Vidok poprawił wyniki i rentowność

Autor: |Data publikacji:

Vidok, producent stolarki z Podkarpacia, zakończył sezon 2022 bardzo dobrymi wynikami. Firmie udało się zachować bardzo dobrą dynamikę sprzedaży i poprawić rentowność.

Firma Vidok z siedzibą w miejscowości Mrowla to producent o trzydziestoletniej tradycji. W 1993 roku firma rozpoczęła sprzedaż okien a rok później własną produkcję stolarki z PCW. Kolejny rok to rozpoczęcie także produkcji ślusarki aluminiowej, a w 1999 roku stolarki drewnianej. Vidok należy do największych producentów w regionie.

Sezon 2022 okazał się bardzo udany dla tej firmy. Rok 2022 oznaczał przychody na poziomie przekraczającym 155 mln zł. Oznacza to, że dynamika wzrostu wyniosła w tym przypadku ponad 26 proc. To najlepszy wynik pod tym względem od 2019 roku, w którym dynamika wyniosła ponad 32 proc. Co jednak najciekawsze, Vidok znacznie poprawił swoją rentowność, która jest na historycznie najwyższym poziomie w przypadku tego producenta. Wyniosła ona 5,2 proc.

Vidok to sprzedaż przede wszystkim stolarki z PCW (niemal 70 proc.). Aluminium stanowi ok. 20 proc. sprzedaży, a stolarka drewniana 10 proc. Producent z Podkarpacia jest też aktywny eksportowo – około 1/3 sprzedaży firmy to sprzedaż zagraniczna do takich krajów jak: Francja, Niemcy, Słowacja, Irlandia i Włochy.

Więcej o wynikach firmy Vidok mówiliśmy w 29. odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”. A już w najbliższą środę (tradycyjnie już druga środa miesiąca) zapraszamy na premierę kolejnego odcinka tej audycji.


Pozostałe odcinki podcastu:

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.