Polak Polakowi wilkiem?
Zbigniew Mendel w swoim felietonie zauważa niepokojące zjawisko na rynkach eksportowych – polskie firmy w walce o zagraniczne kontrakty zaczynają wzajemnie zwalczać się niską ceną i marżą. Jakie niesie to za sobą konsekwencje?
Czytaj dalejPolskie, czyli jakie?
Świadomość nadchodzących, nieuchronnych, wielowymiarowych zmian, wydaje się być coraz powszechniejsza, także w Polsce. Jednym z obszarów zasługujących na szczególną uwagę, jest potencjalne miejsce Polski w rodzącym się, nowym, międzynarodowym podziale pracy.
Czytaj dalejWejście na rynek USA – od czego zacząć?
Wiele polskich firm myśli o wejściu na rynek amerykański. Oprócz poznania kultury biznesu, researchu marketingowego czy produktowego konieczne jest zapoznanie się z aspektami prawnymi prowadzenia działalności w tym kraju. Podpowiadamy, od czego zacząć.
Czytaj dalejRóbmy swoje
Przywołując tytuł znanej piosenki Wojciecha Młynarskiego „Róbmy swoje” – wspierajmy i odbudowujmy popyt, nie tylko w odniesieniu do beneficjentów transferów społecznych, ale nade wszystko podatników, rzeczywiście a nie jedynie medialnie – pisze w swoim felietonie Zbigniew Mendel.
Czytaj dalejKryzys w firmie budowlanej. Część II: Na co masz wpływ?
„Świat nie musi się skończyć” – przekonuje Wojtek Stanowski, właściciel debesto.com. W pierwszej części felietonu pisał o szansach dla firm budowlanych, które niesie kryzys. Teraz nadszedł czas, by opisać sprawy na które mamy wpływ w kryzysie.
Czytaj dalejKryzys w firmie budowlanej. Część I: Jakie przynosi szanse?
„Świat nie musi się skończyć” – przekonuje Wojtek Stanowski, właściciel debesto.com. W swoim dwuczęściowym felietonie pisze o szansach dla firm budowlanych, które niesie kryzys oraz o sprawach, na które mamy wpływ.
Czytaj dalejBranżę stolarki czeka spowolnienie
Eksport polskiej stolarki wzrósł o 6,2 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem, ale to znacznie mniej niż w latach poprzednich, gdy średnioroczny wzrost oscylował w przedziale 9-13 proc. – informują analitycy sektorowi Santander Bank Polska. Spada też wolumen produkcji stolarki drewnianej.
Czytaj dalejEksport do Włoch rośnie i rośnie
W 2004 r. polskie firmy sprzedały we Włoszech stolarkę z PCW za kwotę 40 tys. euro. W ubiegłym roku kwota ta wyniosła aż 118 mln euro. To kolejny rok wzrostu eksportu okien i drzwi z tworzyw sztucznych do Italii. Już 13 czerwca odbędą się warsztaty dla zainteresowanych tym tematem.
Czytaj dalej