NSG z Japonii podliczył wyniki pierwszego kwartału swojego roku finansowego. Spółka odnotowała solidny wzrost przychodów i zysków.
Grupa NSG, do której należy m.in. marka Pilkington, podliczyła wyniki swojego pierwszego kwartału, to okres od kwietnia do końca czerwca. Spółka ma przesunięty rok finansowy względem kalendarzowego i zakończy obecny rok pod koniec marca 2024 r. W omawianym okresie przychody ze sprzedaży wyniosły 208 mld jenów (ok. 5,87 mld zł) w stosunku do 177,9 mld ok. 5 mld zł). Znacząco wyższy jest również zysk operacyjny, w omawianym kwartale wyniósł 14,6 mld jenów (ok. 410 mln zł) w porównaniu do 8,3 mld (ok. 230 mln zł). Z kolei EBITDA wyniosła 25,3 mld jenów (ok. 710 mln zł) w porównaniu do 18 mld (ok. 510 mln zł) w poprzednim roku finansowym.
Gorsze wyniki w Europie
NSG poinformowało o wynikach w poszczególnych segmentach. Jeśli chodzi o szkło architektoniczne, to przychód wyniósł 95,8 mld jenów (ok. 2,7 mld zł), rok wcześniej było to 85,6 mld jenów (ok. 2,42 mld zł). Z kolei zysk operacyjny wyniósł 11,9 mld jenów (ok. 340 mln zł) w stosunku do 8,9 mld (ok. 250 mln zł) w analogicznym okresie rok wcześniej. Największym rynkiem dla NSG, jeśli chodzi o szkło architektoniczne, jest Europa. Przychody w Europie wyniosły 38,1 mld jenów (ok. 1,07 mld zł) i nieznacznie spadły – rok wcześniej wyniosły 38,2 mld jenów (ok. 1,08 mld zł). W Azji w tym roku sprzedaż wyniosła 26,8 (ok. 760 mln zł), a w obu Amerykach 30,8 mld jenów (ok. 870 mln zł). Spółka informuje, że sprzedaż w Europie spada także, jeśli chodzi o wolumen i jest to efekt ekonomicznego spowolnienia. Firma podniosła ceny na swoje wyroby, co częściowo złagodziło spadek w sprzedaży.
Spółka zakłada, że w tym roku w Europie należy się spodziewać dalszych spadków wolumenu sprzedaży szkła. NSG poinformowała także, że będzie się skupiała na oszczędnościach w kosztach.
Zobacz również
Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu
Przez lata branża stolarki była mecenasem sportu, szczególnie lokalnego i nie inaczej jest w nowo rozpoczynającym się sezonie. W ostatnim czasie umowy sponsoringowe podpisały Abakus, Bogdański, Premium Grodzki oraz Wiśniowski.
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 odbędzie się w dniach 15–16 października 2025 w Hotelu Vienna House Andel`s Łódź. Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w tym wydarzeniu.
Arkadiusz Muś założy partię polityczną?
W ostatnich dniach media obiegła informacja o tym, że na horyzoncie pojawiła się nowa partia polityczna, której inicjatorem miałby być Arkadiusz Muś, właściciel Press-Glass.