wygasza produkcję w fabryce w Bielsku. Działalność będzie przeniesiona do zakładu w Dobrzeniu Wielkim.

Arbonia przeznaczy 200 mln euro na rozwój segmentu drzwi

Arbonia przeznaczy 200 mln euro na rozwój segmentu drzwi

Grupa Arbonia poinformowała o podjęciu ostatecznej decyzji co do sprzedaży dywizji klimatu firmie Midea Electrics Netherlands. Pierwsze kroki związane ze zbyciem były podjęte na początku tego roku.

ML System z prawie 300-procentowym wzrostem eksportu

ML System z prawie 300-procentowym wzrostem eksportu

Grupa ML System opublikowała dane finansowe za rok 2023. W tym czasie wielokrotnie zwiększył się eksport. Natomiast zarówno przychody ze sprzedaży, jak i zysk brutto oraz EBIDTA zmalały.

1