Grupa Schüco z siedzibą w Bielefeld w Niemczech podliczyła wyniki za 2021 r. Firmie udało się osiągnąć wzrost obrotów o ponad 17 proc. w porównaniu do 2020 r.
W minionym roku Grupa Schüco osiągnęła sprzedaż w wysokości 1,99 mld euro w porównaniu do 1,69 mld euro w roku 2020. Jest to wzrost o ok. 17,7 proc. Firma jest zadowolona z wyników, bo udało się je osiągnąć w okresie utrudnień związanych z pandemią. Schüco także doświadczało globalnego kryzysu na rynku surowców, problemów z dostawami i wzrostu cen.
Firma podaje także wyniki w poszczególnych segmentach. W dziale systemów metalowych, czyli z aluminium i stali, sprzedaż na całym świecie za 2021 r. wyniosła 1,58 mld euro w porównaniu do 1,39 w roku 2020, jest to wzrost o 13,6 proc. Jeśli chodzi o samą Europę, to w dziale konstrukcji metalowych sprzedaż wyniosła 1,18 mld euro w porównaniu do 1,06 mld w roku 2020 – jest to wzrost na poziomie 11,3 proc. Najlepsze wyniki Grupa odnotowała we Włoszech, Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Grecji, Norwegii, Czechach i w krajach Beneluxu.
W segmencie systemów z PCW w 2021 r. obroty osiągnęły wartość 389 mln euro w porównaniu do 280 mln w roku 2020, jest to wzrost o 38,9 proc. Najlepsze wyniki w tym segmencie Grupa odnotowała w Niemczech, Włoszech, krajach Beneluxu, Francji i Polsce. Te dobre wyniki udało się osiągnąć mimo szeregu negatywnych czynników na rynku, takich jak pandemia, problemy z zaopatrzeniem i wysoki popyt. Firma informuje, że dział systemów z PCW nie był w stanie wykorzystać w pełni swoich zdolności produkcyjnych w minionym roku ze względu na brak materiałów do produkcji.
Grupa Schüco podliczyła także, że w 2021 r. wydała 87,5 mln euro na cele inwestycyjne, było to o 62 mln euro więcej w porównaniu do 2020 r.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".