Producenci szkła szukają alternatywy dla gazu

Autor: |Data publikacji:

Podwyżki cen energii, a szczególnie gazu uderzają w dużym stopniu w producentów szkła. Firmy starają się znaleźć rozwiązania, by obniżyć koszty produkcji.

Brytyjski Pilkington, należący do koncernu NSG poinformował właśnie, że w swoim piecu do produkcji szkła w St. Helens wykorzystał stuprocentowe biopaliwo. Firma przez kilka dni opalała piec nowym paliwem, by przetestować alternatywne źródło energii w stosunku do gazu. Przez cztery dni udało się wytworzyć 165 tys. mkw. szkła float. Ponadto, dzięki nowej energii, emisja dwutlenku węgla była o 80 proc. niższa w stosunku do konwencjonalnego źródła energii.

Próba w brytyjskiej fabryce była wykonana w ramach programu prowadzonego przez organizacje branżowe. Projekt wart ponad 7 mln funtów ma wykazać, że gaz może być zastąpiony innym, niskoemisyjnym paliwem bez wpływu na jakość produktu. W St. Helens odbyły się już wcześniej udane próby wyprodukowania szkła z użyciem wodoru zamiast gazu ziemnego (szczegóły). To wszystko pokazuje, że alternatywne źródła energii są w tej branży już na bardzo zaawansowanym etapie. Przypomnijmy też, że w Polsce NSG zdecydowało się na zakup energii odnawialnej, wytwarzanej z energii wiatrowej. Pisaliśmy o tym TUTAJ.

Natomiast koncern AGC w lutym poinformował, że planuje zamknąć dwa swoje zakłady w Europie – w Niemczech (w Wegberg) i Belgii (w Fleurus). Są to zakłady, które wytwarzają szyby,  przeznaczoneprzede wszystkim na rynek motoryzacyjny. Koncern informuje, że decyzja o zamknięciu zakładów wynika ze spadku rentowności produkcji szyb samochodowych. Sytuację na rynku pogorszyły w tym roku także rosnące ceny energii i surowców. AGC zakłada, że ta reorganizacja wpłynie na zmniejszenie strat finansowych w latach 2022-2023. Stopniowe zamykanie zakładów w Niemczech i Belgii potrwa do 2023 r.

 

Zobacz również

Znamy laureatów Builder Super Power 2025

Znamy laureatów Builder Super Power 2025

Zakończyła się kolejna edycja wyróżnień Builder Super Power 2025. Wśród laureatów znaleźli się przedstawiciele firm związanych z branżą stolarki budowlanej.

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.