Sieci DIY nie są zagrożone

Red.: |Data publikacji:

Artur Gaweł, były dyrektor sprzedaży w Gerdzie, pełniący od początku tego roku funkcję dyrektora rozwoju biznesu w ASSA ABLOY Opening Solutions, podzielił się swoimi przypuszczeniami na temat rozwoju kanałów dystrybucji okuć.

Pandemia C-19 zmieniła bardzo wiele w naszych zachowaniach. Zmuszeni przez nałożone obostrzenia przestaliśmy chodzić do sklepów, a zaczęliśmy kupować online. I ten trend już chyba zostanie z nami na stałe. Obserwuję to nawet po sobie, moich znajomych czy rodzinie. Myślę, że tak jest wszędzie. Więc na pewno kanał e-retailowy ma przed sobą wielką przyszłość. Należy jednak pamiętać, że gros naszej sprzedaży to inwestycje. Tutaj coraz większe jest zapotrzebowanie na rozwiązania związane z kontrolą dostępu. Sądzę, że bardzo dynamiczny rozwój powinien nastąpić również w kanale związanym z Access Control.
Myślę, że sieci DIY mimo rozwoju firm stricte e-retailowych nie są zagrożone. Po pierwsze więksi gracze już wiele lat temu rozpoczęli prace nad sprzedażą online – i to się dzieje. Z drugiej strony, wiele produktów branży DIY umiarkowanie nadaje się do sprzedaży online – trzeba je dotknąć, zobaczyć lub są bardzo trudne do transportu przez firmy kurierskie. Poza tym klienci prowadzący właśnie jakieś prace remontowe potrzebują coś kupić dziś, zaraz, a nie jutro czy za trzy dni. Więc raczej nie przewiduję schyłku „epoki DIY”. Może ta czy inna sieć nie sprosta zmianom rynkowym i przestanie istnieć – co już kilkakrotnie miało miejsce. Ale rynek nie lubi pustki – inna sieć szybko zajmie to wolne miejsce.

Dyrektor Gaweł, człowiek o dużym doświadczeniu w sprzedaży trafnie chyba przewiduje to, jak wyglądać będzie handel okuciami w najbliższych latach. Nie odbiega to zbytnio od prognoz dla handlu stolarką. Także ostatnie badania Centrum Analiz Branżowych pokazały, że klienci coraz częściej zwracają się w stronę internetu, choć cenią sobie również odwiedziny w salonach sprzedaży. Być może więc przyszłością jest mariaż salonów z ich elektronicznymi sklepami, zobaczymy. W najbliższym czasie pochylimy się bliżej nad tym zagadnieniem, a więcej przeczytać będzie można o tym zarówno w naszym serwisie jak i w miesięczniku Forum Branżowe. Zachęcamy do lektury.

1