Ekologia argumentem sprzedażowym – 2. dzień OFS za nami

Autor: |Data publikacji:

Drugi dzień Ogólnopolskiego Forum Stolarki Online 2020 dobiegł końca. Tym razem hasłem przewodnim był zielony ład, a przegląd rynkowy poświęcony został ślusarce otworowej.

OFS 2020 Online – dzień 2.

Dzień rozpoczął Paweł Gregorczyk, redaktor prowadzący Forum Branżowego, opowiadając o argumentach ekologicznych w marketingu i komunikacji. Zwrócił uwagę na to, że branża, dążąc do jak najlepszych parametrów cieplnych i energooszczędności, już teraz jest eko – należy to jednak odpowiednio zakomunikować klientowi. A komunikować warto bo, jak podkreślił prowadzący, młodsze pokolenia w dużym stopniu cenią sobie produkty, które przyczyniają się do ograniczenia negatywnych skutków zmian klimatu. To właśnie te osoby już niedługo zaczną kupować pierwsze domy i mieszkania, a co za tym idzie stolarkę. Wystąpienie zakończył propozycją wprowadzenia hasła „odpowiedzialność ekologiczna biznesu” do komunikacji marketingowej branży i w przypadku zainteresowania tą ideą zobowiązał się do koordynowania działań firm chętnych do jej promowania. Poprosił również o kontakt z jego osobą wszystkich przedstawicieli firm w tej sprawie:

Jacek Siwiński, prezes Velux Polska mówił o zrównoważonym rozwoju i opowiedział o tym, że nie jest to fanaberia korporacji, a realne wyzwanie konkurencyjne. Potwierdził obserwacje poprzedniego prezentującego dotyczące nowego pokolenia konsumentów i pokazał, jak Velux działa, by budować wizerunek firmy ekologicznej, między innymi poprzez współpracę z organizacją WWF, w ramach której chce doprowadzić do zneutralizowania śladu węglowego firmy.  

Czego możemy oczekiwać od nowoczesnych szyb zespolonych powiedział Maciej Mańko, marketing manager w Saint-Gobain Building Glass Poland. Opowiedział między innymi o ścieżce, jaką przebywa ciepło przechodząc przez szyby zespolone. Zwrócił uwagę na to, że bardzo rzadko opowiada się klientom o niewidocznym, ale za to bardzo istotnym elemencie szyby – powłoce niskoemisyjnej. Był to zatem ciekawy przykład produktu, który znakomicie wpisuje się w ideę eko.

Krzysztof Kalita, menedżer produktu Deceuninck, opowiedział o recyklingu profili, energooszczędności i gospodarce zamkniętego obiegu. Firma ta wykorzystuje w swoich produktach PCW pochodzące z recyklingu i posiada własne centrum recyklingowe.

OFS 2020 Online – dzień 2.

Tak jak dnia pierwszego, Maksymilian Miros z Centrum Analiz Branżowych, wspierany przez Pawła Gregorczyka, przedstawił analizę rynkową dla segmentu ślusarki otworowej. W tym segmencie, podobnie jak w omawianym poprzednio segmencie stolarki drewnianej, nie odnotowano znaczących spadków, a spowolnienie w roku 2020 było minimalne. Rozwój ślusarki otworowej widać przede wszystkim w eksporcie, który przyśpieszył (w trzech pierwszych kwartałach wyeksportowano 550 tys. sztuk okien i drzwi metalowych).

Po przeglądzie rynkowym nastąpił czas na drugą część Gali Liderów Rynku Stolarki, podczas której przedstawiono firmy zajmujące się ślusarką otworową, które weszły w 2020 rok na pozycji lidera w Polsce. Tu wyróżnił się Aluprof, Oto laureaci:

  • Kategoria: ślusarka aluminiowa, zwycięzca: Defor
  • Kategoria: drzwi metalowe , zwycięzca: Wikęd
  • Kategoria: bramy, zwycięzca: Wiśniowski
  • Kategoria: osłony okienne, zwycięzca: Portos
  • Kategoria: systemy aluminiowe, zwycięzca: Aluprof
  • Kategoria: systemy roletowe, zwycięzca: Aluprof

Pod koniec, Karol Klos i Paweł Gregorczyk – prowadzący podcast Branżowisko – przedstawili i omówili innowacyjne produkty: iCOR oraz profil Elegant od Deceunincka, Eglas od Saint-Gobain, ramki Swisspacer Ultimate i Advance oraz membranę Air tej firmy oraz profil Reveal firmy OknoPlus.

OFS 2020 Online – dzień 2.

Przypominamy, że podczas całego wydarzenia trwa zorganizowana we współpracy z ING zbiórka środków na fundację „Jesteśmy razem. Pomagamy!”. Darczyńcy, niezależnie od kwoty donacji, otrzymają jedną z trzech analiz segmentowych przygotowanych przez Centrum Analiz Branżowych. Pozostałe są dostępne dla uczestników OFS z 50 proc. zniżką.

Branża pomaga

Przez cały czas trwania wydarzenia trwała ożywiona dyskusja na czacie, gdzie można było też zadawać pytania ekspertom i przedstawicielom firm, które przygotowały prezentacje.

Trzeci dzień OFS 2020 Online startuje 19 listopada o godz. 9:30. Głównym tematem tego dnia będzie dom aktywny.

Zobacz również

Konkurs kalendarzy rozstrzygnięty! Poznaj zwycięzców

Konkurs kalendarzy rozstrzygnięty! Poznaj zwycięzców

Zakończyła się siódma edycja naszego dorocznego konkursu na najlepsze kalendarze branży stolarki. Internauci wybrali zwycięzców poszczególnych kategorii. Konkurs kalendarzy - sprawdź wyniki!

Diamenty Forbesa – znamy laureatów 2025

Diamenty Forbesa – znamy laureatów 2025

Diamenty Forbesa wskazują firmy w najlepszej kondycji finansowej. Organizator ogłosił właśnie, które z nich zostały wyróżnione w tegorocznej, już siedemnastej, edycji. Statuetki będą wręczane na galach, które odbędę się wiosną i latem roku 2025. Wśród docenionych są również przedstawiciele branży stolarki.

Wystawcy na targach Budma/WinDoor-Tech 2025 (Zdjęcia)

Wystawcy na targach Budma/WinDoor-Tech 2025 (Zdjęcia)

Trwają targi Budma/Windoor-Tech 2025, w których uczestniczy wiele firm branży stolarki. Przygotowaliśmy dla Was galerię zdjęć ze stoisk wystawców poznańskich targów.