NSG Group opublikował właśnie wyniki z I kwartału roku finansowego 2020. W miesiącach od kwietnia do czerwca tego roku NSG osiągnął przychód w wysokości 147,1 mld jenów (53,74 mld zł) w porównaniu do 158,4 mld (57,87 mld zł) w roku poprzednim.
NSG Group to japoński koncern, właściciel m.in. marki Pilkington. Firma wytwarza szkło w trzech segmentach – architektonicznym, do branży motoryzacyjnej i szkło techniczne. Koncern podał właśnie dane z I kwartału roku finansowego 2020. NSG zakończy ten rok finansowy 31 marca 2020 r. Jeśli chodzi o część związaną z budownictwem, to przychody ze sprzedaży wyniosły 59,9 mld jenów (21,89 mld zł), w porównaniu do 61,4 mld (22,43 mld zł) w poprzednim roku obliczeniowym. Zarówno w ogólnych wynikach ze sprzedaży, jak i w tych dotyczących szkła budowlanego nastąpił spadek przychodów ze sprzedaży. NSG tłumaczy gorsze wyniki przede wszystkim umacniającą się wartością jena.

Zarząd skomentował również sytuacje w poszczególnych segmentach i na rynkach. Szkło budowlane stanowi 41 proc. w wartości przychodów w NSG. Do tej grupy zaliczane są także produkty przeznaczone do budowy paneli solarnych. Choć przychód ze sprzedaży był niższy w porównaniu do roku ubiegłego, to koncern zanotował wzrost zysków. W omawianym okresie wyniosły one 5,715 mld jenów (ok. 2 mld zł) w porównaniu do 5,323 mld (1,9 mld zł) w roku poprzednim.
W Europie NSG osiąga 39 proc. sprzedaży w segmencie szkła budowlanego. Przychody są niższe, jednak jest to wynik przede wszystkim restrukturyzacji, która była prowadzona przez ostatnie lata. Firma na naszym kontynencie poczyniła wiele inwestycji, poza tym NSG starało się również obniżać koszty działalności. O ostatnich inwestycjach w Polsce pisaliśmy TUTAJ.
W Azji NSG osiąga 37 proc. sprzedaży szkła budowlanego – tu wyniki są lepsze, głównie dzięki wzrostowi sprzedaży produktów solarnych. W obu Amerykach NSG osiąga 24 proc. sprzedaży, tu również koncern zauważył poprawę wyników w porównaniu do roku poprzedniego. W Północnej Ameryce szczególnie wzrosła sprzedaż szkła do paneli solarnych.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.


