MFO, producent wzmocnień stalowych, odnotował w I półroczu br. wyraźny wzrost przychodów. Zmniejszył się natomiast wypracowany zysk netto.
Lider segmentu wzmocnień stalowych do okien, sochaczewskie MFO, zamknęło pierwsze półrocze br. przychodami w wysokości 590 mln zł. Wobec 410 mln uzyskanych po sześciu miesiącach 2021 roku oznacza to aż 44-procentowy wzrost. Zmniejszył się natomiast wypracowany zysk netto, bo w ub. roku po I półroczu była to wartość ponad 53 mln zł – w tym roku było to 45,3 mln zł, a więc o 15 proc. mniej. Nadzwyczajna ubiegłoroczna, bo 13-procentowa rentowność netto, spadła w tym roku do bardziej standardowego poziomu 7,6 proc.
Wcześniej informowaliśmy o przychodach spółki w I kwartale – wyniosły one 295 mln zł i w II kwartale zostały powtórzone. Różnił się za to wypracowany zysk netto, który w I kwartale 2021 roku wyniósł 16,8 mln zł i był o 43 proc. wyższy niż rok wcześniej. W II kwartale br. wartość zysku netto sięgnęła 28,5 mln zł i choć była wyższa niż w I kwartale, to już o 16 proc. niższa niż w II kwartale 2021. Kolejne miesiące, w których spadają ceny stali, ale i koniunktura w budownictwie, przyniosą zapewne także zmiany w wynikach MFO. Przypomnijmy, że po zakupieniu nieruchomości o powierzchni 10 ha w Boryszewie, spółka buduje tam swoją bazę logistyczną.
Zobacz również
Targi Window‑Tech Expo, Door‑Tec oraz Glass‑Tech Poland – relacja
W dniach 3–5 czerwca 2025 roku w halach Ptak Warsaw Expo odbyły się trzy równoległe wydarzenia: Window‑Tech Expo, Door‑Tec oraz Glass‑Tech Poland. Odwiedzający mieli okazję zapoznać się z ofertą kilkudziesięciu wystawców.
Relacja z uroczystego otwarcia showroomu Stalprodukt Zamość
W czwartek, 5 czerwca 2025 roku, w Zamościu odbyło się uroczyste otwarcie nowego salonu firmowego Stalprodukt Zamość, zlokalizowanego przy ul. Kilińskiego 86. Wydarzenie zgromadziło licznych gości, partnerów biznesowych oraz przedstawicieli mediów.
„Łączymy innowacje, rzemiosło i przyszłość” – relacja z Monter Show 2025
Monter Show 2025, które odbyło się w dniach 3-4 czerwca w Hotelu Ostoja w Chobienicach, to trzecia edycja największego wydarzenia branży monterskiej w Polsce, organizowanego przez Stowarzyszenie Monterów Stolarki. Impreza przyciągnęło profesjonalistów, producentów, dystrybutorów oraz młodych adeptów zawodu, tworząc przestrzeń dla innowacji, edukacji i networkingu pod hasłem „Łączymy”.