Przejściowe opamiętanie czy globalny reset?

Przejściowe opamiętanie czy globalny reset?

Dr Zbigniew Mendel odpowiada na pytanie czy zbliżająca się recesja i wyhamowanie na wielu rynkach jest chwilowym załamaniem czy trwałym trendem, który doprowadzi do resetu w wielu gałęziach gospodarki.

Czytaj dalej
3x O – optymalizacja, outsourcing, opamiętanie

3x O – optymalizacja, outsourcing, opamiętanie

O światowych tendencjach i zmianach w modelowaniu procesów optymalizacji i zarządzania, a także ich skutkach ekonomicznym piórem pisze w swoim felietonie dr Zbigniew Mendel.

Czytaj dalej
Chcieć to móc czy musieć to chcieć?

Chcieć to móc czy musieć to chcieć?

Doktor Zbigniew Mendel dzieli się refleksjami i wątpliwościami, które naszły po lekturze książki K. Raworth „Ekonomia Obwarzanka. Siedem sposobów myślenia o ekonomii XXI wieku”.

Czytaj dalej
Budujemy, remontujemy i/czy jemy?

Budujemy, remontujemy i/czy jemy?

Zamieszanie z Nowym Ładem, stan i perspektywy relacji z Unią Europejską oraz inflacja, to nie jedyne wyzwania przed którymi stoimy. O niebezpieczeństwie zadłużenia kredytów hipotecznych oraz presji inflacyjnej pisze doktor Zbigniew Mendel.

Czytaj dalej
Sygnalista – atut, wróg, czy tylko wyzwanie?

Sygnalista – atut, wróg, czy tylko wyzwanie?

17 grudnia w życie wchodzi unijna dyrektywa o ochronie sygnalistów. Kim są sygnaliści i co w praktyce dla przedsiębiorców oznacza implementacja unijnej dyrektywy wyjaśnia w swoim felietonie doktor Zbigniew Mendel.

Czytaj dalej
Konsolidacja stolarki otworowej w Europie i jej potencjalne skutki

Konsolidacja stolarki otworowej w Europie i jej potencjalne skutki

Postęp technologiczny i szeroka dostępność know-how powodują, że coraz mniej istotne jest to, kto wyprodukuje najtaniej, a znaczenie ma, kto dysponuje większością marży handlowej.

Czytaj dalej
Dwie marki, dwie drogi. A rezultaty?

Dwie marki, dwie drogi. A rezultaty?

W branży stolarki otworowej wszczęte zostały w ostatnim czasie ważkie, nowatorskie działania marketingowe, o prawdziwie strategicznym charakterze: dwa krańcowo różne pod wieloma aspektami podmioty, zdecydowały się na modyfikację swojego dotychczasowego podejścia odnośnie posiadanych marek handlowych.

Czytaj dalej
Czy trend na regionalność i tradycyjność dotyczy tylko branży FMCG?

Czy trend na regionalność i tradycyjność dotyczy tylko branży FMCG?

W branży spożywczej modne stały się produkty regionalne i tradycyjne. Zbigniew Mendel w swoim felietonie zadaje pytanie, czy tylko w świecie FMCG można stawiać na regionalizm produktów.

Czytaj dalej