Schüco osiągnęło niemal 40-procentowy wzrost w segmencie PCW

Autor: |Data publikacji:

Grupa Schüco z siedzibą w Bielefeld w Niemczech podliczyła wyniki za 2021 r. Firmie udało się osiągnąć wzrost obrotów o ponad 17 proc. w porównaniu do 2020 r.

W minionym roku Grupa Schüco osiągnęła sprzedaż w wysokości 1,99 mld euro w porównaniu do 1,69 mld euro w roku 2020. Jest to wzrost o ok. 17,7 proc. Firma jest zadowolona z wyników, bo udało się je osiągnąć w okresie utrudnień związanych z pandemią. Schüco także doświadczało globalnego kryzysu na rynku surowców, problemów z dostawami i wzrostu cen.

Schüco Campus w Bielefeld, Niemcy

Firma podaje także wyniki w poszczególnych segmentach. W dziale systemów metalowych, czyli z aluminium i stali, sprzedaż na całym świecie za 2021 r. wyniosła 1,58 mld euro w porównaniu do 1,39 w roku 2020, jest to wzrost o 13,6 proc. Jeśli chodzi o samą Europę, to w dziale konstrukcji metalowych sprzedaż wyniosła 1,18 mld euro w porównaniu do 1,06 mld w roku 2020 – jest to wzrost na poziomie 11,3 proc. Najlepsze wyniki Grupa odnotowała we Włoszech, Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Grecji, Norwegii, Czechach i w krajach Beneluxu.

Nowy budynek Schüco Welcome Forum.

W segmencie systemów z PCW w 2021 r. obroty osiągnęły wartość 389 mln euro w porównaniu do 280 mln w roku 2020, jest to wzrost o 38,9 proc. Najlepsze wyniki w tym segmencie Grupa odnotowała w Niemczech, Włoszech, krajach Beneluxu, Francji i Polsce. Te dobre wyniki udało się osiągnąć mimo szeregu negatywnych czynników na rynku, takich jak pandemia, problemy z zaopatrzeniem i wysoki popyt. Firma informuje, że dział systemów z PCW nie był w stanie wykorzystać w pełni swoich zdolności produkcyjnych w minionym roku ze względu na brak materiałów do produkcji.

Grupa Schüco podliczyła także, że w 2021 r. wydała 87,5 mln euro na cele inwestycyjne, było to o 62 mln euro więcej w porównaniu do 2020 r.

Zobacz również

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Przez lata branża stolarki była mecenasem sportu, szczególnie lokalnego i nie inaczej jest w nowo rozpoczynającym się sezonie. W ostatnim czasie umowy sponsoringowe podpisały Abakus, Bogdański, Premium Grodzki oraz Wiśniowski.

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 odbędzie się w dniach 15–16 października 2025 w Hotelu Vienna House Andel`s Łódź. Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w tym wydarzeniu.

Arkadiusz Muś założy partię polityczną?

Arkadiusz Muś założy partię polityczną?

W ostatnich dniach media obiegła informacja o tym, że na horyzoncie pojawiła się nowa partia polityczna, której inicjatorem miałby być Arkadiusz Muś, właściciel Press-Glass.