Wszystkie segmenty Grupy Kęty odnotują w III kwartale wzrost przychodów, jednak najniższy, bo 10-procentowy, będzie w segmencie systemów aluminiowych, związanym z budownictwem.
Po bardzo udanym I półroczu Grupa Kęty zauważa w III kwartale pierwsze oznaki spowolnienia dynamiki wzrostu. W najnowszym komunikacie Grupa szacuje, że przychody wzrosną w stosunku do III kwartału 2021 o 21 proc., do kwoty 1,5 mld zł. Skonsolidowany zysk EBITDA wzrośnie jednak zaledwie o 2 proc. do kwoty 250 mln zł. Niższy natomiast niż rok temu i to o 4 proc. będzie w III kwartale zysk netto, szacowany na 160 mln zł. Powodem tego jest wzrost kosztów finansowych, które wzrosną do poziomu 20 mln zł, co jest głównie efektem wyższych stóp procentowych oraz wzrostu poziomu zadłużenia.
Jak podano w komunikacie, wszystkie segmenty Grupy odnotują w tym kwartale wzrosty przychodów, jednak najniższy, bo 10 procentowy będzie w Segmencie Systemów Aluminiowych, na czele którego stoi Aluprof. Tu także odnotowywany jest spadek poziomu zamówień, co było spodziewane po zatowarowywaniu się odbiorców systemów aluminiowych w I półroczu.
„Korekta ta, w części wynika także z faktu bardzo wysokiego popytu z drugiego kwartału bieżącego roku, kiedy to klienci budowali zapasy na wypadek ewentualnych problemów z zaopatrzeniem. Pomimo tego, wykorzystanie mocy produkcyjnych pozostawało na wysokim, szacowanym na 75 – 80 proc. poziomie” – napisano w komunikacie.
Do wyliczeń w najnowszym raporcie użyto aktualnych cen aluminium: 2390 USD/tonę, zestawiając je z cenami sprzed roku – 2653 USD/t (spadek o 11 proc.). Uwzględniono również aktualny kurs dolara – 4,70 zł (o 21 proc. wyższy niż przed rokiem) oraz kurs euro – 4,57 zł (wyższy o 4 proc.). Przypomnijmy, że w I półroczu br. ceny aluminium były dużo wyższe niż rok wcześniej:
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".