DRUTEX i VELUX najsilniejszymi markami stolarki budowlanej?

Autor: PG |Data publikacji: 2018-12-12

Opublikowane zostały wyniki analizy Top Marka 2018. To już jedenasta edycja badania przygotowywanego wspólnie przez magazyn Press i Press-Service Monitoring Mediów, które jest największym rankingiem medialności marek na polskim rynku. Jak wypadły firmy związane z branżą stolarki budowlanej?

W raporcie poddano analizie materiały prasowe, internetowe oraz publikowane w mediach społecznościowym w okresie od 1 lipca 2017 r. do 30 czerwca 2018 r. Sprawdzono liczbę publikacji, impact (liczba kontaktów odbiorców z poszczególnymi wzmiankami), indeks sentymentu (odzwierciedla udział publikacji pozytywnych, neutralnych i negatywnych o marce, którego maksymalna wartość wynosi 5 – im wyższy indeks tym lepiej).  

Analizie poddano 500 marek z 50 różnych branż. Firmy związane ze stolarką budowlaną zostały sklasyfikowane w kategorii „Materiały Budowlane”. Jak wypadły na tle konkurencji w swojej kategorii oraz na tle wszystkich analizowanych marek?

Top Marka 2018 – Materiały Budowlane:

Marka

Impact

Indeks sentymentu

Liczba publikacji

Siła marki

Miejsce w kategorii

Miejsceogółem

Drutex

345 018 122

2,04

22066

704 484

3.

129.

Velux

260 595 537

1,88

16 701

488 751

4.

166.

Oknoplast

74 825 166

2,68

10 952

200 625

5.

258

Fakro

nie podano

nie podano

nie podano

nie podano

6.

287.

Aluprof

nie podano

nie podano

nie podano

nie podano

8.

317.

Somfy

nie podano

nie podano

nie podano

nie podano

9.

343

Szczególną uwagę mediów skupiali na sobie:

  • Jacek Siwiński (Velux Polska) – zacytowano go w 1164 artykułach
  • Mikołaj Placek (Oknoplast) – wzmiankowano w prawie 400 publikacjach

Oknoplast jako jedyny spośród pięciu najsilniejszych producentów materiałów budowlanych najczęściej pojawiał się w mediach związanych z branżą “Forum Branżowym” i serwisach Developerium.pl oraz Swiat-szkla.pl – czytamy w raporcie.

Więcej na temat rankingu na stronie: https://topmarka.press.pl/ oraz w najnowszym wydaniu magazynu Press.

Zobacz również

Aluprof inwestuje w piec i w marketing

Aluprof inwestuje w piec i w marketing

Aluprof zamierza zainstalować w swoim laboratorium w Bielsku-Białej piec do badań ogniowych. Dostarczy go firma Seco Warwick.

Dovista otworzyła drugą linię do malowania proszkowego

Dovista otworzyła drugą linię do malowania proszkowego

Dovista otworzyła 20 maja drugą linię do malowania proszkowego. Inwestycja warta była ok. 20 mln zł. Dzięki niej zwiększą się moce produkcyjne fabryki.

MERCOR kupuje maszyny i szuka inwestora

MERCOR kupuje maszyny i szuka inwestora

Mercor zakupił za 3 mln zł kompletną linię technologiczną, której wartość rynkowa wynosiła 36,0 mln zł. Posłuży ona do produkcji płyt ogniochronnych mcr Silboard w zakładzie w Mirosławiu k/Płocka. Spółka chce pozyskać też nowego inwestora, który kupiłby pakiet mniejszościowy akcji.