Yawal zmienia strategię i otwiera się na wyspecjalizowaną część rynku

Red.: |Data publikacji:

Yawal bardzo dobrze rozpoczął ten sezon, a wzrosty w I kwartale były na bardzo wysokim poziomie. Teraz firma obiera nową strategię rozwoju i planuje inną drogę w swojej specjalizacji.

Sezon 2021 był bardzo udany dla firmy Yawal. Systemodawca z Herbów osiągnął wzrost obrotów na poziomie 43 proc. w porównaniu z rokiem 2020. Ten rok również bardzo dobrze rozpoczął się dla firmy.  Jak powiedział w rozmowie z naszą redakcją Błażej Dobrowolski, członek zarządu, wzrosty w tym okresie były tonażowo ponad 20-procentowe w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Jeżeli zaś chodzi o przychody, to wzrosły one aż o 76 proc. w pierwszych miesiącach tego roku.

W tym roku Yawal wprowadza poważne zmiany w swojej strategii rozwoju. Systemodawca będzie chciał skupić się na wyspecjalizowanej części rynku, co może oznaczać, że wkrótce niektóre warianty systemów, które znajdują się w portfolio firmy, mogą zniknąć z oferty.

Błażej Dobrowolski, członek zarządu firmy Yawal:

Otwieramy się na wyspecjalizowaną część rynku, którą określiłbym mianem premium, albo nawet premium+, ale nie rezygnujemy z produktów podstawowych. Naszą ambicją, jest posiadanie wyspecjalizowanych produktów. Takie systemy jak PrimeViev czy MoreView są wyznacznikiem tego kierunku.

Więcej na temat zmiany strategii firmy przeczytają Państwo w przeprowadzonym z Błażej Dobrowolskim wywiadzie pt. „Nowa specjalizacja”, który został opublikowany w najnowszym, czerwcowym numerze miesięcznika Forum Branżowe. Nasz magazyn dostępny jest w prenumeracie.

Przypomnijmy, że w firmie Yawal niedawno doszło do dużych zmian personalnych. Karolina Mzyk-Callias objęła funkcję prezesa zarządu Grupy. Na stanowisku tym zastąpiła Tomasza Sęka, który kierował firmą od 2019 roku. Karolina Mzyk-Callias jest właścicielką spółek Yawal SA oraz Final SA, które wchodzą w skład Grupy Yawal. Łukasz Kucharczyk z kolei, do niedawna dyrektor handlowy w Yawalu, z dniem 1 kwietnia 2022 roku objął funkcję dyrektora handlowego w firmie Aluron (o tych zmianach pisaliśmy TUTAJ). To jednak nie koniec zmian, bo niedawno okazało się, że z firmą pożegna się również Artur Blukacz, dyrektor R&D. Znamy już jego następcę – będzie nim Mariusz Buchnajzer, przez wiele lat związany z Hydro.

Zachęcamy do przeczytania internetowej części wywiadu z Błażejem Dobrowolskim, w której szeroko omawiany jest temat zmian personalnych w firmie Yawal, prognozy dla ślusarki aluminiowej oraz wyniki w I kwartale 2022 roku:

Dobre wyniki w sezonie pełnym zmian

Zobacz również

Wzrosty w segmencie żaluzji zewnętrznych i rolet

Wzrosty w segmencie żaluzji zewnętrznych i rolet

Firma Hella,  dostawca technik osłonowych, podsumowała miniony rok pod względem handlowym. Przedsiębiorstwo w tym okresie osiągnęło najwyższe w historii wyniki ze sprzedaży.

Lamilux zbliżył się do granicy 400 mln euro

Lamilux zbliżył się do granicy 400 mln euro

Grupa Lamilux osiągnęła dwucyfrowe wzrosty przychodu w sezonie 2022. Dla specjalizującej się w produkcji świetlików dachowych firmy były to rekordowe wyniki.

Sanok Rubber zakończył 2022 r. wzrostem sprzedaży

Sanok Rubber zakończył 2022 r. wzrostem sprzedaży

Sanok Rubber podsumował 2022 r. pod kątem handlowym. Spółka osiągnęła niemal 20-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu do 2021 r.

1