Gdy wiele idzie źle, poszukaj, dokąd możesz pójść
Wbrew werbalnym wypowiedziom wielu uczestników publicznego dyskursu lansującym tezę, że w naszej rzeczywistości gospodarczej widoczne są już pierwsze symptomy poprawy,…
Czytaj dalejNie jest za późno…
W mijającym tygodniu, sfinalizowałem planowaną od dawna wymianę drzwi wejściowych do domu, zamieniając sprawne, mające dwie dekady drzwi antywłamaniowe renomowanego producenta, na nowe odpowiadające nowym parametrom i czasom. Felieton dr. Zbigniewa Mendla.
Czytaj dalejKryzys to czas podciągania biznesowych taborów
Jak mawiał Albert Schwietzer: „[…] na pytanie, czy jestem pesymistą czy optymistą, odpowiadam, że moja wiedza jest pesymistyczna, ale moja chęć i nadzieje są optymistyczne […]”. O kluczowych zadaniach na czas kryzysu dr Zbigniew Mendel w swoim felietonie.
Czytaj dalejUwaga na należności !
Barbara Kamińska, dyrektor działu oceny ryzyka w Coface Polska potwierdza bardzo trudną sytuację płynnościową w budowlance. W I kwartale br. 30 proc. zgłoszeń przeterminowanych należności w ujęciu wartościowym pochodziło właśnie z branży budowlanej.
Czytaj dalejMarka jako uniwersalne panaceum?
W tym czasie szczególnego znaczenia nabierają słowa Hector’a Laing’a (1923 – 2010), współtwórcy United Biscuits„[…] maszyny się zużywają. Samochody rdzewieją. Ludzie umierają. Żyją tylko marki […]”. Dr Zbigniew Mendel o znaczeniu i przyszłości marek.
Czytaj dalejMiędzy kryzysem, a zachłannością – czyli droga do racjonalności
Presja inflacyjna i wzrost kosztów utrzymania stały się codziennością dla konsumentów. Jednak czy maksymalizacja zysków przyniesie korzyści biznesowi? O tym w swoim felietonie pisze Zbigniew Mendel.
Czytaj dalej„Spadochroniarz” czy „stary wiarus”?
Kluczowe zmiany w firmie – w tym proces restrukturyzacji – wymagają najczęściej nowych kompetencji, a także nowych zasobów. Dr Zbigniew Mendel w swoim felietonie o tym, co jest szczególnie istotne dla powodzenia tego procesu.
Czytaj dalej„Duży” może więcej, ale „mały” nie musi przegrać
W relacjach do „dużych” – rynkowych liderów, podmioty określane zbiorczym mianem MŚP (Małe i Średnie Przedsiębiorstwa), nie są pozbawione atutów, które mogą być źródłem przewag konkurencyjnych. Felieton dr Zbigniewa Mendla
Czytaj dalej