NSG Group opublikował właśnie wyniki z I kwartału roku finansowego 2020. W miesiącach od kwietnia do czerwca tego roku NSG osiągnął przychód w wysokości 147,1 mld jenów (53,74 mld zł) w porównaniu do 158,4 mld (57,87 mld zł) w roku poprzednim.
NSG Group to japoński koncern, właściciel m.in. marki Pilkington. Firma wytwarza szkło w trzech segmentach – architektonicznym, do branży motoryzacyjnej i szkło techniczne. Koncern podał właśnie dane z I kwartału roku finansowego 2020. NSG zakończy ten rok finansowy 31 marca 2020 r. Jeśli chodzi o część związaną z budownictwem, to przychody ze sprzedaży wyniosły 59,9 mld jenów (21,89 mld zł), w porównaniu do 61,4 mld (22,43 mld zł) w poprzednim roku obliczeniowym. Zarówno w ogólnych wynikach ze sprzedaży, jak i w tych dotyczących szkła budowlanego nastąpił spadek przychodów ze sprzedaży. NSG tłumaczy gorsze wyniki przede wszystkim umacniającą się wartością jena.
Zarząd skomentował również sytuacje w poszczególnych segmentach i na rynkach. Szkło budowlane stanowi 41 proc. w wartości przychodów w NSG. Do tej grupy zaliczane są także produkty przeznaczone do budowy paneli solarnych. Choć przychód ze sprzedaży był niższy w porównaniu do roku ubiegłego, to koncern zanotował wzrost zysków. W omawianym okresie wyniosły one 5,715 mld jenów (ok. 2 mld zł) w porównaniu do 5,323 mld (1,9 mld zł) w roku poprzednim.
W Europie NSG osiąga 39 proc. sprzedaży w segmencie szkła budowlanego. Przychody są niższe, jednak jest to wynik przede wszystkim restrukturyzacji, która była prowadzona przez ostatnie lata. Firma na naszym kontynencie poczyniła wiele inwestycji, poza tym NSG starało się również obniżać koszty działalności. O ostatnich inwestycjach w Polsce pisaliśmy TUTAJ.
W Azji NSG osiąga 37 proc. sprzedaży szkła budowlanego – tu wyniki są lepsze, głównie dzięki wzrostowi sprzedaży produktów solarnych. W obu Amerykach NSG osiąga 24 proc. sprzedaży, tu również koncern zauważył poprawę wyników w porównaniu do roku poprzedniego. W Północnej Ameryce szczególnie wzrosła sprzedaż szkła do paneli solarnych.
Zobacz również
IV Charytatywny Turniej w Piłce Nożnej Fundacji Grupy Aliplast już w maju
Już 24 maja 2025 roku odbędzie się IV Charytatywny Turniej w Piłce Nożnej organizowany przez Fundację Grupy Aliplast.
MADE Expo 2025: innowacja i zrównoważony rozwój
Targi MADE Expo 2025 odbędą się w dniach 19–22 listopada 2025 roku, w centrum wystawienniczym Fiera Milano Rho w Mediolanie. "Forum Branżowe" objęło patronat medialny nad tym wydarzeniem.
Grzegorz Białczak w zarządzie Invado, rozpoczęło się Arbonia Next2025
Rozpoczęły się dwutygodniowe targi Arbonia Next2025, w których Grupa prezentuje swoje rozwiązania dostawcom, dystrybutorom oraz klientom. Tuż przed wydarzeniem Grzegorz Białczak, zarządzający Arbonią w Europie Środkowo-Wschodniej, został członkiem zarządu Invado.