Ceny materiałów budowlanych nadal rosną

Autor: |Data publikacji:

Ceny stolarki w marketach Grupy PSB stale rosną. I choć dynamika nie jest wysoka, to jednak klienci za drzwi płacą z miesiąca na miesiąc więcej.

Grupa PSB poinformowała o zmianach cen w kwietniu tego roku. W tym okresie wzrosły one średnio o 34 proc. w porównaniu do analogicznego miesiąca 2021 r. Wzrosty są dwucyfrowe we wszystkich grupach produktowych. Stolarka – czyli głównie drzwi, podrożała w kwietniu w stosunku do zeszłego roku o 24 proc. Z kolei w okresie od stycznia do końca kwietnia produkty w marketach budowlanych podrożały średnio o 32 proc. w stosunku do pierwszych czterech miesięcy 2021 r. Jeśli chodzi o stolarkę, to klienci płacili za nią średnio o 20 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem w 2021 r.

PSB podkreśla, że wysokie poziomy wzrostu to efekt niskiej bazy porównawczej. W ubiegłym roku ceny materiałów zaczęły drastycznie rosnąć dopiero w sierpniu. Jednak porównując ceny z kwietnia do marca bieżącego roku, to generalnie wzrost kształtuje się na poziomie 4 proc. To oznacza, że ceny stale rosną, zwiększa się także dynamika. Jeszcze miesiąc temu PSB informowało, że notuje niewielki wzrost cen z miesiąca na miesiąc, bo w marcu ceny były wyższe o 1,7 proc. w stosunku do lutego, a w lutym w stosunku do stycznia podwyżki były poniżej 2 proc. Ta dynamika zaczyna w ostatnim czasie  jednak przyspieszać.

W sklepach budowlanych PSB oferowane są najczęściej drzwi. Jak wygląda sytuacja w przypadku okien? To produkty, które w ostatnich dwóch latach drastycznie drożały – średnio o 90 proc. Pisaliśmy o tym ostatnio TUTAJ. Jeszcze na początku tego roku Centrum Analiz Branżowych oceniało, że przez zimę spadły ceny komponentów, a finalnie ceny okien wróciły do wartości z pierwszego półrocza 2021 r. Już wówczas jednak analitycy zakładali, że wzrost cen energii, rosnąca inflacja i presja płacowa będą czynnikami, które wpłyną na kolejne podwyżki u producentów okien.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.