NSG publikuje wyniki finansowe. Nastąpił wzrost sprzedaży, jednak nie na wszystkich rynkach. Firma podsumowała rok obrotowy, który zakończył się 31 marca.
NSG, japoński koncern do którego należy marka Pilkington, poinformował o wynikach handlowych z całego roku obrotowego. Dla spółki zakończył się on 31 marca 2024 r. Firma podała, że przychody w tym roku wzrosły, wyniosły 832,5 mld jenów (ok. 21,04 mld zł) w stosunku do 763,5 mld jenów (ok. 19,3 mld zł) rok wcześniej. Także wyższy był zysk operacyjny, w bieżącym roku wyniósł on 35,9 mld jenów (ok. 910 mln zł) w porównaniu do 34,8 mld jenów (ok. 880 mln zł).
Wyniki finansowe NSG w poszczególnych segmentach
Spółka poinformowała także, jak kształtowały się wyniki w poszczególnych segmentach. Jeśli chodzi o szkło architektoniczne, to w zakończonym roku finansowym przychody wyniosły 371,8 mld jenów (ok. 9,4 mld zł) w porównaniu do 365,9 mld jenów (ok. 9,2 mld zł) rok wcześniej. Jednak w Europie ten wynik był niższy o ok. 15 proc., w bieżącym sprawozdaniu rocznym przychody wyniosły 141,5 mld jenów (ok. 3,5 mld zł), a rok wcześniej 157,1 mld jenów (ok. 3,9 mld zł). Co ciekawe, dwa lata temu ten wynik był jeszcze znacznie niższy, to 116 mld jenów (ok. 2,9 mld zł).
Jeśli chodzi o zakończony właśnie rok obrotowy, to NSG odnotowało znacznie lepsze wyniki w segmencie szła architektonicznego w Azji i obu Amerykach. Tam przychody były wyższe w stosunku do roku ubiegłego. Spółka informuje, że w Europie spadają wolumeny sprzedaży oraz ceny, wraz z pojawieniem się spowolnienia gospodarczego. Z drugiej jednak strony spadają koszty produkcji, co łagodzi trudniejszą sytuację biznesową.
W ostatnich dniach pisaliśmy również o wynikach finansowych innych producentów szkła – AGC oraz Saint-Gobain.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".