Analizy i opinie

Pływając na zielonej fali

Pływając na zielonej fali

Dariusz Marczuk, dyrektor zarządzający Dormakaba Polska, udzielił naszej redakcji wywiadu, w którym poruszyliśmy m.in. temat coraz bardziej powszechnych wymagań środowiskowych oraz prowadzenia przez producentów stolarki polityki zrównoważonego rozwoju. Całość rozmowy w styczniowym wydaniu Forum.

Czytaj dalej
Puls stolarki A.D. 2022

Puls stolarki A.D. 2022

Leszek Gierszewski z Drutexu, Mikołaj Placek z Oknoplastu oraz Jacek Siwinski z Veluxa kilka dni temu wypowiedzieli się dla Pulsu Biznesu na temat swoich prognoz na rok 2022. Optymizmem wcale nie powiało..

Czytaj dalej
Nowa strategia komunikacji

Nowa strategia komunikacji

Jonasz Wiercioch, menedżer działu marketingu krakowskiego Oknoplastu, wyjawił na jednym z portali założenia nowej strategii komunikacji marketingowej tej firmy. Mówi w nim o tych założeniach, o nowej kreacji, ale też o przestarzałych sposobach komunikowania firm branży stolarki.

Czytaj dalej
Jest dobrze, a może być tylko lepiejMultiPublikacja

Jest dobrze, a może być tylko lepiej

Prognozy na mijający rok z końca 2020 były ostrożne: pandemia zbierała żniwa, przedsiębiorstwa borykały się z utrudnioną logistyką oraz problemami z dostępnością surowców, a także z przyspieszającą inflacją. Grupa MACO, chociaż podobnie jak inne firmy musiała stawić czoła wspomnianym kwestiom, 2021 rok może uznać za bardzo udany.

Czytaj dalej
Mamy duże zapasy magazynowe

Mamy duże zapasy magazynowe

Niedobór surowców oraz rosnące ich ceny to główne problemy, z jakimi zmierzyła się w tym roku polska branża stolarki. Jednym z wyzwań było pozyskiwanie szkła. Sprawdziliśmy w innej branży związanej ze szkłem, jak wyglądała kwestia zakupu tego surowca.  Jak radą sobie inny? O tym w rozmowie z Robertem Tkaczem, prezesem firmy Proglas SA.

Czytaj dalej
Nie mamy wpływu na cenę aluminium

Nie mamy wpływu na cenę aluminium

Tomasz Grela, szef Aluprofu twierdzi, że w sezonie 2022 ceny aluminium ustabilizują się, choć na wysokim poziomie, a z dostępnością profili nie powinno już być kłopotu. W jego opinii dalszy wzrost cen okien, drzwi czy fasad aluminiowych groziłby natomiast spadkiem popytu na nie, a to byłby scenariusz fatalny dla całej branży.

Czytaj dalej
Zielony Ład to nie tylko szanse dla stolarki

Zielony Ład to nie tylko szanse dla stolarki

Piotr Stankiewicz, dyrektor Sieci Badawczej Łukasiewicz, udzielił wywiadu portalowi wnp.pl, w którym omawia założenia Europejskiego Zielonego Ładu i jego wpływ na gospodarkę. Wskazuje w nim na kompleksowość tego programu i jego wielostronny wpływ m.in. na branżę stolarki.

Czytaj dalej
Sygnalista – atut, wróg, czy tylko wyzwanie?

Sygnalista – atut, wróg, czy tylko wyzwanie?

17 grudnia w życie wchodzi unijna dyrektywa o ochronie sygnalistów. Kim są sygnaliści i co w praktyce dla przedsiębiorców oznacza implementacja unijnej dyrektywy wyjaśnia w swoim felietonie doktor Zbigniew Mendel.

Czytaj dalej