Grupa Würth z rekordami i wzrostem znaczenia e-commerce

Red.: |Data publikacji:

Grupa Würth, czołowy dostawca materiałów montażowych i mocujących, w roku 2022 odnotowała dwucyfrowy wzrost przychodów. To kolejny sezon, w którym udało się to osiągnąć.

Sezon 2022 zakończył się dla Grupy Würth sprzedażą na poziomie 19,9 mld euro. Rok wcześniej spółka odnotowała 17,1 mld euro, a to oznacza wzrost r/r o 16,8 proc. Po uwzględnieniu różnic kursowych wzrost oszacowano na 15,1 proc. Rekordowy był też zysk, który wyniósł w 2022 roku 1,6 mld euro (w 2021 roku był on na poziomie 1,3 mld euro).

Robert Friedmann, rzecznik zarządu Grupy Würth:

W ciągu ostatnich dwóch lat wygenerowaliśmy wzrost sprzedaży o ponad 5,5 miliarda euro. To niezwykłe osiągnięcie w ponad 75-letniej historii naszej firmy, tym bardziej jeśli weźmie się pod uwagę mnogość niespodziewanych wydarzeń, takich jak pandemię koronawirusa w 2020 roku, a teraz wojnę na Ukrainie. Szczególnie w tych trudnych czasach nasi klienci doceniają naszą zdolność do niezawodnych dostaw i serwis.

Niemcy są nadal najważniejszym rynkiem dla grupy – to tutaj właśnie generowanych jest blisko 40 proc. sprzedaży. Niemieckie firmy w grupie osiągnęły wzrost sprzedaży na poziomie 13,1 proc. a te spoza Niemiec były na plusie o 19,4 proc. Jeżeli chodzi o rynki zagraniczne, to grupa najlepsze wyniki odnotowała w Ameryce, Europie Południowej i Wschodniej.

Przedsiębiorstwo cały czas stawia na sprzedaż internetową, która dynamicznie rozwinęła się w czasie pandemii. E-commerce wygenerował w 2022 roku sprzedaż na poziomie 4,1 mld euro, więc jego udział w sprzedaży całkowitej wyniósł 20,7 proc.

Zobacz również

ML System zakończył kwartał dwoma patentami na szyby

ML System zakończył kwartał dwoma patentami na szyby

ML System podliczył wyniki handlowe z I kwartału. Firma odnotowała spadek wartości przychodów ze sprzedaży.

Niższa wartość zamówień w Mercorze

Niższa wartość zamówień w Mercorze

Grupa Mercor pozyskała w kwietniu zamówienia o wartości niższej o 18 proc. w stosunku analogicznego okresu w roku ubiegłym.

Hydro i Saint-Gobain chcą wspólnie minimalizować ślad węglowy

Hydro i Saint-Gobain chcą wspólnie minimalizować ślad węglowy

Hydro Building i Saint-Gobain nawiązały współpracę na polu niskoemisyjnych fasad. Obie firmy będą współpraować by zmniejszyć ślad węglowy.

1