Drugi dzień Ogólnopolskiego Forum Stolarki Online 2020 dobiegł końca. Tym razem hasłem przewodnim był zielony ład, a przegląd rynkowy poświęcony został ślusarce otworowej.

Dzień rozpoczął Paweł Gregorczyk, redaktor prowadzący Forum Branżowego, opowiadając o argumentach ekologicznych w marketingu i komunikacji. Zwrócił uwagę na to, że branża, dążąc do jak najlepszych parametrów cieplnych i energooszczędności, już teraz jest eko – należy to jednak odpowiednio zakomunikować klientowi. A komunikować warto bo, jak podkreślił prowadzący, młodsze pokolenia w dużym stopniu cenią sobie produkty, które przyczyniają się do ograniczenia negatywnych skutków zmian klimatu. To właśnie te osoby już niedługo zaczną kupować pierwsze domy i mieszkania, a co za tym idzie stolarkę. Wystąpienie zakończył propozycją wprowadzenia hasła „odpowiedzialność ekologiczna biznesu” do komunikacji marketingowej branży i w przypadku zainteresowania tą ideą zobowiązał się do koordynowania działań firm chętnych do jej promowania. Poprosił również o kontakt z jego osobą wszystkich przedstawicieli firm w tej sprawie:
Jacek Siwiński, prezes Velux Polska mówił o zrównoważonym rozwoju i opowiedział o tym, że nie jest to fanaberia korporacji, a realne wyzwanie konkurencyjne. Potwierdził obserwacje poprzedniego prezentującego dotyczące nowego pokolenia konsumentów i pokazał, jak Velux działa, by budować wizerunek firmy ekologicznej, między innymi poprzez współpracę z organizacją WWF, w ramach której chce doprowadzić do zneutralizowania śladu węglowego firmy.
Czego możemy oczekiwać od nowoczesnych szyb zespolonych powiedział Maciej Mańko, marketing manager w Saint-Gobain Building Glass Poland. Opowiedział między innymi o ścieżce, jaką przebywa ciepło przechodząc przez szyby zespolone. Zwrócił uwagę na to, że bardzo rzadko opowiada się klientom o niewidocznym, ale za to bardzo istotnym elemencie szyby – powłoce niskoemisyjnej. Był to zatem ciekawy przykład produktu, który znakomicie wpisuje się w ideę eko.
Krzysztof Kalita, menedżer produktu Deceuninck, opowiedział o recyklingu profili, energooszczędności i gospodarce zamkniętego obiegu. Firma ta wykorzystuje w swoich produktach PCW pochodzące z recyklingu i posiada własne centrum recyklingowe.

Tak jak dnia pierwszego, Maksymilian Miros z Centrum Analiz Branżowych, wspierany przez Pawła Gregorczyka, przedstawił analizę rynkową dla segmentu ślusarki otworowej. W tym segmencie, podobnie jak w omawianym poprzednio segmencie stolarki drewnianej, nie odnotowano znaczących spadków, a spowolnienie w roku 2020 było minimalne. Rozwój ślusarki otworowej widać przede wszystkim w eksporcie, który przyśpieszył (w trzech pierwszych kwartałach wyeksportowano 550 tys. sztuk okien i drzwi metalowych).
Po przeglądzie rynkowym nastąpił czas na drugą część Gali Liderów Rynku Stolarki, podczas której przedstawiono firmy zajmujące się ślusarką otworową, które weszły w 2020 rok na pozycji lidera w Polsce. Tu wyróżnił się Aluprof, Oto laureaci:
- Kategoria: ślusarka aluminiowa, zwycięzca: Defor
- Kategoria: drzwi metalowe , zwycięzca: Wikęd
- Kategoria: bramy, zwycięzca: Wiśniowski
- Kategoria: osłony okienne, zwycięzca: Portos
- Kategoria: systemy aluminiowe, zwycięzca: Aluprof
- Kategoria: systemy roletowe, zwycięzca: Aluprof
Pod koniec, Karol Klos i Paweł Gregorczyk – prowadzący podcast Branżowisko – przedstawili i omówili innowacyjne produkty: iCOR oraz profil Elegant od Deceunincka, Eglas od Saint-Gobain, ramki Swisspacer Ultimate i Advance oraz membranę Air tej firmy oraz profil Reveal firmy OknoPlus.

Przypominamy, że podczas całego wydarzenia trwa zorganizowana we współpracy z ING zbiórka środków na fundację „Jesteśmy razem. Pomagamy!”. Darczyńcy, niezależnie od kwoty donacji, otrzymają jedną z trzech analiz segmentowych przygotowanych przez Centrum Analiz Branżowych. Pozostałe są dostępne dla uczestników OFS z 50 proc. zniżką.
Przez cały czas trwania wydarzenia trwała ożywiona dyskusja na czacie, gdzie można było też zadawać pytania ekspertom i przedstawicielom firm, które przygotowały prezentacje.
Trzeci dzień OFS 2020 Online startuje 19 listopada o godz. 9:30. Głównym tematem tego dnia będzie dom aktywny.
Tagi
AluprofCABcentrum analiz branżowychDeceuninckDefordrzwiekologiaeksportgospodarkaofsofs 2020ofs onlineogólnopolskie forum stolarkiogólnopolskie forum stolarki onlineoknaPortosprofile z PCWSaint Gobain.Swisspacersystemy aluminioweVeluxwebinarwebinariumwikędWiśniowskiwyniki finansowezielony ładZobacz również
Konkurs kalendarzy rozstrzygnięty! Poznaj zwycięzców
Zakończyła się siódma edycja naszego dorocznego konkursu na najlepsze kalendarze branży stolarki. Internauci wybrali zwycięzców poszczególnych kategorii. Konkurs kalendarzy - sprawdź wyniki!
Diamenty Forbesa – znamy laureatów 2025
Diamenty Forbesa wskazują firmy w najlepszej kondycji finansowej. Organizator ogłosił właśnie, które z nich zostały wyróżnione w tegorocznej, już siedemnastej, edycji. Statuetki będą wręczane na galach, które odbędę się wiosną i latem roku 2025. Wśród docenionych są również przedstawiciele branży stolarki.
Wystawcy na targach Budma/WinDoor-Tech 2025 (Zdjęcia)
Trwają targi Budma/Windoor-Tech 2025, w których uczestniczy wiele firm branży stolarki. Przygotowaliśmy dla Was galerię zdjęć ze stoisk wystawców poznańskich targów.