NSG z Japonii podliczył wyniki pierwszego kwartału swojego roku finansowego. Spółka odnotowała solidny wzrost przychodów i zysków.
Grupa NSG, do której należy m.in. marka Pilkington, podliczyła wyniki swojego pierwszego kwartału, to okres od kwietnia do końca czerwca. Spółka ma przesunięty rok finansowy względem kalendarzowego i zakończy obecny rok pod koniec marca 2024 r. W omawianym okresie przychody ze sprzedaży wyniosły 208 mld jenów (ok. 5,87 mld zł) w stosunku do 177,9 mld ok. 5 mld zł). Znacząco wyższy jest również zysk operacyjny, w omawianym kwartale wyniósł 14,6 mld jenów (ok. 410 mln zł) w porównaniu do 8,3 mld (ok. 230 mln zł). Z kolei EBITDA wyniosła 25,3 mld jenów (ok. 710 mln zł) w porównaniu do 18 mld (ok. 510 mln zł) w poprzednim roku finansowym.
Gorsze wyniki w Europie
NSG poinformowało o wynikach w poszczególnych segmentach. Jeśli chodzi o szkło architektoniczne, to przychód wyniósł 95,8 mld jenów (ok. 2,7 mld zł), rok wcześniej było to 85,6 mld jenów (ok. 2,42 mld zł). Z kolei zysk operacyjny wyniósł 11,9 mld jenów (ok. 340 mln zł) w stosunku do 8,9 mld (ok. 250 mln zł) w analogicznym okresie rok wcześniej. Największym rynkiem dla NSG, jeśli chodzi o szkło architektoniczne, jest Europa. Przychody w Europie wyniosły 38,1 mld jenów (ok. 1,07 mld zł) i nieznacznie spadły – rok wcześniej wyniosły 38,2 mld jenów (ok. 1,08 mld zł). W Azji w tym roku sprzedaż wyniosła 26,8 (ok. 760 mln zł), a w obu Amerykach 30,8 mld jenów (ok. 870 mln zł). Spółka informuje, że sprzedaż w Europie spada także, jeśli chodzi o wolumen i jest to efekt ekonomicznego spowolnienia. Firma podniosła ceny na swoje wyroby, co częściowo złagodziło spadek w sprzedaży.
Spółka zakłada, że w tym roku w Europie należy się spodziewać dalszych spadków wolumenu sprzedaży szkła. NSG poinformowała także, że będzie się skupiała na oszczędnościach w kosztach.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".