Już teraz większość zakupów, z wyłączeniem tych codziennych, spożywczych, dokonywana jest online – mowa tu zarówno o e-commerce, jak i m-commerce (sprzedaż za pomocą urządzeń mobilnych) oraz s-commerce (za pośrednictwem portali społecznościowych). Ten trend na razie w branży stolarki jest niemal niewidoczny. O ile zdarza się, że za pośrednictwem Internetu kupuje się narzędzia i materiały montażowe, o tyle okna, drzwi, bramy czy rolety nabywa się zazwyczaj wciąż bardzo tradycyjnie: w salonach sprzedaży, po długiej rozmowie z doradcą. Jednak pewne jest, że i naszą branżę w najbliższych latach czekają zmiany. Na razie jednak trudno wyrokować, w jaki sposób i jak szybko się to stanie.

Artykuły

Zarządzać informacją

Zarządzać informacją

Rozmowa z Wojtkiem Stanowskim, liderem firmy Debesto.com, który doskonali swój pomysł na sprzedaż B2B, przede wszystkim za pośrednictwem internetu.

Czytaj dalej
E-commerce to wyzwanie

E-commerce to wyzwanie

Sprzedaż przez internet staje się w Polsce z roku na rok popularniejsza. Firma Cushman & Wakefield opublikowała dane z których wynika, że w 2018 r. wartość rynku e-commerce wyniosła 51 mld zł, a z zakupów korzystało już 28 mln Polaków. Do tej grupy chcą także dotrzeć firmy sprzedające okna i drzwi.

Czytaj dalej
Rozmowa: sprzedaż okien w internecie

Rozmowa: sprzedaż okien w internecie

Maciej Matella, dyrektor ds. rozwoju w firmie Winkhaus, , udzielił wywiadu redakcji Forum Branżowego, opublikowany w naszym miesięczniku w maju 2019 r. Wykorzystując wiedzę i doświadczenie naszego rozmówcy, zadaliśmy mu wówczas pytania o handel internetowy i przyszłość technologii smartHome.

Czytaj dalej
Drzwi kupowane online

Drzwi kupowane online

Z badania firmy Gemius wynika, że w ostatnim czasie prawie jedna czwarta internautów kupiła materiały budowlane i wykończeniowe w sieci. W tej grupie towarowej znajdują się m. in. drzwi, które oferuje wiele sklepów online.

Czytaj dalej
Stolarka w sieci

Stolarka w sieci

Internet jest wszechobecny. Według danych GUS za 2018 rok odsetek osób korzystających z sieci wyniósł ponad 77 procent. Oznacza to, że powszechnie m.in. robi się w ten sposób zakupy, które obejmują także stolarkę otworową.

Czytaj dalej