Nowy Ład czy stare koleiny?

Nowy Ład czy stare koleiny?

Ogłoszone w Polsce przez rządzących zręby zmian w polityce fiskalnej, zwane zbiorczo Nowym Ładem wymagają poważnego przestudiowania i podjęcia prób obiektywnej analizy potencjalnych skutków, niezależnie od tego czy jest się admiratorem, czy przeciwnikiem Dobrej Zmiany.

Czytaj dalej
Tracimy swoją marżę

Tracimy swoją marżę

Kamil Grodecki, szef podlaskiego Abakusa, podzielił się z czytelnikami Forum Branżowe, swoimi spostrzeżeniami na temat sytuacji rynkowej. Pan Kamil zwraca uwagę na niestabilność kalkulacji kosztowych, która pożera rentowność zleceń zakontraktowanych wcześniej.

Czytaj dalej
Aluminium zastąpi PVC i drewno

Aluminium zastąpi PVC i drewno

Jan Kidaj, założyciel Aliplastu, rozmawia z nami o cenach aluminium, ale też o przyszłości ślusarki aluminiowej. W przekonaniu szefa Aliplastu ramy aluminiowe będą stopniowo wypierać te tworzywowe i drewniane, gdyż są cieplejsze i bardziej ekologiczne.

Czytaj dalej
Zaproszenie do zwiększenia sprzedaży

Zaproszenie do zwiększenia sprzedaży

Krzysztof Domarecki, założyciel i były prezes Seleny, na Europejskim Kongresie Gospodarczym wyraził przekonanie o nadchodzącej dekadzie koniunktury gospodarczej, ale też zwrócił uwagę na konieczność współpracy przedsiębiorców ze strukturami państwowymi.

Czytaj dalej
Polacy budują i remontują

Polacy budują i remontują

Ryszard Florek, prezes Fakro, powiedział na konferencji Impact, że koronawirus nie zaszkodził branży budowlanej, jednak deweloperski boom powoduje obecnie brak surowca na rynku.

Czytaj dalej
Zarządzanie zmianą

Zarządzanie zmianą

W majowym numerze naszego miesięcznika „Forum Branżowe” zapytaliśmy marketingowców z branży o rewolucję w działaniach ich firm w dobie pandemii. Kontynuujemy te rozmowy. Oto wypowiedzi kolejnych menadżerów na temat zmian w strategiach marketingowych w ostatnim czasie.

Czytaj dalej
Stolarka jest zakładnikiem myślenia o komunikacji w kategoriach produktu

Stolarka jest zakładnikiem myślenia o komunikacji w kategoriach produktu

Gdyby przełożyć dominujący w branży stolarki sposób myślenia na inne kategorie gospodarki, to w logo marek motoryzacyjnych mielibyśmy auta, a na sprzęcie elektronicznym widniałyby symbole nawiązujące do pralek, lodówek czy laptopów – mówi Bartek Kotowicz, założyciel i członek zarządu IBRA Instytutu Brandingowego, inicjator „Przewodnika brandingowego”

Czytaj dalej
Rebranding to znacznie więcej niż zmiana logo

Rebranding to znacznie więcej niż zmiana logo

W ostatnich tygodniach kilka marek stolarki zaprezentowało swój rebranding. Co się kryje za tym hasłem i w jakim celu się go przeprowadza? Odpowiedzi na te pytania udzielił nam Krzysztof Karaś, brand consultant & brand designer w agencji brandingowej Cucaburra.

Czytaj dalej