Gdy wiele idzie źle, poszukaj, dokąd możesz pójść

Gdy wiele idzie źle, poszukaj, dokąd możesz pójść

Wbrew werbalnym wypowiedziom wielu uczestników publicznego dyskursu lansującym tezę, że w naszej rzeczywistości gospodarczej widoczne są już pierwsze symptomy poprawy,…

Czytaj dalej
Nie jest za późno…

Nie jest za późno…

W mijającym tygodniu, sfinalizowałem planowaną od dawna wymianę drzwi wejściowych do domu, zamieniając sprawne, mające dwie dekady drzwi antywłamaniowe renomowanego producenta, na nowe odpowiadające nowym parametrom i czasom. Felieton dr. Zbigniewa Mendla.

Czytaj dalej
Kryzys to czas podciągania biznesowych taborów

Kryzys to czas podciągania biznesowych taborów

Jak mawiał Albert Schwietzer: „[…] na pytanie, czy jestem pesymistą czy optymistą, odpowiadam, że moja wiedza jest pesymistyczna, ale moja chęć i nadzieje są optymistyczne […]”. O kluczowych zadaniach na czas kryzysu dr Zbigniew Mendel w swoim felietonie.

Czytaj dalej
Uwaga na należności !

Uwaga na należności !

Barbara Kamińska, dyrektor działu oceny ryzyka w Coface Polska potwierdza bardzo trudną sytuację płynnościową w budowlance. W I kwartale br. 30 proc. zgłoszeń przeterminowanych należności w ujęciu wartościowym pochodziło właśnie z branży budowlanej.

Czytaj dalej
Marka jako uniwersalne panaceum?

Marka jako uniwersalne panaceum?

W tym czasie szczególnego znaczenia nabierają słowa Hector’a Laing’a (1923 – 2010), współtwórcy United Biscuits„[…] maszyny się zużywają. Samochody rdzewieją. Ludzie umierają. Żyją tylko marki […]”. Dr Zbigniew Mendel o znaczeniu i przyszłości marek.

Czytaj dalej
Między kryzysem, a zachłannością – czyli droga do racjonalności

Między kryzysem, a zachłannością – czyli droga do racjonalności

Presja inflacyjna i wzrost kosztów utrzymania stały się codziennością dla konsumentów. Jednak czy maksymalizacja zysków przyniesie korzyści biznesowi? O tym w swoim felietonie pisze Zbigniew Mendel.

Czytaj dalej
„Spadochroniarz” czy „stary wiarus”?

„Spadochroniarz” czy „stary wiarus”?

Kluczowe zmiany w firmie – w tym proces restrukturyzacji – wymagają najczęściej nowych kompetencji, a także nowych zasobów. Dr Zbigniew Mendel w swoim felietonie o tym, co jest szczególnie istotne dla powodzenia tego procesu.

Czytaj dalej
„Duży” może więcej, ale „mały” nie musi przegrać

„Duży” może więcej, ale „mały” nie musi przegrać

W relacjach do „dużych” – rynkowych liderów, podmioty określane zbiorczym mianem MŚP (Małe i Średnie Przedsiębiorstwa), nie są pozbawione atutów, które mogą być źródłem przewag konkurencyjnych. Felieton dr Zbigniewa Mendla

Czytaj dalej