MFO zarabia i inwestuje

Red.: |Data publikacji:

Perturbacje na rynku stali stwarzają przedsiębiorstwom mnóstwo kłopotów, natomiast sochaczewskie MFO potrafiło obecne zawirowania przekuć w sukces.

Jak pisaliśmy wcześniej (TUTAJ) przychody MFO po trzech kwartałach wzrosły o niemal 130 proc., a zyski spółki zwiększyły się 7-krotnie. W ocenie zarządu powodem tego były dobre kontakty z dostawcami, stabilna sytuacja finansowa spółki i duży, od lat stabilny, wolumen zakupów stali. Już 58 proc. całości sprzedaży MFO stanowią wzmocnienia stalowe do okien. Połowa produkcji spółki sprzedawana jest w Polsce, a druga połowa eksportowana jest do odbiorców w Niemczech, Austrii, Rumunii, Włoszech, Hiszpanii, Cyprze, Litwie, Estonii, Słowacji , Czechach, Rosji, a nawet w Meksyku, Argentynie i Gwatemali.

Kierownictwo MFO spodziewa się kontynuowania trendu rozwojowego rynku, a w związku z tym postanowiło dalej inwestować także w obszarze logistyczno-magazynowym. Na początku listopada zakupiono trzy działki w Boryszewie, o łącznej powierzchni 10 ha, położonych zaledwie kilka minut jazdy od siedziby producenta. Zakupiona nieruchomość jest częściowo zabudowana i posiada własną bocznicę kolejową, co znakomicie ułatwi spółce dostarczanie surowca do produkcji profili i powiększy jej możliwości produkcyjno-magazynowe. W opinii MFO ceny stali w najbliższym okresie nie spadną, ale podjęta inwestycja z pewnością przyczyni się do zwiększenia podaży profili stalowych na rynek.

 

Zobacz również

Wzmocnienia wciąż na fali, choć z mniejszą rentownością

Wzmocnienia wciąż na fali, choć z mniejszą rentownością

MFO, producent wzmocnień stalowych, odnotował w I półroczu br. wyraźny wzrost przychodów. Zmniejszył się natomiast wypracowany zysk netto.

Vivento zbudowało halę produkcyjną i planuje nowy magazyn

Vivento zbudowało halę produkcyjną i planuje nowy magazyn

Vivento zbudował nowa halę produkcyjną, Firma planuje także kolejna inwestycję i chce zbudować magazyn wyrobów gotowych.

Koncerny szklane podwyższały ceny w odpowiedzi na rosnące koszty

Koncerny szklane podwyższały ceny w odpowiedzi na rosnące koszty

NSG i AGC podsumowały II kwartał bieżącego roku. Spółki podnosiły ceny na swoje produkty, by zrekompensować podwyżki.

1