Holding Roto Frank opublikował wyniki za ubiegły rok. Grupa odnotowała niewielki wzrost sprzedaży. Bieżący rok natomiast budzi niepokój.
Holding Roto Frank osiągnął w zeszłym roku łączną sprzedaż na poziomie 885 mln euro. Jest to wzrost o 2,2 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Czwarty kwartał 2023 r. zakończył się nieco lepiej niż oczekiwano. Jednak, jak podsumowuje dr Eckhard Keill, nawet w pierwszym kwartale 2024 r. na niektórych ważnych dla grupy rynkach nie widać poprawy. Spółka spodziewa się więc, że w bieżącym roku finansowym sprzedaż pozostanie na tym samym poziomie, a być może spadnie. Natomiast w nieco dalszej perspektywie dostrzega powrót popytu.
Jak podkreśla Eckhard Keill:
Celem europejskich, amerykańskich i chińskich producentów jest przygotowanie się na ponowny duży popyt na okna, przeznaczone do energooszczędnej renowacji budynków. W tym celu modernizowane lub kupowane będą nowe zakłady produkcyjne oraz optymalizowane procesy produkcyjne.
Mirosław Bogdalski, dyrektor handlowy Roto Polska, podobnie ocenia bieżącą sytuację:
W Polsce Roto Technologia Okien i Drzwi także pozytywnie ocenia wyniki sprzedaży w pierwszym kwartale. To pozwala optymistycznie patrzeć w przyszłość. Stawiamy na aktywne działania z klientami i dalszy rozwój asortymentu m.in. Roto NX do profili z aluminium z rowkiem 16 mm. W pierwszych miesiącach tego roku obserwujemy wzrost sprzedaży okien i drzwi na polskim rynku, a mniejszy udział sprzedaży eksportowej.
Wyniki finansowe Roto Frank za rok 2022
Zobacz również
Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium
Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.