Zwiększony popyt na rozwiązania elektromechaniczne

Autor: |Data publikacji:

Assa Abloy podliczyła wyniki za trzeci kwartał. W okresie od lipca do sierpnia sprzedaż netto wzrosła o 8 proc.

Szwedzki koncern Assa Abloy poinformował, że w trzecim kwartale tego roku sprzedaż netto wyniosła 23,93 mld koron (ok. 11 mld zł) w porównaniu do 22,22 mld (ok. 10,2 mld zł) w roku ubiegłym. Jest to wzrost o 8 proc., a w ujęciu organicznym o 7 proc. Natomiast wartość EBIT wyniosła w tym okresie 3,39 mld koron (ok. 1,5 mld zł) w stosunku do 3,59 (ok. 1,6 mld zł) rok wcześniej, jest to spadek o 6 proc.

Spółka podsumowała także okres od stycznia do końca września. Obecnie sprzedaż wyniosła 69,38 mld koron (ok. 32 mld zł) w stosunku do 64,35 mld (ok. 29,6 mld zł), to wzrost o 8 proc. Jeśli chodzi o wartość EBIT to w tym roku wyniosła ona 10,16 mld koron (ok. 4,6 mld zł) w porównaniu do 8,44 mld (ok. 3,8 mld zł) rok wcześniej – tu wzrost jest na poziomie 20 proc.

Zarząd spółki przyznał, że obserwuje dużą aktywność ludzi w zakresie modernizacji i renowacji budynków. Najważniejsze z punktu widzenia Assa Abloy megatrendy rynkowe, jak: digitalizacja, urbanizacja i popyt na rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa są stabilne, rynek na produkty z tych grup się rozwija. Ponadto firma obserwuje także zwiększony popyt w zakresie rozwiązań elektromechanicznych. Ich sprzedaż w trzecim kwartale wzrosła o 8 proc.

Jednym z ważniejszych punktów w strategii Assy Abloy jest akwizycja. Spółka w trzecim kwartale podpisała umowy akwizycji aż pięciu podmiotów, których łącznie sprzedaż wyniosła 15 mld koron (niemal 7 mld zł). Wliczona w tę grupę jest także dywizja Hardware and Home Improvement od amerykańskiej firmy Spectrum Brands (szczegóły). Transakcja przejęcia HHI jest największą pod kątem wartości w historii Assy Abloy.

Nico Delvaux, prezes Assy Abloy podsumowuje:

Patrząc w przyszłość, spodziewamy się normalizacji wzrostu na rynkach europejskich i amerykańskich. Zakładamy również, że niedobory materiałów, wyzwania logistyczne i inflacja kosztów będą nadal wpływać na nasze rynki w pozostałej części roku.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".