Holding Roto Frank opublikował wyniki za ubiegły rok. Grupa odnotowała niewielki wzrost sprzedaży. Bieżący rok natomiast budzi niepokój.
Holding Roto Frank osiągnął w zeszłym roku łączną sprzedaż na poziomie 885 mln euro. Jest to wzrost o 2,2 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Czwarty kwartał 2023 r. zakończył się nieco lepiej niż oczekiwano. Jednak, jak podsumowuje dr Eckhard Keill, nawet w pierwszym kwartale 2024 r. na niektórych ważnych dla grupy rynkach nie widać poprawy. Spółka spodziewa się więc, że w bieżącym roku finansowym sprzedaż pozostanie na tym samym poziomie, a być może spadnie. Natomiast w nieco dalszej perspektywie dostrzega powrót popytu.
Jak podkreśla Eckhard Keill:
Celem europejskich, amerykańskich i chińskich producentów jest przygotowanie się na ponowny duży popyt na okna, przeznaczone do energooszczędnej renowacji budynków. W tym celu modernizowane lub kupowane będą nowe zakłady produkcyjne oraz optymalizowane procesy produkcyjne.
Mirosław Bogdalski, dyrektor handlowy Roto Polska, podobnie ocenia bieżącą sytuację:
W Polsce Roto Technologia Okien i Drzwi także pozytywnie ocenia wyniki sprzedaży w pierwszym kwartale. To pozwala optymistycznie patrzeć w przyszłość. Stawiamy na aktywne działania z klientami i dalszy rozwój asortymentu m.in. Roto NX do profili z aluminium z rowkiem 16 mm. W pierwszych miesiącach tego roku obserwujemy wzrost sprzedaży okien i drzwi na polskim rynku, a mniejszy udział sprzedaży eksportowej.
Wyniki finansowe Roto Frank za rok 2022
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".