Grupa Fischer miniony rok zakończyła rekordowymi wynikami. Firma dostarczające mocowania miała niecały miliard euro obrotów.
Fischer zalicza 2021 rok do bardzo udanych, firma osiągnęła wynik brutto ze sprzedaży w wysokości 988 mln euro. To więcej w porównaniu do roku ubiegłego o 14 proc. Największy wzrost obrotów, 18-procentowy, zanotowany został w segmencie Fischer Fix Systems – czyli produktów przeznaczonych do mocowania, jak kotwy, mocowania chemiczne itd.
W segmencie produktów dla motoryzacji firma miała jednak gorsze wyniki. Rynek motoryzacyjny w 2021 r. nadal był trudny dla producentów i dostawców, a Fischer zanotował stratę na poziomie 4 proc. Zmniejszenie produkcji wynikało z problemu niedoboru półprzewodników w całym przemyśle związanym z produkcja samochodów.
Na dobrą, ogólną sprzedaż pozytywnie wpłynęła m.in. produktowa kampania reklamowa, którą firma prowadziła w minionym roku. Ta działalność promocyjna będzie kontynuowana w bieżącym sezonie, ze szczególnym naciskiem na temat zrównoważonego rozwoju. Ponadto Fischer w 2021 r. inwestował w rozwiązania cyfrowe. Były to m.in. aplikacje pomagające znaleźć odpowiedni produkt czy wspieranie sprzedaży detalicznej e-commerce u swoich partnerów handlowych.
Ten rok, według dostawcy mocowań, powinien być również bardzo dobry pod kątem sprzedaży. Firma spodziewa się, że jeśli nie pojawią się dodatkowe, niesprzyjające okoliczności, to obroty za ten rok powinny wzrosnąć w stosunku do 2021 r. Fischer w minionym roku zatrudniał 5400 osób, to o 200 pracowników więcej niż w 2020 r.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".