Grupa Würth w pierwszej połowie bieżącego roku odnotowała sprzedaż w wysokości 10,5 mld euro. Jest to wzrost o 5,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2022 roku, a po uwzględnieniu różnic kursowych o 6,6 procent.
Grupa jest czołowym dostawcą materiałów montażowych i mocujących, W ofercie ma również narzędzia i akcesoria do maszyn obróbczych, a także elektronarzędzia i narzędzia pneumatyczne. Od lat odnotowuje wzrosty, o czym pisaliśmy TUTAJ. Jednak obecnie są one znacznie wolniejsze niż w latach 2021 i 2022.
Na spowolnienie ma wpływ wiele czynników, m.in. wyzwania geopolityczne, takie jak wojna w Ukrainie i związane z nią wysokie ceny energii, co negatywnie wpływa na wzrost gospodarczy w Niemczech. Jak zaznacza Robert Friedmann, rzecznik zarządu grupy: „Na tym tle jesteśmy bardzo zadowoleni z rozwoju w pierwszej połowie 2023 roku”. I dodaje, że po dwóch latach z rekordowymi wynikami sprzedaży i operacyjnymi, spowolnienie gospodarcze staje się teraz widoczne.
Grupa Würth w 2021 roku uzyskała sprzedaż na poziomie 17,1 mld euro, co uznała za rekordowy wynik, jednak w kolejnym roku był on jeszcze wyższy. Ten rodzinny trust składa się dzisiaj z ponad 400 firm handlowych w 80 krajach. W Polsce firma jest obecna od 1990 r., a nasz kraj był 16. w Europie, który oferował produkty tej marki. Co ciekawe polski oddział zatrudniał wówczas 6 osób.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".