Segment systemów profili aluminiowych zanotował w Europie wyższe obroty o ponad 10 proc. Takie dane opracowali analitycy Interconnection Consulting.
Rynek systemów aluminiowych w Europie zanotował wzrost obrotów na poziomie 10,4 proc. i przekroczył wartość 4 mld euro. W roku 2021 obroty szacowane były na poziomie 3,65 mld euro. Mowa tu o dostawcach profili aluminiowych, produktów stosowanych do wytwarzania okien, drzwi, fasad i przesłon. Jeśli chodzi o wolumen, to miniony rok zakończył się także wzrostem – był on na poziomie 2,4 proc. w porównaniu do 2021. Natomiast 2021 r. branża zakończyła wzrostem na poziomie 6,4 proc. w porównaniu do roku 2020.
Analitycy oceniają, że mimo dobrego początku sezonu 2022, popyt na systemy aluminiowe w drugiej połowie roku zaczął spadać. Był to efekt przede wszystkim niestabilności politycznej i wojny w Ukrainie, a także dużej inflacji. Poza tym firmy, po uzupełnieniu zapasów w 2021 r., miały mniejszą potrzebę zamawiania nowych profili.
W zeszłym roku najlepsze wyniki osiągnęły Norwegia i Włochy. W Norwegii czynnikiem wpływającym na wzrost popytu na profile są zamówienia z projektów publicznych, a we Włoszech system dopłat do remontów. Niemcy, których rynek stanowi niemal jedną czwartą wartości sprzedanych profili w Europie w 2022 r., ma gorsze wyniki w stosunku do średniej europejskiej. Analitycy spodziewają się, że rocznie wzrost wolumenu sprzedaży będzie wynosił 0,3 proc. do 2025 r., w którym ma nastąpić silniejsze odbicie.

Eksperci podliczyli, że najpopularniejsze produkty w zeszłym roku, to systemy do produkcji okien. Ich udział w ogólnym wolumenie sprzedaży profili zwiększył się z 39,3 proc. do 39,6 proc. Fasady mają 24,9 proc. udziału, natomiast drzwi – 21,3 proc. Największymi dostawcami profili aluminiowych w Europie pod kątem obrotów według analityków są: Schüco, Hydro i Corialis (do którego należy Aliplast).
Zobacz również
Drutex wśród gigantów. Oficjalna inauguracja współpracy z Bayernem Monachium – kulisy
W ubiegły piątek Drutex oficjalnie został zaprezentowany na stadionie Allianz Arena jako nowy partner Bayernu Monachium. Przedstawiamy kulisy tego wydarzenia i szczegóły współpracy producenta stolarki z Bytowa z największym niemieckim klubem piłkarskim.
Nowe „Vademecum: drzwi i okucia” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: drzwi i okucia” dostępne na naszym portalu kompendium, które przybliża aktualne trendy, najnowsze rozwiązania technologiczne oraz parametry decydujące o jakości i funkcjonalności nowoczesnych drzwi.
Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium
Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.