Grupa Würth w pierwszej połowie bieżącego roku odnotowała sprzedaż w wysokości 10,5 mld euro. Jest to wzrost o 5,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2022 roku, a po uwzględnieniu różnic kursowych o 6,6 procent.

Grupa jest czołowym dostawcą materiałów montażowych i mocujących, W ofercie ma również narzędzia i akcesoria do maszyn obróbczych, a także elektronarzędzia i narzędzia pneumatyczne. Od lat odnotowuje wzrosty, o czym pisaliśmy TUTAJ. Jednak obecnie są one znacznie wolniejsze niż w latach 2021 i 2022.
Na spowolnienie ma wpływ wiele czynników, m.in. wyzwania geopolityczne, takie jak wojna w Ukrainie i związane z nią wysokie ceny energii, co negatywnie wpływa na wzrost gospodarczy w Niemczech. Jak zaznacza Robert Friedmann, rzecznik zarządu grupy: „Na tym tle jesteśmy bardzo zadowoleni z rozwoju w pierwszej połowie 2023 roku”. I dodaje, że po dwóch latach z rekordowymi wynikami sprzedaży i operacyjnymi, spowolnienie gospodarcze staje się teraz widoczne.
Grupa Würth w 2021 roku uzyskała sprzedaż na poziomie 17,1 mld euro, co uznała za rekordowy wynik, jednak w kolejnym roku był on jeszcze wyższy. Ten rodzinny trust składa się dzisiaj z ponad 400 firm handlowych w 80 krajach. W Polsce firma jest obecna od 1990 r., a nasz kraj był 16. w Europie, który oferował produkty tej marki. Co ciekawe polski oddział zatrudniał wówczas 6 osób.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.


