Jak wynika z danych przekazanych naszej redakcji przez Centrum Analiz Branżowych, Eko-Okna w trzech pierwszych kwartałach 2020 roku miały obroty raptem o 17 proc. mniejsze niż w całym roku 2019. Jednak już na tym etapie zysk okazał się ponad dwukrotnie wyższy niż rok wcześniej.
Producent stolarki z Kornic zalicza zapewne rok 2020 do udanych. Już po trzech pierwszych kwartałach obroty wyniosły 1,43 mld zł, gdy w całym 2019 roku sięgnęły one 1,73 mld zł. Eksport w tym okresie stanowił 80 proc. przychodów spółki.
Największe wrażenie w wynikach za okres styczeń-wrzesień 2020 robi jednak wypracowany zysk netto, który wyniósł niemal 151 mln zł. Wartość ta oznacza, że Eko-Okna osiągnęły po 9 miesiącach 2020 roku o 140 proc. wyższy zysk, niż w całym roku 2019. Oznacza to także, że rentowność sprzedaży osiągnęła rekordowy w przypadku Eko-Okien poziom 10,5 proc., a wynik ten bardzo wysoko pozycjonuje firmę w zestawieniu polskich producentów. Dla porównania rentowność sprzedaży w 2019 roku wyniosła jedynie 3,7 proc.
Znakiem zapytania jest jeszcze, czy firma z Kornic w ostatecznym bilansie roku 2020 przekroczy obroty w wysokości 2 mld zł. Do tej magicznej granicy brakowało im po trzech kwartałach około 566 mln zł.

Niedawno informowaliśmy o ambitnych planach Eko-Okien na sezon 2021. Producent kupił kolejną setkę samochodów ciężarowych. Tym samym flota firmy zwiększyła się do około 500 pojazdów. Transakcja została rozłożona w czasie, a dostawy nowych pojazdów będą trwać od marca do września tego roku (szczegóły). Eko-Okna rozpoczęły też budowę nowej hali produkcyjnej, której towarzyszyć będzie dedykowana infrastruktura drogowa. Kolejna hala jest w planach. O samym właścicielu przedsiębiorstwa, Mateuszu Kłosku, ostatnio zrobiło się głośno w mediach z powodu akcji społecznej zainicjowanej przez fundację “Nasze Dzieci – Edukacja, Zdrowie, Wiara” której jest prezesem, związanej z kampaniami billboardowymi na ulicach polskich miast. Szerzej na te tematy pisaliśmy TUTAJ.
Zobacz również
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.
„Gwiazdy Rankingu Buildera” dla branży stolarki
Gwiazdy Rankingu Buildera to zestawienie firm o najlepszej sytuacji finansowej. Kolejna edycja zakończyła się na początku kwietnia 2025 r.
XXXIV Forum 100 – fotorelacja
W ubiegłym tygodniu odbyła się XXXIV edycja Forum 100. Zapraszamy do obejrzenia pierwszej części fotorelacji.