Assa Abloy podliczyła wyniki za trzeci kwartał. W okresie od lipca do sierpnia sprzedaż netto wzrosła o 8 proc.
Szwedzki koncern Assa Abloy poinformował, że w trzecim kwartale tego roku sprzedaż netto wyniosła 23,93 mld koron (ok. 11 mld zł) w porównaniu do 22,22 mld (ok. 10,2 mld zł) w roku ubiegłym. Jest to wzrost o 8 proc., a w ujęciu organicznym o 7 proc. Natomiast wartość EBIT wyniosła w tym okresie 3,39 mld koron (ok. 1,5 mld zł) w stosunku do 3,59 (ok. 1,6 mld zł) rok wcześniej, jest to spadek o 6 proc.
Spółka podsumowała także okres od stycznia do końca września. Obecnie sprzedaż wyniosła 69,38 mld koron (ok. 32 mld zł) w stosunku do 64,35 mld (ok. 29,6 mld zł), to wzrost o 8 proc. Jeśli chodzi o wartość EBIT to w tym roku wyniosła ona 10,16 mld koron (ok. 4,6 mld zł) w porównaniu do 8,44 mld (ok. 3,8 mld zł) rok wcześniej – tu wzrost jest na poziomie 20 proc.
Zarząd spółki przyznał, że obserwuje dużą aktywność ludzi w zakresie modernizacji i renowacji budynków. Najważniejsze z punktu widzenia Assa Abloy megatrendy rynkowe, jak: digitalizacja, urbanizacja i popyt na rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa są stabilne, rynek na produkty z tych grup się rozwija. Ponadto firma obserwuje także zwiększony popyt w zakresie rozwiązań elektromechanicznych. Ich sprzedaż w trzecim kwartale wzrosła o 8 proc.
Jednym z ważniejszych punktów w strategii Assy Abloy jest akwizycja. Spółka w trzecim kwartale podpisała umowy akwizycji aż pięciu podmiotów, których łącznie sprzedaż wyniosła 15 mld koron (niemal 7 mld zł). Wliczona w tę grupę jest także dywizja Hardware and Home Improvement od amerykańskiej firmy Spectrum Brands (szczegóły). Transakcja przejęcia HHI jest największą pod kątem wartości w historii Assy Abloy.
Nico Delvaux, prezes Assy Abloy podsumowuje:
Patrząc w przyszłość, spodziewamy się normalizacji wzrostu na rynkach europejskich i amerykańskich. Zakładamy również, że niedobory materiałów, wyzwania logistyczne i inflacja kosztów będą nadal wpływać na nasze rynki w pozostałej części roku.
Zobacz również
Forum Webinar #2 – poznaj kolejne nowości na sezon 2025
18 września drugie w tym roku spotkanie w ramach Forum Webinar. Przedstawimy nowości produktowe branży stolarki na sezon 2025.
Czytaj wrześniowe „Forum Branżowe”
Dostępny jest nowy numer miesięcznika „Forum Branżowe” (09/2025). Gościem wydania jest Marek Mędrek, CEO Schüco International Polska.
Drutex otworzył nową siedzibę w Bytowie
Drutex przeniósł się do nowej siedziby. Biurowiec za ponad 60 mln zł został oddany do użytku w roku jubileuszu 40-lecia działalności spółki.