Grupa Inwido z bardzo udanym półroczem

Autor: |Data publikacji:

Grupa Inwido kontynuuje dobrą passę w tym sezonie. Po rekordowym pierwszym kwartale, drugi również należy do wyjątkowych w historii szwedzkiego konsorcjum. Prezes grupy w rozmowie z nami nie wyklucza kolejnych inwestycji na polskim rynku.

Drugi kwartał to dla Grupy Inwido, do której należy m.in. Sokółka Okna i Drzwi, wzrost sprzedaży netto o 23 proc. do 2,475 mld koron szwedzkich (1,121 mld zł), a EBITA wyniosła 297 mln koron szwedzkich (134,5 mln zł). W II kwartale 2021 roku sprzedaż wyniosła 2,009 mld koron szwedzkich a zysk 267 mln. To najwyższy zysk operacyjny w drugim kwartale dla Grupy Inwido w historii. Również portfel zamówień jest na rekordowym poziomie i wynosi 2,687 mld koron szwedzkich (1,217 mld zł). Marża operacyjna nieznacznie spadła z 13,3 proc. do 12 proc.

W rozmowie z nasza redakcją, przeprowadzonej w dniu 2 czerwca 2022 roku, Henrik Hjalmarsson, prezes Grupy Inwido, tak komentował tegoroczne wyniki firmy:

Pierwszy kwartał był dla nas bardzo udany, odnotowaliśmy wysokie wzrosty przychodów oraz zysków. Co ważne, zamknęliśmy go też dużym portfelem zamówień, a to oznacza, że przed nami realizacja wielu zamówień w kwartale II oraz III. Pierwsze trzy miesiące tego roku zamykaliśmy już w cieniu wojny w Ukrainie, ale zarówno wówczas, jak i w kolejnych miesiącach rynek pozostawał na dość stabilnym poziomie. Możemy więc mówić o bardzo dobrym początku roku, który jest stabilnym fundamentem dla wyników w kolejnych miesiącach.

Grupa Inwido odnotowała solidny wzrost oraz stabilną rentowność w Skandynawii i Europie Wschodniej. W Europie Zachodniej przejęcie Dekko Window Systems (pisaliśmy o tym TUTAJ) przyniosło znaczny wzrost sprzedaży i zysku. Firma podkreśla, że w obszarze e-commerce ma przed sobą z kolei sporo wyzwań. W związku z wdrożeniem inwestycji w maszyny w kwietniu i maju spadła efektywność produkcji. Ponadto niekorzystny mix produktów i wysokie dane porównawcze w 2021 roku, które były na historycznym poziomie, wpłynęły negatywnie na rentowność sprzedaży.

Henrik Hjalmarsson, prezes Grupy Inwido:

Czynniki niepewności w pozostałych częściach świata, takie jak rosnące ceny energii, inflacja i wyższe stopy procentowe, oznaczają w perspektywie krótkoterminowej, że dochód rozporządzalny konsumentów maleje. W dłuższej perspektywie pozostajemy optymistycznie nastawieni względem zainteresowania konsumentów środowiskiem wewnątrz pomieszczeń w połączeniu z rosnącym zapotrzebowaniem na poprawę efektywności energetycznej, nie tylko w czasach rosnących cen energii.

Jak powiedział w rozmowie z Forum Branżowym Henrik Hjlarmarsson, polski rynek jest dla Grupy Inwido ważniejszy w tej chwili pod względem produkcyjnym niż rynkowym, ale Polska ma spore możliwości rozwoju. W związku z tym Grupa nie wyklucza kolejnych inwestycji na naszym rynki, w tym nowych akwizycji.

Henrik Hjalmarsson komentuje:

Polska to dla nas interesujący rynek w kontekście takich inwestycji. W dłuższej perspektywie tutejszy rynek będzie się według nas mocno rozwijał, więc przejęcie jakieś podmiotu ma uzasadnienie biznesowe. To bez dwóch zdań ciekawy kierunek w przyszłości.

Więcej na ten temat przeczytają Państwo w wywiadzie z Henrikiem Hjlarmarssonem:

Wiele przemawia na korzyść branży

 

 

 

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.