Centrum Analiz Branżowych to agencja badawcza specjalizująca się w badaniach rynku stolarki budowlanej w Polsce oraz w pozostałych krajach europejskich. Od kilku lat realizujemy projekty dla firm oraz instytucji związanych z rynkiem stolarki. Naszymi klientami są producenci okien i drzwi, dostawcy, dystrybutorzy, instytucje finansowe, firmy consultingowe, zrzeszenia oraz media.
Prowadzimy badania w oparciu o wykorzystanie metod ilościowych oraz desk research. Zakres tematyczny naszych badań obejmuje:
- określenie wielkości, struktury oraz trendów rynku
- analizę konkurencji, charakterystykę głównych graczy na rynku
- analizę dostawców,odbiorców, kanałów dystrybucji
- analizę aktywności eksportowej producentów
- badanie znajomości oraz wizerunku marek
- badanie satysfakcji klientów
- badanie preferencji i potrzeb konsumentów
- badanie czytelnictwa mediów branżowych
Artykuły o firmie
Trendy zmieniające rynek mieszkaniowy
Nowe trendy, które spowodują konieczność dostosowania się do nowych zasad i znacząco zmienią rynek deweloperski w naszym kraju. Wygranymi zmian będą ich prekursorzy, firmy z wizją i horyzontami, które już dziś przygotowują swoją strategię na nadchodzącą przyszłość.
Uwaga na media tzw. „branżowe”
Dylemat z mediami branżowymi polega na tym, że w większości nie są to media informacyjne, a jedynie tablice do zawieszania tekstów PR-owych lub wprost reklamowych przesyłanych przez firmy i ich agencje. Przykładem jest ostatni komunikat CAB.
Branżę stolarki czeka spowolnienie
Eksport polskiej stolarki wzrósł o 6,2 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem, ale to znacznie mniej niż w latach poprzednich, gdy średnioroczny wzrost oscylował w przedziale 9-13 proc. – informują analitycy sektorowi Santander Bank Polska. Spada też wolumen produkcji stolarki drewnianej.