Polska ma dużo atutów
Michał Dudziak, prezes G-U Polska: Kondycji naszej branży nie możemy rozpatrywać jednak jedynie przez pryzmat kryzysu w Polsce, ponieważ aż 60 proc. polskiej produkcji stolarki drzwiowo-okiennej przeznaczone jest na eksport – przede wszystkim do krajów europejskich.
Czytaj dalejMieliśmy czas, by się przygotować
Jakub Lipiński, wiceprezes Mercora na konferencji prasowej: jeśli budowlanka stanie, my również będziemy mieli mniej zamówień. Na szczęście, podobnie jak przy covidzie mieliśmy czas, by się przygotować do słabszej koniunktury.
Czytaj dalej„Duży” może więcej, ale „mały” nie musi przegrać
W relacjach do „dużych” – rynkowych liderów, podmioty określane zbiorczym mianem MŚP (Małe i Średnie Przedsiębiorstwa), nie są pozbawione atutów, które mogą być źródłem przewag konkurencyjnych. Felieton dr Zbigniewa Mendla
Czytaj dalejPolacy oszczędzają nie tylko na oknach
Obecna skłonność do dokonywania ważnych zakupów, w tym także do remontowania, jest na poziomie najniższym od IV 2020 roku, a więc z samych początków pandemii COVID.
Czytaj dalejZakochać się w kliencie
Jacek Siwiński, prezes zarządu VELUX Polska, udzielił wywiadu, w którym dużą część zajął wątek przyszłości sieci sprzedaży i dilerów stolarki. Zdaniem szefa Veluxa oni także muszą na nowo spojrzeć na swoje biznesy i zacząć podążać za potrzebami inwestorów.
Czytaj dalejZachowuję optymizm
Tomasz Grela, prezes Aluprofu udzielił wywiadu, w którym mówi o sytuacji Aluprofu, o sukcesach jakie firma odniosła w mijających latach. Mówi również o perspektywach tego rynku i o tym, w jaki sposób Aluprof przygotował się na schłodzenie tego rynku, na nadchodzącą bessę.
Czytaj dalejMiliony okien do wymiany
Marek Karwowski, dyrektor generalny EPPA Polska, podzielił się z nami swoimi refleksjami nad segmentem wymian stolarki, mówiąc m.in. o konieczności rozwiązania problemów z utylizacją starych okien i drzwi. Dla wielu firm montażowych jest to już dzisiaj kłopot.
Czytaj dalejCzy restrukturyzacja to powód do wstydu?
Ostatnie tygodnie potwierdzają bezpodstawność urzędowego i marketingowego optymizmu wedle którego, polska gospodarka zachowuje odporność wobec globalnych procesów recesyjnych. Felieton dr Zbigniewa Mendla.
Czytaj dalej