Branża pomaga na Święta

Red.: |Data publikacji:

Boże Narodzenie to dla większości osób czas wyjątkowy i niezwykły. Tegoroczne Święta, z uwagi na sytuację epidemiologiczną, będą jednak odmienne od wszystkich, które do tej pory przeżyliśmy. Pełen niepewności czas sprawia, że tym bardziej chcemy być razem i pomagać. 

Z naszych rozmów z przedstawicielami branży wynika, że większość firm rezygnuje z organizacji spotkań Wigilijnych. Część jednak stara się zorganizować spotkanie. Na przykład Effector i Effect Glass rezygnują z corocznego, dużego spotkania wigilijnego. Zamiast niego przygotują kameralny poczęstunek dla pracowników, zgodnie z zachowaniem wszelkich zasad przeciwdziałania pandemii. Fakro także zorganizuje Wigilię „działami „, w małych grupach. Część firm, na przykład Somfy, czy Soudal zdecydowała się na Wigilię online.

Aluron nie organizuje Wigilii, jednak przygotował prezenty dla dzieci pracowników. Wiele firm pamiętało także o swoich partnerach. Prezenty dla współpracujących firm przygotowały między innymi AM Okna, Sonarol, Gebhardt Stahl i Ponzio. Teknos zrezygnował natomiast z tradycyjnych, papierowych kartek świątecznych dla swoich partnerów na rzecz wersji elektronicznej. Pieniądze w ten sposób zaoszczędzone przekazuje wybranej fundacji.

Co ze świąteczną pomocą charytatywną? Większość firm postawiła na pomoc dzieciom. Effector, tak jak co roku, przygotuje paczki świąteczne dla dzieci pracowników, a także dla dzieci w domach dziecka. W tym roku słodkie upominki i prezenty trafią do domu dziecka w Nagłowicach.

Jeden z pracowników Deceuninck należy do OSP i co roku zachęca koleżanki i kolegów do wzięcia udziału w akcji „Paczka dla Dzieciaka na Święta od Strażaka”. To akcja, której ideą jest obdarowanie prezentami dzieci z oddziałów onkologicznych, by choć na chwilę zapomniały o szpitalnej rzeczywistości. Jej inicjatorem jest stowarzyszenie Ochotnicza Straż Pożarna Grupa Ratownictwa Specjalistycznego „Strażacy Wspólnie Przeciw Białaczce”.

Wraz z innymi firmami z różnych branż, Deceuninck pomaga także Fundacji Ronalda McDonalda zbudować w Warszawie Dom Ronalda McDonalda – bezpłatny hotel dla rodzin hospitalizowanych dzieci. To już finał budowy, obecnie firma i inni darczyńcy zbierają fundusze na wyposażenie domu.  

D.A Glass wspólnie z Fibrain Polska i Varioedge wspiera Podkarpackie Hospicjum dla Dzieci w Rzeszowie –  firma podarowała instytucji maseczki oraz jednorazowe rękawiczki. Dodatkowo, aby zapewnić sterylne warunki w gabinetach lekarzy i pielęgniarek, D.A Glass przygotował szklane blaty z powłoką antyseptyczną, które zostaną zamontowane w miejscach, gdzie przygotowywane są leki dla podopiecznych. W pomoc szpitalom zaangażował się także Aluprof, Effector, Drutex i wiele innych firm w branży. Szerzej pisaliśmy o tym w artykule TUTAJ.

Metal Plast współpracuje z Fundacją Salvador wspierając domy dziecka przez cały rok. Na święta dodatkowo przygotowują paczki dla 50 dzieci.

Rotox pomaga w organizacji pomocy dla dzieci w szpitalu w Opolu, a także wsparł finansowo Hospicjum. Na Święta przygotują także paczki dla dzieci, których rodzic przebywa w zakładzie karnym.

Zespół Serwisu Fakro dołączył do akcji pomocy dzieciom z domów dziecka, biorąc udział w VII edycji akcji ‘’Zostań świętym M!’’  organizowanej przez Fabrykę Dobra. Przygotowali Mikołajkową paczkę dla 11-letniego Kacpra z Bochni.

Firma Urban postawiła na działania lokalne, w Żarach. Przed Świętami Bożego Narodzenia wspiera datkami lokalne instytucje charytatywne, do których między innymi należą hospicjum im. Świętego Brata Alberta w Żarach, Stowarzyszenie „Żarska Kardiologia”, Dom Samotnej Matki w Żarach. 

Medos również postanowił działać w mieście, gdzie znajduje się siedziba firmy – Chełmnie. Ufundował prezenty dla dzieci mieszkających w Chełmińskim Domu dziecka, finansowo wsparł wigilię miejską, a także, kupując maseczki, włączył się w akcję  „#dzielmy się dobrem”, organizowaną przez dyrektora Zespołu Szkół nr 2 w Chełmnie.

Na potrzeby lokalnych społeczności odpowiedziały także firmy Alsal, Roto czy KSK czy Eko-Okna, które ufundowały laptopy dla dzieci do nauki zdalnej. Niektóre firmy włączyły się w działania Szlachetnej Paczki. Przykładem jest tu Aluprim, Kolbud oraz Ekoplast. Do paczki szykowaniej przez Ekoplast dołączył także Okpol wspierając rodzinę dwoma oknami dachowymi wraz z kołnierzami. Jak podkreślają przedstawiciele firmy, są sytuacje, gdy trzeba na bok odłożyć branżową konkurencję.

Ze względu na nietypowy czas spowodowany pandemią, w wyjątkowo trudnej sytuacji znalazły się Domy i Ośrodki Pomocy Społecznej czy Domy Spokojnej Starości. Dlatego Pilkington w tym roku postanowił zrealizować wewnętrzną inicjatywę – Świąteczna Paczka, która będzie ukierunkowana na pomoc tym podmiotom. Dodatkowo firma planuje przeprowadzić zbiórki rzeczowe.

Ventana zwraca się o pomoc w znalezieniu potrzebującej rodziny, dla której przygotuje Wigilię za pośrednictwem zaprzyjaźnionej restauracji Stary Dom. W zależności od potrzeb, rodzina zostanie na przykład obdarowana paczkami świątecznymi czy otrzyma pomoc w zakresie stolarki. 

Swisspacer podjął działania globalne. Oddział firmy w Szwajcarii podjął decyzję o wsparciu akcji „Lekarze bez granic”, a także budowy szkoły w Ghanie.

Assa Abloy włączyła się w akcję #PakaDlaFutrzaka. Pracownicy przygotowali paczki z żywnością i akcesoriami dla zwierząt przebywających w schroniskach znajdujących się w okolicy każdej z siedzib firmy – Lesznie, Warszawie, Gdańsku, Tychach, Dobrzeniu Wielkim, Bielsku i Warce. Schronisko dla zwierząt wspiera także Maco, który obejmuje je także stałą, „pozaświąteczną” opieką.

 

 

Zobacz również

Forum 100 – XXXII edycja pod znakiem analiz rynkowych i raportowania ESG

Forum 100 – XXXII edycja pod znakiem analiz rynkowych i raportowania ESG

Forum 100, jak zwykle było miejscem spotkań menedżerów największych firm z branży stolarki otworowej. Spotkanie było okazją do analizy obecnej sytuacji branży, a także poznania prognoz na najbliższe miesiące.

Veyna już pracuje w nowej lakierni

Veyna już pracuje w nowej lakierni

Veyna na początku kwietnia otworzyła nową lakiernię proszkową. Dzięki tej inwestycji zwiększy się znacząco wydajność lakierowania.

XXXII edycja Forum 100 dobiegła końca

XXXII edycja Forum 100 dobiegła końca

Właśnie kończy się kolejna edycja konferencji Forum 100. Dzisiaj na PGE Narodowym spotkali się menedżerowie z branży stolarki.

1