Wzmocnienia wciąż na fali, choć z mniejszą rentownością

Autor: |Data publikacji:

MFO, producent wzmocnień stalowych, odnotował w I półroczu br. wyraźny wzrost przychodów. Zmniejszył się natomiast wypracowany zysk netto.

Lider segmentu wzmocnień stalowych do okien, sochaczewskie MFO, zamknęło pierwsze półrocze br. przychodami w wysokości 590 mln zł. Wobec 410 mln uzyskanych po sześciu miesiącach 2021 roku oznacza to aż 44-procentowy wzrost. Zmniejszył się natomiast wypracowany zysk netto, bo w ub. roku po I półroczu była to wartość ponad 53 mln zł – w tym roku było to 45,3 mln zł, a więc o 15 proc. mniej. Nadzwyczajna ubiegłoroczna, bo 13-procentowa rentowność netto, spadła w tym roku do bardziej standardowego poziomu 7,6 proc.

Wcześniej informowaliśmy o przychodach spółki w I kwartale – wyniosły one 295 mln zł i w II kwartale zostały powtórzone. Różnił się za to wypracowany zysk netto, który w I kwartale 2021 roku wyniósł 16,8 mln zł i był o 43 proc. wyższy niż rok wcześniej. W II kwartale br. wartość zysku netto sięgnęła 28,5 mln zł i choć była wyższa niż w I kwartale, to już o 16 proc. niższa niż w II kwartale 2021. Kolejne miesiące, w których spadają ceny stali, ale i koniunktura w budownictwie, przyniosą zapewne także zmiany w wynikach MFO. Przypomnijmy, że po zakupieniu nieruchomości o powierzchni 10 ha w Boryszewie, spółka buduje tam swoją bazę logistyczną.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".