Centrum Analiz Branżowych to agencja badawcza specjalizująca się w badaniach rynku stolarki budowlanej w Polsce oraz w pozostałych krajach europejskich. Od kilku lat realizujemy projekty dla firm oraz instytucji związanych z rynkiem stolarki. Naszymi klientami są producenci okien i drzwi, dostawcy, dystrybutorzy, instytucje finansowe, firmy consultingowe, zrzeszenia oraz media.
Prowadzimy badania w oparciu o wykorzystanie metod ilościowych oraz desk research. Zakres tematyczny naszych badań obejmuje:
- określenie wielkości, struktury oraz trendów rynku
- analizę konkurencji, charakterystykę głównych graczy na rynku
- analizę dostawców,odbiorców, kanałów dystrybucji
- analizę aktywności eksportowej producentów
- badanie znajomości oraz wizerunku marek
- badanie satysfakcji klientów
- badanie preferencji i potrzeb konsumentów
- badanie czytelnictwa mediów branżowych
Artykuły o firmie
Skąd swoją wiedzę czerpią szefowie?
Z badań niezależnych agencji badawczych wynika, że menedżerowie branży stolarki czytają niewiele – najczęściej Forum Branżowe i Muratora. Coraz częściej też Facebooka..
Internet głównym źródłem informacji o oknach
W ostatnich latach, szczególnie od momentu ogłoszenia epidemii, wyraźnie na znaczeniu zyskała sprzedaż przez internet. W kwietniu udział sprzedaży online w całej sprzedaży detalicznej wzrósł do blisko 11%. A jakie znaczenie ma internet dla sprzedaży okien?
Rosną ceny usług montażowych
Zdaniem obserwatorów rynku usług budowlanych II połowa roku nie powstrzyma procesu wzrostu cen usług, a średnia cena montażu okien w skali kraju może wynieść 50 zł/mb ich obwodu.