Segment systemów profili aluminiowych zanotował w Europie wyższe obroty o ponad 10 proc. Takie dane opracowali analitycy Interconnection Consulting.
Rynek systemów aluminiowych w Europie zanotował wzrost obrotów na poziomie 10,4 proc. i przekroczył wartość 4 mld euro. W roku 2021 obroty szacowane były na poziomie 3,65 mld euro. Mowa tu o dostawcach profili aluminiowych, produktów stosowanych do wytwarzania okien, drzwi, fasad i przesłon. Jeśli chodzi o wolumen, to miniony rok zakończył się także wzrostem – był on na poziomie 2,4 proc. w porównaniu do 2021. Natomiast 2021 r. branża zakończyła wzrostem na poziomie 6,4 proc. w porównaniu do roku 2020.
Analitycy oceniają, że mimo dobrego początku sezonu 2022, popyt na systemy aluminiowe w drugiej połowie roku zaczął spadać. Był to efekt przede wszystkim niestabilności politycznej i wojny w Ukrainie, a także dużej inflacji. Poza tym firmy, po uzupełnieniu zapasów w 2021 r., miały mniejszą potrzebę zamawiania nowych profili.
W zeszłym roku najlepsze wyniki osiągnęły Norwegia i Włochy. W Norwegii czynnikiem wpływającym na wzrost popytu na profile są zamówienia z projektów publicznych, a we Włoszech system dopłat do remontów. Niemcy, których rynek stanowi niemal jedną czwartą wartości sprzedanych profili w Europie w 2022 r., ma gorsze wyniki w stosunku do średniej europejskiej. Analitycy spodziewają się, że rocznie wzrost wolumenu sprzedaży będzie wynosił 0,3 proc. do 2025 r., w którym ma nastąpić silniejsze odbicie.
Eksperci podliczyli, że najpopularniejsze produkty w zeszłym roku, to systemy do produkcji okien. Ich udział w ogólnym wolumenie sprzedaży profili zwiększył się z 39,3 proc. do 39,6 proc. Fasady mają 24,9 proc. udziału, natomiast drzwi – 21,3 proc. Największymi dostawcami profili aluminiowych w Europie pod kątem obrotów według analityków są: Schüco, Hydro i Corialis (do którego należy Aliplast).
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".