Rawlplug podliczył wyniki finansowe za 2021 r. W tym okresie przychody ze sprzedaży przekroczyły miliard zł. Wzrosty odnotowano zarówno na rynku krajowym, jak i w eksporcie.
Grupa Kapitałowa Rawlplug, dostawca zamocowań i chemii budowlanej m.in. dla stolarki, podliczył, że w 2021 r. osiągnął najlepszy w historii wynik finansowy. Przychody ze sprzedaży wyniosły 1,011 mld zł, co było wzrostem o ponad 28 proc. w porównaniu do roku 2020, wówczas obroty wyniosły 787,62 mln zł. Wyższy był także zysk operacyjny, w minionym roku wyniósł on 160,16 mln zł w stosunku do 80 mln w roku 2020, co jest lepszym wynikiem o 100 proc. Spółka informuje także, że w 2021 koszty sprzedaży wzrosły o niemal 19 proc.
Sprzedaż na rynku krajowym wyniosła 281,45 mln zł i była wyższa o niemal 14 proc. w stosunku do 2020 r. Firma obserwowała szczególnie duży popyt na materiały na rynku budowlano-montażowym. Natomiast wartość sprzedaży poza Polską wyniosła 730,38 mln zł i była wyższa o 35 proc. w stosunku do wyniku z roku 2020. Rawlplug podliczył, że eksport stanowi obecnie ponad 72 proc. udziału w sprzedaży.
Zarząd podkreśla, że w minionym roku firma musiała się zmierzyć z wieloma wyzwaniami. Rawlplug wylicza, że były to: deglobalizacja, socjalizm społeczno-gospodarczy, inflacja, wojna handlowa między Stanami Zjednoczonymi i Chinami, cyberataki, ryzyko przerw w dostawach prądu, nowa polityka monetarno-fiskalna i wreszcie pandemia oraz zmiany klimatu. W zeszłym roku problemem były także gwałtowne wzrosty cen surowców wraz z ich ograniczoną dostępnością. Firma ocenia, że deficyt niemal każdego surowca kształtował się na poziomie 20-40 proc. w stosunku do potrzeb. Te wyzwania będą obecne także w 2022 r.
Firma odnosi się także do obecnej sytuacji za naszą wschodnią granicą. Rawlplug ocenia, że:
niepewna sytuacja w naszym regionie związana z wojną w Ukrainie jest jednym z czynników, które mogą znacząco i negatywnie wpływać na koniunkturę na rynku budowlanym
Spółka posiada udziały w jednym podmiocie w Ukrainie i dwóch w Federacji Rosyjskiej. Rawlplug na bieżąco monitoruje sytuację w obu krajach. Jednak zarząd nie jest obecnie w stanie oszacować wpływu wojny na przyszłe wyniki spółki.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".