Eko-Okna rozwijają swój potencjał produkcyjny, ale także regularnie inwestuje w projekty niezwiązane bezpośrednio z produkcją. Wiele z nich ma służyć pracownikom firmy.
Eko-Okna zdecydowały się wesprzeć pracowników, którzy są młodymi rodzicami i wybuduje przedszkole i żłobek. Obiekty powstaną w Kornicach, obie placówki będą działały w systemie Montessori. Przedszkole i żłobek wraz z dodatkowymi obiektami (m.in. sala gimnastyczna oraz świetlica) zajmą łącznie powierzchnię ok. 3 tys. mkw. W żłobku będzie miejsce dla 35 maluchów, a w przedszkolu dla setki dzieci. Budowa obu budynków już ruszyła, zakończenie planowane jest na trzeci kwartał tego roku.
Eko-Okna to jedna z firm, która znana jest z zaangażowania w inwestycje czy projekty niezwiązane z bezpośrednią działalnością firmy. O tych inicjatywach wspominaliśmy wielokrotnie, ostatnio o m.in. częściowym sfinansowaniu drogi rowerowej między Raciborzem a Pszczyną (więcej o tym TUTAJ), czy o otwarciu przychodni dla pracowników w Kornicach. Placówka medyczna powstała przy współpracy z Medicoverem (o tym wydarzeniu można przeczytać TUTAJ).
Mateusz Kłosek wspominał w wywiadzie, którego udzielił do lipcowego numeru Forum Branżowego w 2021 r., że firma będzie poświęcać więcej uwagi potrzebom pracowników. Właściciel Eko-Okien wyjaśniał:
Postawiliśmy sobie ostatnio cel, żeby rozpoznawać pozazawodowe potrzeby pracowników i próbować im pomagać w ich realizacji. Nie jest to oczywiście obowiązek pracodawcy, ale długofalowo może wpływać na zaangażowanie w pracę. Jeśli pracownik jest spełniony w rodzinie, życiu prywatnym, to też lepiej funkcjonuje w pracy – to jest udowodnione naukowo, ale wiem to też z własnego doświadczenia. Działamy więc w tym zakresie, podejmujemy kolejne próby i zdobywamy na tym polu coraz to nowe doświadczenia.
Z kolei w działania o charakterze promocyjnym zaangażowała się ostatnio fundacja „Nasze Dzieci” z Kornic. W miastach w całym kraju pojawiły się plakaty z cytatem Jana Pawła II „Niech zstąpi Duch Twój i odnowi oblicze ziemi. Tej ziemi.”. Fundacja prowadziła także kampanię antyaborcyjną oraz inną z hasłem „Kochajcie się mamo i tato”. Więcej na ten temat można przeczytać TUTAJ. Organizacja wspierana jest finansowo przez Eko-Okna, a w jej zarządzie zasiada Katarzyna Kłosek, żona Mateusza Kłoska.
Tagi
Eko-OknaFundacjainwestycjekampania reklamowaKatarzyna KłosekMateusz KłosekNasze DzieciprzedszkoleprzychodniażłobekZobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".