Raport finansowy firmy AkzoNobel, holenderskiego producenta farb i powłok, obejmuje trzeci kwartał roku 2024. W odniesieniu do tego samego okresu rok wcześniej spółka odnotowała niewielki wzrost sprzedaży i nieduży spadek przychodów.
Dochód mniejszy niż rok wcześniej
Jak podaje spółka AkzoNobel, w 3. kwartale roku 2024 jej sprzedaż wzrosła o 1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Przyczyną był wzrost wolumenu. Jednocześnie przychody zmniejszyły się o 3 proc. Ponadto dochód operacyjny wyniósł 259 mln euro i był niższy rok do roku. W 2023 r. była to kwota 354 mln euro. Mniejsza jest również skorygowana EBITDA, która obecnie osiągnęła 394 mln euro. Natomiast w ubiegłym roku – 414 mln euro. Podobnie jest w przypadku skorygowanej marży EBITDA. W omawianym kwartale osiągnęła wartość 14,8 proc., podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej 15,1 proc.
Jeśli chodzi o dane dotyczące regionów, to – jak wskazuje raport finansowy – Europa, Bliski Wschód i Afryka osiągnęły w 3. kwartale wzrosty. Sprzedaż organiczna zwiększyła się o 2 proc., na co miał wpływ wzrost cen. Z kolei przychody zwiększyły się o 1 proc. W Ameryce Południowej odpowiednio były to wartości +13 proc. oraz -3 proc. W regionie Azji nastąpiły natomiast spadki sprzedaży i przychodów po 11 proc.

Segmenty farb proszkowych i powłok przemysłowych
Holenderski producent farb i powłok w raporcie finansowym podał również dane dotyczące poszczególnych segmentów produktowych. Jeśli chodzi o farby proszkowe, to w 3. kwartale br. sprzedaż organiczna pozostała bez zmian wobec analogicznego okresu roku ubiegłego. Przychody natomiast zmalały o 4 proc. Kwotowo przychód w tym segmencie wyniósł 336 mln euro, wobec 350 mln rok do roku. W przypadku powłok przemysłowych sprzedaż organiczna wzrosła o 1 proc., zaś przychody spadły o 4 proc. Finansowo są to kwoty: 507 mln euro w roku 2024 oraz 530 mln rok wcześniej.
Czytaj również: wyniki drugiego kwartału oraz najnowsze inwestycje w AkzoNobel.
Zobacz również
Dormakaba wzmacnia działalność usługową
Dormakaba przejęła niedawno MetaMatic. Niemiecka firma prowadzi działalność usługową, związaną ze stolarką otworową.
Hydro zamknie zakłady w Europie
Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.
Press Glass inwestuje w sprzedaż w USA
Press Glass w USA inwestuje w rozwój sieci handlowej, firma nawiązała w tym celu współprace z dwiema amerykańskimi firmami handlowymi.


