W PSB ceny stolarki rosną, ale coraz mniej dynamicznie

Autor: MR |Data publikacji: 2020-01-13

Polskie Składy Budowlane podsumowały rok pod względem zmian cen na materiały budowlane. W całym roku produkty w Grupie PSB podrożały o 3,6 proc. jednak widać tendencję do mniejszej dynamiki wzrostu.

Jak w 2019 r. kształtowały się ceny na materiały budowlane w placówkach handlowych należących do Grupy PSB w Polsce? Jak się okazuje z miesiąca na miesiąc notowane były wzrosty cen. Jednak pod koniec roku widać było tendencję spadkowa. Podczas, gdy w całym 2019 r. wzrost był na poziomie 3,6 proc., to już w grudniu, w porównaniu do roku ubiegłego ceny były wyższe o 1,6 proc.

W placówkach PSB z branży stolarki otworowej sprzedawane są przede wszystkim drzwi, ale w ofercie są także m.in. produkty do montażu . W grudniu wzrost cen zanotowano w 18 grupach produktowych, w tym na stolarkę, która droższa była o 1,2 proc. w stosunku do roku ubiegłego. O 3,5 proc. więcej trzeba było zapłacić za farbylakiery i o 3,4 proc. za chemię budowlaną.

W Łącku, na początku grudnia otwarty został najnowszy, 307. sklep PSB Mrówka.

Podsumowując 12 miesięcy, ceny również wzrosły w 18 grupach produktowych. Jeśli chodzi o stolarkę, to w porównaniu do roku 2018 była ona droższa o 3 proc., więcej trzeba było zapłacić za chemię budowlaną – o 4,1 proc. i za farby i lakiery – o 3,7 proc. Analizując te dane widać, że dynamika wzrostu cen w ostatnich miesiącach zaczęła spadać. Jednak, jak podaje PSB, pocieszające jest to, że wzrasta liczba rozpoczętych budów oraz pozwoleń na budowę, co wskazuje na optymistyczne nastroje wśród inwestorów.

PSB podsumowały III kwartały pod względem przychodów ze sprzedaży. Łączne przychody partnerów PSB za dziewięć miesięcy wyniosły 5,3 mld zł i były o 8 proc. wyższe niż rok temu. Warto podkreślić, że udział Grupy PSB w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych szacowny jest na 14 proc.

Zobacz również

Novoferm planuje wzrost sprzedaży w Europie

Novoferm planuje wzrost sprzedaży w Europie

Novoferm Group należy w 100 proc. do Sanwa Group. Spółka podała, że planuje w 2020 r. sprzedaż o wartości 612 mln euro, a zysk 36 mln euro.

Noworoczne zmiany w koszalińskim Akancie

Noworoczne zmiany w koszalińskim Akancie

Tomasz Witczak, wieloletni menedżer Semmerlock, zastąpił od nowego roku Pawła Dobrzańskiego na stanowisku dyrektora handlowego firmy Akant z Koszalina.

Dynamiczne wzrosty na rynku fasad

Dynamiczne wzrosty na rynku fasad

Według raportów globalny rynek fasad ma się dynamicznie rozwijać. Dużą rolę odegra modernizacja obiektów oraz rosnąca urbanizacja. Nie bez znaczenia będzie również kładzenie dużego nacisku przez inwestorów na wygląd zewnętrzny budynków.