Grupa Inwido kontynuuje dobrą passę w tym sezonie. Po rekordowym pierwszym kwartale, drugi również należy do wyjątkowych w historii szwedzkiego konsorcjum. Prezes grupy w rozmowie z nami nie wyklucza kolejnych inwestycji na polskim rynku.
Drugi kwartał to dla Grupy Inwido, do której należy m.in. Sokółka Okna i Drzwi, wzrost sprzedaży netto o 23 proc. do 2,475 mld koron szwedzkich (1,121 mld zł), a EBITA wyniosła 297 mln koron szwedzkich (134,5 mln zł). W II kwartale 2021 roku sprzedaż wyniosła 2,009 mld koron szwedzkich a zysk 267 mln. To najwyższy zysk operacyjny w drugim kwartale dla Grupy Inwido w historii. Również portfel zamówień jest na rekordowym poziomie i wynosi 2,687 mld koron szwedzkich (1,217 mld zł). Marża operacyjna nieznacznie spadła z 13,3 proc. do 12 proc.

W rozmowie z nasza redakcją, przeprowadzonej w dniu 2 czerwca 2022 roku, Henrik Hjalmarsson, prezes Grupy Inwido, tak komentował tegoroczne wyniki firmy:
Pierwszy kwartał był dla nas bardzo udany, odnotowaliśmy wysokie wzrosty przychodów oraz zysków. Co ważne, zamknęliśmy go też dużym portfelem zamówień, a to oznacza, że przed nami realizacja wielu zamówień w kwartale II oraz III. Pierwsze trzy miesiące tego roku zamykaliśmy już w cieniu wojny w Ukrainie, ale zarówno wówczas, jak i w kolejnych miesiącach rynek pozostawał na dość stabilnym poziomie. Możemy więc mówić o bardzo dobrym początku roku, który jest stabilnym fundamentem dla wyników w kolejnych miesiącach.
Grupa Inwido odnotowała solidny wzrost oraz stabilną rentowność w Skandynawii i Europie Wschodniej. W Europie Zachodniej przejęcie Dekko Window Systems (pisaliśmy o tym TUTAJ) przyniosło znaczny wzrost sprzedaży i zysku. Firma podkreśla, że w obszarze e-commerce ma przed sobą z kolei sporo wyzwań. W związku z wdrożeniem inwestycji w maszyny w kwietniu i maju spadła efektywność produkcji. Ponadto niekorzystny mix produktów i wysokie dane porównawcze w 2021 roku, które były na historycznym poziomie, wpłynęły negatywnie na rentowność sprzedaży.
Henrik Hjalmarsson, prezes Grupy Inwido:
Czynniki niepewności w pozostałych częściach świata, takie jak rosnące ceny energii, inflacja i wyższe stopy procentowe, oznaczają w perspektywie krótkoterminowej, że dochód rozporządzalny konsumentów maleje. W dłuższej perspektywie pozostajemy optymistycznie nastawieni względem zainteresowania konsumentów środowiskiem wewnątrz pomieszczeń w połączeniu z rosnącym zapotrzebowaniem na poprawę efektywności energetycznej, nie tylko w czasach rosnących cen energii.

Jak powiedział w rozmowie z Forum Branżowym Henrik Hjlarmarsson, polski rynek jest dla Grupy Inwido ważniejszy w tej chwili pod względem produkcyjnym niż rynkowym, ale Polska ma spore możliwości rozwoju. W związku z tym Grupa nie wyklucza kolejnych inwestycji na naszym rynki, w tym nowych akwizycji.
Henrik Hjalmarsson komentuje:
Polska to dla nas interesujący rynek w kontekście takich inwestycji. W dłuższej perspektywie tutejszy rynek będzie się według nas mocno rozwijał, więc przejęcie jakieś podmiotu ma uzasadnienie biznesowe. To bez dwóch zdań ciekawy kierunek w przyszłości.
Więcej na ten temat przeczytają Państwo w wywiadzie z Henrikiem Hjlarmarssonem:
Zobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.
Pierwszy kwartał był dla nas bardzo udany, odnotowaliśmy wysokie wzrosty przychodów oraz zysków. Co ważne, zamknęliśmy go też dużym portfelem zamówień, a to oznacza, że przed nami realizacja wielu zamówień w kwartale II oraz III. Pierwsze trzy miesiące tego roku zamykaliśmy już w cieniu wojny w Ukrainie, ale zarówno wówczas, jak i w kolejnych miesiącach rynek pozostawał na dość stabilnym poziomie. Możemy więc mówić o bardzo dobrym początku roku, który jest stabilnym fundamentem dla wyników w kolejnych miesiącach.

