Grupa Oknoplast notuje bardzo dobre wyniki w tym roku. Pierwsze półrocze przyniosło solidne wzrosty, dzięki którym grupa prognozuje, że osiągnie zakładany poziom przychodów. Niedawno firma otrzymała wyróżnienie „Best Managed Companies Poland 2022” od firmy Deloitte, dla najlepiej zarządzanych przedsiębiorstw w Polsce.
Pisaliśmy niedawno o dobrej passie Oknoplastu we Francji i w Niemczech, a to przekłada się na dobre wyniki polskiej centrali. W I półroczu br. spółka z Ochmanowa uzyskała niemal 615 mln zł przychodów, tj. 65 proc. całości przychodów roku 2021. Zakładając, że II półrocze przyniesie w tym roku połowę przychodów, można szacować, że sprzedaż polskiej spółki Oknoplastu przekroczy w bieżącym sezonie wartość 1,2 mld zł. Wobec 955 mln zł z roku 2021 oznacza to wzrost o prawie 250 mln zł tj. o 20 proc.
Jeszcze lepiej wyglądają wyniki finansowe, gdyż zysk brutto po pierwszych sześciu miesiącach br. wyniósł 86,6 mln zł, co jest wynikiem o 10 mln zł lepszym niż w całym kryzysowym roku 2020, a zaledwie o 10 mln zł niższym niż w całym ubiegłym roku. Oznacza to, że wzrosła rentowność sprzedaży, sięgając poziomu 14 proc. brutto, podczas gdy rok temu sięgała ledwo 10 proc.
Nie gorzej niż w krakowskiej spółce wygląda sytuacja w całej Grupie Oknoplast, o której jej prezes Mikołaj Placek mówi:
Pierwsze półrocze 2022 to dobry czas pod kątem sprzedaży w Grupie Oknoplast. Sprawdza się przyjęta przez nas polityka i wdrożone projekty zarządcze oraz elastyczność. Jak również biznesowa odwaga i niepodejmowanie pochopnych decyzji. Mimo dalszej niestabilnej sytuacji na rynku, potęgowanej wydarzeniami na Ukrainie, sprzedaż przekroczyła zakładane plany. W pierwszym półroczu 2022 roku przychody Grupy wzrosły rok do roku o 37 proc., osiągając poziom 872 mln zł. Dzięki takim wynikom, obrót grupy systematycznie rośnie w kierunku zakładanego na 2022 rok 1,6 mld zł.
Kontynuujemy ekspansję na rynkach, na których do tej pory funkcjonujemy, czyli Unii Europejskiej. Tam chcemy zwiększać swój udział poprzez rozwój nie tylko marki Oknoplast, lecz i kolejnych trzech marek: Aluhaus, WnD oraz hiszpańskiego Hermet10. Na rynkach zagranicznych UE sytuacja jest znacznie bardziej ustabilizowana, dzięki czemu nie odczuwamy negatywnych skutków zmniejszonego popytu.
Tegoroczne wyniki Oknoplastu potwierdzają jedynie, że tytuł „Best Managed Companies Poland 2022” trafił w naprawdę godne ręce. Nagroda jest uznaniem dla kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa, strategii i innowacyjności oraz potwierdzeniem przynależności do światowej czołówki przedsiębiorstw. Przedsiębiorstwa są oceniane nie tylko pod kątem osiąganych wyników finansowych, lecz także przez pryzmat kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego, innowacji oraz umiejętność adaptacji do zmieniających się warunków zewnętrznych w odniesieniu do najlepszych praktyk zarządczych stosowanych w prywatnych firmach na całym świecie. Pisaliśmy o tym więcej TUTAJ.
Mikołaj Placek, prezes Grupy Oknoplast:
To wyróżnienie jest dla nas szczególnie ważne ze względu na kompleksowość oceny, jakiej marka Oknoplast została poddana. Funkcjonujemy w nowej rzeczywistości, w której rządzi zmienność, niepewność, złożoność i niejednoznaczność. To wymaga od biznesu odwagi, budowania elastycznych strategii, a od liderów umiejętności osiągania celów w zmiennych warunkach. Pod tym kątem od lat rozwijamy kompetencje naszych pracowników. Cieszymy się, że nasze zaangażowanie w rozwój zespołów i talentów kadry Grupy Oknoplast zostały doceniony w tak wymagającym konkursie.
Tagi
aluhausBest Managed CompaniesHermet-10Mikołaj Placekokna tworzywoweoknoplastWnDwyniki 2022wyniki finansoweZobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".