Marka jako uniwersalne panaceum?

Marka jako uniwersalne panaceum?

W tym czasie szczególnego znaczenia nabierają słowa Hector’a Laing’a (1923 – 2010), współtwórcy United Biscuits„[…] maszyny się zużywają. Samochody rdzewieją. Ludzie umierają. Żyją tylko marki […]”. Dr Zbigniew Mendel o znaczeniu i przyszłości marek.

Czytaj dalej
Między kryzysem, a zachłannością – czyli droga do racjonalności

Między kryzysem, a zachłannością – czyli droga do racjonalności

Presja inflacyjna i wzrost kosztów utrzymania stały się codziennością dla konsumentów. Jednak czy maksymalizacja zysków przyniesie korzyści biznesowi? O tym w swoim felietonie pisze Zbigniew Mendel.

Czytaj dalej
„Spadochroniarz” czy „stary wiarus”?

„Spadochroniarz” czy „stary wiarus”?

Kluczowe zmiany w firmie – w tym proces restrukturyzacji – wymagają najczęściej nowych kompetencji, a także nowych zasobów. Dr Zbigniew Mendel w swoim felietonie o tym, co jest szczególnie istotne dla powodzenia tego procesu.

Czytaj dalej
„Duży” może więcej, ale „mały” nie musi przegrać

„Duży” może więcej, ale „mały” nie musi przegrać

W relacjach do „dużych” – rynkowych liderów, podmioty określane zbiorczym mianem MŚP (Małe i Średnie Przedsiębiorstwa), nie są pozbawione atutów, które mogą być źródłem przewag konkurencyjnych. Felieton dr Zbigniewa Mendla

Czytaj dalej
Czy restrukturyzacja to powód do wstydu?

Czy restrukturyzacja to powód do wstydu?

Ostatnie tygodnie potwierdzają bezpodstawność urzędowego i marketingowego optymizmu wedle którego, polska gospodarka zachowuje odporność wobec globalnych procesów recesyjnych. Felieton dr Zbigniewa Mendla.

Czytaj dalej
Przejściowe opamiętanie czy globalny reset?

Przejściowe opamiętanie czy globalny reset?

Dr Zbigniew Mendel odpowiada na pytanie czy zbliżająca się recesja i wyhamowanie na wielu rynkach jest chwilowym załamaniem czy trwałym trendem, który doprowadzi do resetu w wielu gałęziach gospodarki.

Czytaj dalej
3x O – optymalizacja, outsourcing, opamiętanie

3x O – optymalizacja, outsourcing, opamiętanie

O światowych tendencjach i zmianach w modelowaniu procesów optymalizacji i zarządzania, a także ich skutkach ekonomicznym piórem pisze w swoim felietonie dr Zbigniew Mendel.

Czytaj dalej
Priorytetem hermetyczność produktów, nie organizacji

Priorytetem hermetyczność produktów, nie organizacji

W swoim najnowszym felietonie Zbigniew Mendel porusza kwestię hermetyczności, ale nie związanej ze szczelnością stolarki, a hermetycznym zarządzaniem.

Czytaj dalej