Zwiększony popyt na rozwiązania elektromechaniczne

Autor: |Data publikacji:

Assa Abloy podliczyła wyniki za trzeci kwartał. W okresie od lipca do sierpnia sprzedaż netto wzrosła o 8 proc.

Szwedzki koncern Assa Abloy poinformował, że w trzecim kwartale tego roku sprzedaż netto wyniosła 23,93 mld koron (ok. 11 mld zł) w porównaniu do 22,22 mld (ok. 10,2 mld zł) w roku ubiegłym. Jest to wzrost o 8 proc., a w ujęciu organicznym o 7 proc. Natomiast wartość EBIT wyniosła w tym okresie 3,39 mld koron (ok. 1,5 mld zł) w stosunku do 3,59 (ok. 1,6 mld zł) rok wcześniej, jest to spadek o 6 proc.

Spółka podsumowała także okres od stycznia do końca września. Obecnie sprzedaż wyniosła 69,38 mld koron (ok. 32 mld zł) w stosunku do 64,35 mld (ok. 29,6 mld zł), to wzrost o 8 proc. Jeśli chodzi o wartość EBIT to w tym roku wyniosła ona 10,16 mld koron (ok. 4,6 mld zł) w porównaniu do 8,44 mld (ok. 3,8 mld zł) rok wcześniej – tu wzrost jest na poziomie 20 proc.

Zarząd spółki przyznał, że obserwuje dużą aktywność ludzi w zakresie modernizacji i renowacji budynków. Najważniejsze z punktu widzenia Assa Abloy megatrendy rynkowe, jak: digitalizacja, urbanizacja i popyt na rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa są stabilne, rynek na produkty z tych grup się rozwija. Ponadto firma obserwuje także zwiększony popyt w zakresie rozwiązań elektromechanicznych. Ich sprzedaż w trzecim kwartale wzrosła o 8 proc.

Jednym z ważniejszych punktów w strategii Assy Abloy jest akwizycja. Spółka w trzecim kwartale podpisała umowy akwizycji aż pięciu podmiotów, których łącznie sprzedaż wyniosła 15 mld koron (niemal 7 mld zł). Wliczona w tę grupę jest także dywizja Hardware and Home Improvement od amerykańskiej firmy Spectrum Brands (szczegóły). Transakcja przejęcia HHI jest największą pod kątem wartości w historii Assy Abloy.

Nico Delvaux, prezes Assy Abloy podsumowuje:

Patrząc w przyszłość, spodziewamy się normalizacji wzrostu na rynkach europejskich i amerykańskich. Zakładamy również, że niedobory materiałów, wyzwania logistyczne i inflacja kosztów będą nadal wpływać na nasze rynki w pozostałej części roku.

Zobacz również

Konkurs kalendarzy branżowych 2026 – czekamy na wasze propozycje

Konkurs kalendarzy branżowych 2026 – czekamy na wasze propozycje

Już niedługo startuje coroczny konkurs kalendarzy branżowych. Czekamy na wasze tegoroczne propozycje, które możecie przesłać na adres naszej redakcji.

Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood

Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood

W ubiegłym tygodniu doszło do pożaru fabryki okien Norwood w Rusocinie. Spłonęła hala produkcyjna, nikt nie został ranny.

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.