Vidok, producent stolarki z Podkarpacia, zakończył sezon 2022 bardzo dobrymi wynikami. Firmie udało się zachować bardzo dobrą dynamikę sprzedaży i poprawić rentowność.
Firma Vidok z siedzibą w miejscowości Mrowla to producent o trzydziestoletniej tradycji. W 1993 roku firma rozpoczęła sprzedaż okien a rok później własną produkcję stolarki z PCW. Kolejny rok to rozpoczęcie także produkcji ślusarki aluminiowej, a w 1999 roku stolarki drewnianej. Vidok należy do największych producentów w regionie.
Sezon 2022 okazał się bardzo udany dla tej firmy. Rok 2022 oznaczał przychody na poziomie przekraczającym 155 mln zł. Oznacza to, że dynamika wzrostu wyniosła w tym przypadku ponad 26 proc. To najlepszy wynik pod tym względem od 2019 roku, w którym dynamika wyniosła ponad 32 proc. Co jednak najciekawsze, Vidok znacznie poprawił swoją rentowność, która jest na historycznie najwyższym poziomie w przypadku tego producenta. Wyniosła ona 5,2 proc.
Vidok to sprzedaż przede wszystkim stolarki z PCW (niemal 70 proc.). Aluminium stanowi ok. 20 proc. sprzedaży, a stolarka drewniana 10 proc. Producent z Podkarpacia jest też aktywny eksportowo – około 1/3 sprzedaży firmy to sprzedaż zagraniczna do takich krajów jak: Francja, Niemcy, Słowacja, Irlandia i Włochy.
Więcej o wynikach firmy Vidok mówiliśmy w 29. odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”. A już w najbliższą środę (tradycyjnie już druga środa miesiąca) zapraszamy na premierę kolejnego odcinka tej audycji.
Pozostałe odcinki podcastu:
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".