Ekologia argumentem sprzedażowym – 2. dzień OFS za nami

Autor: |Data publikacji:

Drugi dzień Ogólnopolskiego Forum Stolarki Online 2020 dobiegł końca. Tym razem hasłem przewodnim był zielony ład, a przegląd rynkowy poświęcony został ślusarce otworowej.

OFS 2020 Online – dzień 2.

Dzień rozpoczął Paweł Gregorczyk, redaktor prowadzący Forum Branżowego, opowiadając o argumentach ekologicznych w marketingu i komunikacji. Zwrócił uwagę na to, że branża, dążąc do jak najlepszych parametrów cieplnych i energooszczędności, już teraz jest eko – należy to jednak odpowiednio zakomunikować klientowi. A komunikować warto bo, jak podkreślił prowadzący, młodsze pokolenia w dużym stopniu cenią sobie produkty, które przyczyniają się do ograniczenia negatywnych skutków zmian klimatu. To właśnie te osoby już niedługo zaczną kupować pierwsze domy i mieszkania, a co za tym idzie stolarkę. Wystąpienie zakończył propozycją wprowadzenia hasła „odpowiedzialność ekologiczna biznesu” do komunikacji marketingowej branży i w przypadku zainteresowania tą ideą zobowiązał się do koordynowania działań firm chętnych do jej promowania. Poprosił również o kontakt z jego osobą wszystkich przedstawicieli firm w tej sprawie:

Jacek Siwiński, prezes Velux Polska mówił o zrównoważonym rozwoju i opowiedział o tym, że nie jest to fanaberia korporacji, a realne wyzwanie konkurencyjne. Potwierdził obserwacje poprzedniego prezentującego dotyczące nowego pokolenia konsumentów i pokazał, jak Velux działa, by budować wizerunek firmy ekologicznej, między innymi poprzez współpracę z organizacją WWF, w ramach której chce doprowadzić do zneutralizowania śladu węglowego firmy.  

Czego możemy oczekiwać od nowoczesnych szyb zespolonych powiedział Maciej Mańko, marketing manager w Saint-Gobain Building Glass Poland. Opowiedział między innymi o ścieżce, jaką przebywa ciepło przechodząc przez szyby zespolone. Zwrócił uwagę na to, że bardzo rzadko opowiada się klientom o niewidocznym, ale za to bardzo istotnym elemencie szyby – powłoce niskoemisyjnej. Był to zatem ciekawy przykład produktu, który znakomicie wpisuje się w ideę eko.

Krzysztof Kalita, menedżer produktu Deceuninck, opowiedział o recyklingu profili, energooszczędności i gospodarce zamkniętego obiegu. Firma ta wykorzystuje w swoich produktach PCW pochodzące z recyklingu i posiada własne centrum recyklingowe.

OFS 2020 Online – dzień 2.

Tak jak dnia pierwszego, Maksymilian Miros z Centrum Analiz Branżowych, wspierany przez Pawła Gregorczyka, przedstawił analizę rynkową dla segmentu ślusarki otworowej. W tym segmencie, podobnie jak w omawianym poprzednio segmencie stolarki drewnianej, nie odnotowano znaczących spadków, a spowolnienie w roku 2020 było minimalne. Rozwój ślusarki otworowej widać przede wszystkim w eksporcie, który przyśpieszył (w trzech pierwszych kwartałach wyeksportowano 550 tys. sztuk okien i drzwi metalowych).

Po przeglądzie rynkowym nastąpił czas na drugą część Gali Liderów Rynku Stolarki, podczas której przedstawiono firmy zajmujące się ślusarką otworową, które weszły w 2020 rok na pozycji lidera w Polsce. Tu wyróżnił się Aluprof, Oto laureaci:

  • Kategoria: ślusarka aluminiowa, zwycięzca: Defor
  • Kategoria: drzwi metalowe , zwycięzca: Wikęd
  • Kategoria: bramy, zwycięzca: Wiśniowski
  • Kategoria: osłony okienne, zwycięzca: Portos
  • Kategoria: systemy aluminiowe, zwycięzca: Aluprof
  • Kategoria: systemy roletowe, zwycięzca: Aluprof

Pod koniec, Karol Klos i Paweł Gregorczyk – prowadzący podcast Branżowisko – przedstawili i omówili innowacyjne produkty: iCOR oraz profil Elegant od Deceunincka, Eglas od Saint-Gobain, ramki Swisspacer Ultimate i Advance oraz membranę Air tej firmy oraz profil Reveal firmy OknoPlus.

OFS 2020 Online – dzień 2.

Przypominamy, że podczas całego wydarzenia trwa zorganizowana we współpracy z ING zbiórka środków na fundację „Jesteśmy razem. Pomagamy!”. Darczyńcy, niezależnie od kwoty donacji, otrzymają jedną z trzech analiz segmentowych przygotowanych przez Centrum Analiz Branżowych. Pozostałe są dostępne dla uczestników OFS z 50 proc. zniżką.

Branża pomaga

Przez cały czas trwania wydarzenia trwała ożywiona dyskusja na czacie, gdzie można było też zadawać pytania ekspertom i przedstawicielom firm, które przygotowały prezentacje.

Trzeci dzień OFS 2020 Online startuje 19 listopada o godz. 9:30. Głównym tematem tego dnia będzie dom aktywny.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".