DRUTEX i VELUX najsilniejszymi markami stolarki budowlanej?

Autor: PG |Data publikacji: 2018-12-12

Opublikowane zostały wyniki analizy Top Marka 2018. To już jedenasta edycja badania przygotowywanego wspólnie przez magazyn Press i Press-Service Monitoring Mediów, które jest największym rankingiem medialności marek na polskim rynku. Jak wypadły firmy związane z branżą stolarki budowlanej?

W raporcie poddano analizie materiały prasowe, internetowe oraz publikowane w mediach społecznościowym w okresie od 1 lipca 2017 r. do 30 czerwca 2018 r. Sprawdzono liczbę publikacji, impact (liczba kontaktów odbiorców z poszczególnymi wzmiankami), indeks sentymentu (odzwierciedla udział publikacji pozytywnych, neutralnych i negatywnych o marce, którego maksymalna wartość wynosi 5 – im wyższy indeks tym lepiej).  

Analizie poddano 500 marek z 50 różnych branż. Firmy związane ze stolarką budowlaną zostały sklasyfikowane w kategorii „Materiały Budowlane”. Jak wypadły na tle konkurencji w swojej kategorii oraz na tle wszystkich analizowanych marek?

Top Marka 2018 – Materiały Budowlane:

Marka

Impact

Indeks sentymentu

Liczba publikacji

Siła marki

Miejsce w kategorii

Miejsceogółem

Drutex

345 018 122

2,04

22066

704 484

3.

129.

Velux

260 595 537

1,88

16 701

488 751

4.

166.

Oknoplast

74 825 166

2,68

10 952

200 625

5.

258

Fakro

nie podano

nie podano

nie podano

nie podano

6.

287.

Aluprof

nie podano

nie podano

nie podano

nie podano

8.

317.

Somfy

nie podano

nie podano

nie podano

nie podano

9.

343

Szczególną uwagę mediów skupiali na sobie:

  • Jacek Siwiński (Velux Polska) – zacytowano go w 1164 artykułach
  • Mikołaj Placek (Oknoplast) – wzmiankowano w prawie 400 publikacjach

Oknoplast jako jedyny spośród pięciu najsilniejszych producentów materiałów budowlanych najczęściej pojawiał się w mediach związanych z branżą “Forum Branżowym” i serwisach Developerium.pl oraz Swiat-szkla.pl – czytamy w raporcie.

Więcej na temat rankingu na stronie: https://topmarka.press.pl/ oraz w najnowszym wydaniu magazynu Press.

Zobacz również

DECEUNINCK: dobrze w Europie, gorzej w Turcji

DECEUNINCK: dobrze w Europie, gorzej w Turcji

Deceuninck podsumował miniony rok pod względem handlowym. Wartość przychodów ze sprzedaży to 674,2 mln euro, w porównaniu do 687,2 mln w roku 2017.

VELUX dalej inwestuje: w roboty i w bezpieczeństwo

VELUX dalej inwestuje: w roboty i w bezpieczeństwo

VELUX rozbuduje kosztem 50 mln zł swój zakład w Namysłowie, a w efekcie końcowym dysponować będzie tutaj 9 halami produkcyjnymi o łącznej powierzchni 74 tys. mkw.

Rok zmian dla Invado i Dobroplastu

Rok zmian dla Invado i Dobroplastu

Arbonia Group podała do wiadomości wyniki z 2018 r. Do Grupy należą Invado i Doproplast. Koncern zanotował wzrost w przychodach zarówno w segmencie drzwi jak i okien.