Akzo Nobel: spadek sprzedaży, ale wzrost zysków

Red.: |Data publikacji:

Akzo Nobel podliczył wyniki z drugiego kwartału bieżącego roku. W tym okresie przychody spadły o 4 proc. w stosunku do 2022 r.

Największy europejski producent farb i lakierów poinformował, że przychody ze sprzedaży w drugim kwartale wyniosły 2,74 mld euro w stosunku do 2,85 mld euro w roku 2022. Jest to spadek o 4 proc. Wyższy jest jednak zysk operacyjny, w tym roku w okresie od kwietnia do końca czerwca wyniósł on 279 mln euro w porównaniu do 205 mln w analogicznym okresie w roku 2022. Jest to wzrost o 36 proc. W omawianym okresie spółka także podniosła ceny o 5 proc., natomiast wolumen sprzedaży spadł o 1 proc.

Firma podliczyła wyniki za całe półrocze – przychody ze sprzedaży za okres od stycznia do końca czerwca były na bardzo podobnym poziomie w porównaniu z zeszłym rokiem i wyniosły 5,39 mld euro w stosunku do 5,37 mld euro. Zysk operacyjny w bieżącym roku wyniósł  461 mln euro w stosunku do 437 mln euro, co oznacza wzrost o 5 proc.

Akzo Nobel prognozuje, że w kolejnych miesiącach na rynku w skali makroekonomicznej wciąż panować będzie niepewność, co znajdzie odbicie w wynikach sprzedaży. Dlatego spółka będzie pracować m.in. nad redukcją kosztów. Oczekuje także, że spadające ceny surowców do produkcji pozytywnie wpłyną na rentowność.

Greg Poux-Guillaume, prezes Akzo Nobel komentuje:

Pomimo niestabilnych rynków nasze wyniki za drugi kwartał są zgodne z oczekiwaniami i kończą solidną pierwszą połowę 2023 r. W drugim kwartale osiągnęliśmy wzrost zysku rok do roku, napędzany przez stabilne wolumeny, solidne ceny i pierwsze efekty deflacji surowców. Pomogło nam to zrównoważyć przeciwności wynikające z utrzymującego się osłabienia na niektórych rynkach oraz niekorzystnego wpływu kursów walut i utrzymującej się inflacji. Nasze wyniki stanowią solidne podstawy i pozwalają nam podnieść całoroczne prognozy. Jesteśmy na dobrej drodze na rynkach, które nadal będą odczuwać niepewność makroekonomiczną.

Zobacz również

Nowe showroomy z rozwiązaniami polskich producentów

Nowe showroomy z rozwiązaniami polskich producentów

Marzec i kwiecień to okres, w którym polscy producenci intensywnie pracują nad swoimi showroomami. W ostatnim czasie o otwarciu nowych przestrzeni wystawowych informowali Aluprof, Budvar Centrum i Drutex.

Polskie firmy ruszyły na zakupy włoskich maszyn

Polskie firmy ruszyły na zakupy włoskich maszyn

Polscy producenci wyrobów z drewna, m.in. stolarki kupili w zeszłym roku maszyny włoskie o wartości ponad 107 mln euro, to wzrost o 35 proc.

Wzrost popytu na systemy bezpieczeństwa. Spółka Assa Abloy podsumowała pierwszy kwartał

Wzrost popytu na systemy bezpieczeństwa. Spółka Assa Abloy podsumowała pierwszy kwartał

Assa Abloy podliczyła pierwszy kwartał, spółka odnotowała wzrost sprzedaży o 6 proc. Widzi też popyt na bezpieczne systemy wejściowe.

1